افراشته

سال 2020 م می رود، اما رنج هایش باقی است

اینک برگ دیگری از تاریخ سراپا رنج و خون ورق می خورد تا برای ثبت کارنامۀ، تا اینجا شرمگین بشریت، صفحۀ دیگری باز شود. چگونه می توان سال نو را مبارک گفت در حالی که از هم اکنون پیداست که آدم نمایان حاکم بر کلیت جهان برآنند که صفحات دیگری را نیز باخون و شمشیر رنگین بسازند تا بر ثروت و سرمایۀ نا مشروع شان بیافزایند؟ شیپور جنگ هنوز زوزه می کشد و جنگ افروزان همه جا آتش می کنند.

در سال 2020م  کمتر روزی بود که امریکا، یا با بمباردمان مستقیم و یا با انفجار وانتحار توسط گروه های مزدورش مانند طالب وداعش وجهادی و حکومت دست نشانده، به بهانه های گوناگون درافغانستان خون نریزد و ویران نکند.

دیروز حاکمیت خونخواراسرائیل، سوریه را بمباردمان کرد و به خون وآتش کشید. همین دیروز جنایت مداران فرمانروای امپریالیسم امریکا بمب افکن های مهیبی را به خلیج فارس فرستادند تا آتش افروزی کنند. همین دیروز با انفجاری میدان هوائی را دریمن به آتشکده مبدل ساختند. و… ده ها مورد اینچنین.

ویروس افسار گسیختۀ کرونا نیزهمدست و همسوی حاکمان جهان، عمدتاً از مظلومان گیتی قربانی می گیرد. درحالی که رئیس جمهور امریکا که پیر و درسن خطربود، صدراعظم بریتانیا که عمر متوسط داشت و رئیس جمهور فرانسه که جوانتر بود و حسب اعلان خود شان همه را کرونا گرفته بود، همه شاد وشاداب و صحیح وسالم برآمدند، ولی جان هزاران مظلوم سیاه پوست و سفید پوست فقیرامریکائی، انگلیسی و فرانسوی و ده ها هزار مظلوم جهان را “کرونا گرفت”؟! به این می گویند ویروس جانبدار!!! به علاوۀ این که بنا بر آمار وارقام، به ملیون ها انسان زحمتکش درنتیجۀ “بحران کرونا” به فقر بیشتر کشیده شده اند، درحالی که به ثروت ملیونرها افزوده است!!!!

اینک طبق پلان شوم امریکا، درآخرین روزهای سال 2020م همه روزه شاهد انفجار وانتحار، ویرانی وقربانی و دهشت و وحشت در سرزمین بلا کشیدۀ افغانستان هستیم که بیش از چهل سال آزگار درآتش خشم و آز امپریالیسم و ارتجاع(سرمایه و دین) می سوزد.

تازه، حاکمان امریکائی و متحدان شان برآنند که سلطه وسیطرۀ دوبارۀ شمشیر و دار و دُرۀ طالب را درآن احیاء کنند، تا زیر فشارآن بیشتر برخلق وکشور مظلوم افغانستان مسلط باشند و منطقه را نیز ازآن هیولای با یال و دُم و ریش، بترسانند، تا خواسته های شوم شان برآورده شود.

تا آنجا که ما می بینیم، اثر وعلامۀ که به زودی عامل تغییر این اوضاع واحوال ناهنجار و رنجبارسال پار و پیرار به نفع انسان بلا کشیدۀ جهان شود، در چشمرس نیست. اما با این حال دیگر کاسۀ صبر مردم نیز لبریز شده است؛ هم اکنون درایالات متحد امریکا جنبش هائی از “جنبش جان سیاهان مهم است” گرفته تا جدائی طلبی های ایالات (به گزارش خبرگزاری ها همین چندی قبل پارلمان تگزاس خواستار جدائی از ایالات متحد امریکا شد) در حال اوجگیری وشکل گیری است. فرانسه، بریتانیا، آلمان و… تقریباً همه روزه شاهد اعتراضات گستردۀ مردم علیه بی عدالتی نظام های حاکم هستند. از گوشه گوشۀ جهان فریادهای اعتراض علیه حکام جابرجهان به گوش می رسد و اشعۀ آزادی خواهی در افق سال نو نمایان است.

بدون تردید این ها همه به سازماندهی متشکل و کارآی مردم  و رهبری خردمند و آگاه و عملورز مردمی نیاز دارد تا بتواند با اشکال سالم ومقتضی مبارزه، خود را ازشر نظام های ستمگر سرمایه سالار برهاند ونگذارد دیگر سالی با بمب و خون وآتش و فقر وستم ونابرابری تحویل سال مابعدش گردد.

تشعشع چنین طلیعه ای مبارزاتی را به مبارزان و رنجدیدگان جهان مبارک باد می گوئیم و امید واریم سال 2021م سال مبارزات متشکل و ثمربخش برای ختم سیاه روزی ها و سال رشد وثمر دهی آرمان های آزادیخواهانۀ مردم جهان و به ویژه ملت مظلوم افغانستان شود.