سایت “افراشته”

   امپریالیسم – ارتجاع و بلایای طبیعی

 درافغانستان  فاجعه آفرینند

با درد واندوه که توسط عوامل مخرب در افغانستان مستعمره هر روز و هرساعت مصیبتی جانکاه رونما می گردد و بعضاً جان ده ها وصد ها انسان بی گناه را قربان می کند. بمباردمان های وحشیانۀ امپریالیسم امریکا – ناتو، عملیات انتحاری ارتجاع کور طالبی وابسته به امپریالیسم، مرتب ویرانی می آفریند و خون می ریزد، درهمین ارتباط بمباردمان راکتی مرزها توسط ارتجاع پاکستان، به گلوله بستن وطنداران ما درمرز و اعدام وطنداران ما توسط رژیم آخندی مرتجع ایران، همه وهمه  خانواده های هموطن ما را به ماتم می نشاند. ترویج مواد مخدر به عنوان دست آورد حضورامپریالیسم درکشورما جوانان ما را به پرتگاه مرگ سوق می دهد. تجاوز به نوامیس، عزت، آبرو… جان صدها نفر را می گیرد. فساد اخلاقی، فساد اداری، ترویج جهل وعقب ماندگی و… ده ها بلای حاصله از حاکمیت امپریالیسم و ارتجاع چون خوره به جان مردم افتاده وخلق مظلوم و کشور دربند ما را به پرتگاه نابودی سوق می دهند.

درکنار این ها بلایای طبیعی، مانندسیلاب، برف کوچ، لغزش زمین و…، نسبت فراهم نکردن وقایه و امکانات جلوگیری آن توسط حاکمیت امپریالیسم و ارتجاع درکشور، ضلع سوم مثلث فجایع گشته، خانه وکاشانه و کشتزار ومواشی مردم را نابود می کند و جان صدها وهزاران نفر را می گیرد. بعضاً چنین وقایع قابل پیشگیری و وقایه است و دیگران دربسا نقاط جهان یا ازآن جلو گرفته اند ویا تلفات آن را به حد اقل رسانده اند. اما درکشور ما که امپریالیسم و ارتجاع مسلط برآن فقط به فکرغارت وچپاول هستند، هرگز به مردم ونجات شان نمی اندیشند، این جا است که دامنۀ تلفات وقربانی ها فزونی می گیرد.

هم اکنون درپروان، پنجشیر، پکتیا، کابل و… با سرازیر شدن سیلاب ده ها نفر قربانی و صدها خانه ویران گشته و مردم مظلوم ما را به گلیم غم نشانده است.

 از آنجا که درمنطقه نیروی نجاتی وجود ندارد و مقامات دولتی هم نه امکانی دارند ونه هم خود را در همچو حوادث  به خطر می اندازند، لذا مردم قریه های همجوار، بدون کوچکترین امکان ایمنی، با وسایل ابتدائی مانند بیل وکلنگ به کمک آسیب دیدگان شتافتند.

درفاجعۀ بزرگ انسانی و مالی پروان و ده  ولایت دیگر که جان ده ها انسان را گرفته و صدها خانه و مزارع و مواشی مردم تلف شده، با آن که احتمال نجات برخی ها می رود، اما مقامات حاکم خارجی و داخلی تا هنوز اقدام موثر نجات دهندۀ نکرده اند. و تا هنوز هم عمدتاً این خود مردم قریه های مجاورهستند که با وسایل اولیۀ شان به نجات هموطنان شان می کوشند.

 ننگ ونفرین نثار امپریالیست های اشغالگر و فریبکار وغلامان حلقه به گوش وطنی آن ها که ملیون ها دالر را صرف خیمه شب بازی انتخابات و نمایش مسخرۀ به نام “صلح” می کنند، اما برای نجات جان مردم از زیر آوار پول و توانائی ندارند!

کارکنان سایت “افراشته” خود را غمشریک وهمدرد خانواده های قربانیان این حوادث دانسته ونفرت شان را نسبت به مثلث شوم امپریالیسم – ارتجاع و بلایای طبیعی که مشترکاً از مردم ما قربانی می گیرند، ابرازمی دارند.