ارسالی سازمان انقلابی افغانستان

                                                                                                               

اولین ساگرد درگذشت رفیق کبیر توخی، مبارز نستوه کشور گرامی باد!

یکسال از جاودانه شدن زنده یاد رفیق کبیر توخی این مبارز نامدار راه آزادی و برابری و شاعر انقلابی، مبارزی که هشت سال شکنجه دستگاه های امنیتی و زندان مخوف پلچرخی رژیم پوشالی نه تنها خللی در ارادۀ پولادینش در راه رهایی توده های دربند ایجاد نکرد، بلکه مصمم تر از قبل گام برداشت و تا آخرین رمق برای ملتش اشعار انقلابی سرود، از حقانیت اندیشه انقلابی کمونیستی اش دفاع نموده و جنایات رویزیونیست ها و دستگاه های شکنجه گر خاد و کی جی بی را در کتاب خاطرات زندانش افشاء کرد.

اکنون که یکسال از درگذشت این انقلابی سترگ و فرزند راستین کشور می گذرد نبودش در میان رهروان راه سوسیالیزم و انقلابیون صادق میهن بیشتر از هر زمان دیگر محسوس می باشد.

زنده یاد رفیق توخی با تلاش خستگی ناپذیرش تا واپسین لحظات زندگی رزمید و دست از مبارزه برنداشت؛ بیماری سخت و نفس گیر مانع ترویج افکار کمونیستی اش نشد و همیشه به مثابۀ مشعل درخشان در میان انقلابیون راستین می درخشید. او نشان داد یک کمونیست متعهد زمانی که به باور هایش ایمان راسخ داشته باشد موانع سد راه مبارزه اش را برداشته و به پیش خواهد رفت.

پراتیک مبارزانی و گذشت زمان محک خوبیست برای شناخت و ارزش انسانها؛ چنانچه گذشت یکسال از درگذشت زنده یاد توخی نشان داد که جنبش چپ انقلابی کشور بهترین فرزند خود را در حالی از دست داد که به وجودش نیاز شدید احساس می شد. هرچند رفیق توخی از بیماری که گریبان گیرش بود شدیداً رنج می برد و تحرک لازم فزیکی خود را از دست داده بود، اما او کسی نبود که توقف می کرد و تن به بیماری می داد. او متواتر می نوشت، اشعار انقلابی می سرود، باسازمان ها و احزاب نقلابی در داخل و خارج از کشور رابطه رفیقانه داشت و تجارب خود را با آنان شریک می ساخت.

زنده یاد رفیق از رابطۀ رفیقانه و خاصی که با سازمان انقلابی افغانستان داشت می بالید و به کار و فعالیت رفقای سازمان ارج می گذاشت؛ او در تمامی بحث های سیاسی و حملاتی که از سوی اپورتونیست ها، «مائويست« ھای »شورشی« و «عمدتاً مائويست ھا»، »احزاب« انجوئویی و مخالفین سازمان انقلابی صورت می گرفت از حقانیت سازمان دفاع نموده و از هیچ تهدید و توهین دشمنان رنگارنگ مارکسیزم – لننیزم،  اندیشه مائوتسه دون خم به ابرو نیاورد.

سازمان انقلابی افغانستان درگذشت زنده یاد رفیق توخی این مبارز نامدار و خستگی ناپذیر کشور را ضایعۀ جبران ناپذیر در سطح جنبش انقلابی کشور دانسته و باور کامل دارد که سازمان یکی از بهترین رفقا هوادار خود را در شرایطی از دست داد که به وجود و نوشته های ارزشمندش نیاز شدید احساس می شد.  

سازمان انقلابی افغانستان یاد رفیق توخی این مبارز نامدار کشور را گرامی می دارد.

مرگ بر امپریالیزم

در راه سوسیالیزم، به پیش!

سازمان انقلابی افغانستان

ماه سنبله ۱۳۹۹