افراشته

با هموطنان داغدیدۀ مان عمیقاً غمشریک هستیم

 

افغانستان کشوریست که بیش از چهل سال تمام توسط انواع امپریالیستها و ارتجاع رنگارنگ بومی وجهانی به خون کشیده شده و ویران شده است. امپریالیست های جهان در دوپکت خونخوار ورشو وناتو با بمباردمان های وحشیانه و تباه کن شان هستی ما را برباد داده و درکشور ما دریای خون و تنورآتش برپاکردند.

مرتجعین و مزدوران رنگارنگ از خلقی و پرچمی و مجاهد وطالب تا القاعده و داعش و… با کشتار مردم در پولیگون ها و روی سرکها، مین گذاری ها، قتل عام ها، میخ به سرکوبیدن ها، به کوره سوختاندن ها تا انتحار و انفجارو… وحشیانه ترین و خونبارترین اعمال پلید ضدانسانی را مرتکب شدند و از مردم مظلوم کشور ما به ملیونها قربانی گرفتند.

درجوار این همه مصیبت وارده توسط انسان نمایان وحشی و خونخوار، بلایای طبیعی، مانند سیلاب، برف کوچ، لغزش زمین و…، نسبت فراهم نکردن وقایه و امکانات جلوگیری آن توسط حاکمیت های رنگارنگ امپریالیسم و ارتجاع درکشور، ضلع سوم مثلث فجایع گشته، خانه وکاشانه و کشتزار ومواشی مردم را نابود می کند و جان صدها وهزاران نفر را می گیرد. بعضاً چنین وقایع قابل پیشگیری و وقایه است و دیگران دربسا نقاط جهان یا ازآن جلو گرفته اند ویا تلفات آن را به حد اقل رسانده اند. اما درکشور ما که چهل سال تمام امپریالیسم و ارتجاع مسلط برآن فقط به فکرغارت وچپاول هستند، هرگز به مردم ونجات شان نمی اندیشند، اینجااست که دامنۀ تلفات وقربانی ها فزونی می گیرد.

درکشور مستعمره و بخون کشیده شدۀ ما افغانستان هر ازگاهی مصیبت جانکاه طبیعی رونما می گردد که بعضاً جان ده ها وصد ها انسان بی گناه را قربان می کند. همین چند روز قبل سیلاب ها درولایات مختلف جان ده ها نفر هموطن ما را گرفت و اینک زلزلۀ ویرانگر در خوست وپکتیکا صدها نفر از هموطنان مظلوم ما را به خاک وخون کشید که رنج و دردش تا مغز استخوان هر هموطن با شرافت را به فغان می آورد.

از حاکمیت وحشی، خونریز ومزدور طالبی انتظار رسیدگی به وضعیت زندگی مردم و وقایۀ حوادث را داشتن نوعی ساده انگاری است. چون طالب ذاتاً برای ویرانگری، مزدوری و به عقب کشاندن جامعه ساخته وتربیه شده است و لذا همان می کند که اربابانش به او آموخته اند. دراینگونه حوادث فقط باید به کمک های مردمی متکی بود و درعین حال چهرۀ شوم و بی عرضۀ حاکمیت طالبی را نیز افشاء نمود و نشان داد که طالب هرگز به فکر کمک به مردم وطن(اعم از پشتون و تاجیک و ازبک و…) نیست. طالب را ساخته اند که هستی افغانستان، حتی آبش را، به بیگانگان حراج وصادرکند وکشور ما را به لجنزار عصرحجر پرت کند. طالب هم مثل حاکمیت های سلفش از ننگین ترین نظام های حاکم بر سرزمین بلاکشیدۀ افغانستان است، که توسط امپریالیسم ومتحدان منطقه ای اش برکشور ما تحمیل شده است. مرگ وننگ برمجموع شان!

ما با رگ رگ وجود مان دراندوه وغم هموطنان داغدیدۀ مان درگوشه گوشۀ کشور خود را شریک می دانیم و همراه بازماندگان قربانیان کلیه حوادث تحمیل شده بروطن بی یار ویاورمان، درگلیم غم نشسته ایم و یاد قربانیان را نیز گرامی می داریم.