افراشته

مژده، مژده… به اهل کتاب ومطالعه

آثارانجینیر”آهنگر” که وعدۀ چاپ ونشرش را داده بودیم، اینک درهشت عنوان کتاب چاپ شده و در دسترس ما قرار گرفت. ما طی چند روز این کتاب ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

1- “نگاهی به تغییر و تحولات پنجاه سال اخیر درافغانستان” با قطع وصحافت زیبا در 314 صفحه چاپ شده، که درتصویر زیر دوطرف جلد آن را مشاهده می کنید.

دراین کتاب عوامل عینی و ذهنی  که درپنجاه سال گذشته منجر به جابجائی شش رژیم و دولت درافغانستان گردیده، به شیوۀ عمیق و ریشه ئی تحلیل شده است. نگارنده به مثابه یک تحلیلگرانقلابی(دگرگون خواه) به ریشه و اساس این مجموعه، درهمان زمان شکل گیری و حاکمیت هریک شان، برخورد نموده و اکنون خواننده را با مطالعۀ این مجموعه مقالاتش به عمق تاریخی دردآگین می برد و به چراهای زیادی پاسخ می دهد. او دردیباچۀ این کتاب  می گوید:

درهیچ یک از این نظام ها از حفظ و تأمین منافع افغانستان و مردمش، رفاه، تکامل، عدالت و حقوق انسانی و زندگی آرام شهروندان کشور خبری نبود و نیست.

برخورد نظری وعملی با این حوادث و تغییرات، طی پنجاه سال اخیر، محکی است برای تشخیص مواضع عدالت خواه وعدالت ستیز، مظلوم و ظالم، وطن پرست و وطن فروش، آزاده و مزدور، مبارز و مرتجع و… درهریک از این مقاطع تاریخ.

این مجموعه بیانگردیدگاه، مواضع و صفبندی نگارنده و طرح راهکارها و عملکرد او و یارانش در هر مقطع از این گیر و دارها، تغییر و تحولات و مبارزات اجتماعی، دروقت وقوع واقعه است، که دراین جا با حفظ اصالتش نشر می شود.

خوانندۀ ارجمند با مطالعۀ این نوشتار به ساختار اجتماعی – اقتصادی و سیاسی افغانستان طی دوره های مختلف و علل و عوامل عقب ماندگی ها و تجاوزها دراین سرزمین پی می برد و به تصویری همه جانبه ازاین ساختار و سیستم های حاکمش دست خواهد یافت.

درک این حقایق تلخ و شناخت نحوۀ کارکرد مبارزان در هرمقطع، با سره کردن خوبی ها و حذف نارسائی هایش، می تواند خط رهنمودی در جلوگیری از اشتباهات، و تکامل سجایای گذشته برای آیندگان شود. واین آرزوی من است”.

علاقه مندان برای بدست آوردن این کتاب، ویا کتاب ها، می توانند به ایمیل آدرس زیر درتماس شوند:

Info.afrashta@ gmail.com