ارسالی ض. نوابی

من، همین که فرصتی دست داد، و در این روزهای قرنطینه همه روزه، برای مطالعه به سایت پربار “افراشته” مراجعه می کنم و از مطالب آموزندۀ آن، که در اکثر زمینه های ملی و بین المللی، تحلیل ها و پیش گوئی هائی دارد، بهره می گیرم. دیروز هم به همین روال سری به آرشیف “افراشته”(اکنون سایت رزمندگان، آرشیف “افراشته” است) زدم و چشمم به سندی خورد که حوادث و وقایع را داهیانه به ارزیابی گرفته و پیش گوئی ها و هشدارهائی داده بود. پیش گوئی هایش صد درصد عملی شده و قدرت طلبان کنارهم در قصرها نشستند و سند حضور وتداوم تجاوز امپریالیسم را هم درهمان روزهای اول کرسی نشینی شان امضاء کردند.

اینک باز دوباره همان پردۀ مضحک به صحنه کشیده شده است و باز، همان تفرقه افکنی و تهدید به تجزیه توسط امپریالیسم وارتجاع، و این بار با تهدید آوردن غداره بندان وحشی طالب به قدرت و …

من این سند را برای نشر دوباره برگزیدم و امید وارم با دقت به نکته نظرهای علمی و واقعبینانۀ مطروحۀ آن، که چند سالی ازآن گذشته است توجه شود.

اعلامیۀ سازمان آزادیبخش مردم افغانستان(ساما- ادامه دهندگان)         

      استعمار و ارتجاع درمیان ملت ما نفاق می اندازند!

   سرزمین رنگین به خون ما افغانستان از مدتی  است که با پلان های شوم و توطئه گرانۀ امپریالیزم و ارتجاع زیر نام دموکراسی پمپ شده در تب خیمه شب بازی مضحک “انتخابات” می سوزد. توطئه گران با این مضحکه برعلاوۀ ایجاد دلهره و وسواس به مردم، حتی با پروپاگندهای شیطان صفتانه، کسب وکار مردم را برهم زده و لقمۀ نان بخور ونمیر را هم از آن ها گرفته اند. در این نمایش ترتیب شده توسط اشغالگران امریکائی و متحدان شان دلقکان انتخابات چی تشنۀ قدرت و معتاد به غلامی بیگانگان(اشرف غنی و عبدالله)، طوری کاندید شده اند که بتوانند زیر نام انتخابات تضادها ونفاق های قومی و زبانی را دامن بزنند و مردم را به گرداب مهلک درگیری های داخلی غرق کنند تا متجاوزان برای تداوم اشغال کشور مجوز داشته باشند.

مردم شرافتمند افغانستان! به یاد دارید که ما از همان روز اول طی اعلامیۀ توضیح دادیم که اشغالگران امریکائی ومتحدان شان برای پرت کردن توجه  وافکار مردم افغانستان از اشغال و استعمار کشورشان، دست به توطئه ها ونمایشات ننگینی مثل همین “انتخابات” می زنند و با انتصاب بازیگرانی ماهر وگوش به فرمان به عنوان کاندیدا، مشغله برپا می کنند و بعد خود اشغالگران به عنوان دایۀ مهربان تر از مادر میانجی و خیرخواه می شوند و ضرورت حضور اشغالگرانۀ شان را توجیه می کنند. اینک می بینید که از “انتخابات” چه ماجراها سربیرون آورد و تا به تهدید به تجزیه و تشکیل “حکومت موازی” توسط دشمنان ملک ومردم ما پیش رفت(درسال های حکومت داری مجاهدین، هرکدام شان “حکومت موازی” داشتند و چه مصیبت ها که به بارنیامد). حال تجاوزگران می توانند ادعا کنند که “با رفتن ما افغانستان تجزیه و … می شود، لذا ما به عنوان خیرخواه برای جلوگیری از تجزیه باید در این جا بمانیم”؛ و این اولین حاصل پیش بینی شدۀ “انتخابات” طراحی شدۀ امریکا است که به همکاری تیم های وطن فروش اشرف غنی و عبدالله نصیب اشغالگران می شود.

حال دیگر همه انسان های پاک باید بدانند که در حمایت از این دوتیم وطن فروش، به قومی و یا منطقه ئی تهمت و توهین کردن و خود را ابزار دست این جانیان ساختن کمال بی خردی است. این هردو باند، مزدوران خود فروختۀ هستند که به اشارۀ اربابان خارجی شان هردم یک رنگ می گیرند و نقشی که برای شان از طرف اجانب تعیین شده بازی می کنند تا مردم را به جان هم بیندازند و برعمر ذلتبار خود و باداران متجاوز شان بیافزایند.

وطنداران غیور! جوانان دلیر! هوشیار باشید و به دام تبلیغات مسموم کنندۀ یکی  از این دو باند جنایتکاران حرفوی(غنی- دوستم- خلیلی و عبدالله- محقق- سیاف) که باری با قتل عام مردم زیر نام قوم بازی تاریخ ما را به خون رنگین و کشور ما را ویران کردند، نیفتید و دوباره کشور تان را به گرداب خون، ویرانه  و محل چریدن اجانب رنگارنگ بدل نکنید که این خیانتی نا بخشودنی است.

سرنوشت شومی را که امپریالیست ها از دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی بر سوریه، عراق و… تحمیل کردند و تمام هستی شان را درمعرض بربادی قرار دادند، و از آن ها ملت های دربدری ساخته اند که دشمنان شان زن و فرزند ونوامیس شان را به فروش می گذارند، باید درس تلخی برای ما باشد.

نگذارید غارت گران بین المللی و همکاران بومی شان مثل غنی وعبدالله و اعوان و انصارشان با دامن زدن به اختلافات قومی، زبانی، منطقه ئی، مذهبی و… مردم نا آگاه ما را به جان هم بیاندازند و خود شان به غارت هستی وسرزمین ما بپردازند. این ها تشنۀ خون هستند و از رنج دیگران به پول و جاه و مقام می رسند. باز می خواهند خون بریزند و فرزندان مردم ما کشته شوند، باز مردم مهاجر شوند و بر زن و فرزند ونوامیس شان بیگانگان توهین و تجاوز کنند. تازه، این بار که تمام کشورهای همسایه در بحران های درونی خود غرق هستند جائی برای مهاجر پذیری ندارند و مشکل آواره گی هم صد برابر دوران  گذشته می شود.

 جوانان دلیر وطن! تجربه به کرات ثابت ساخته که هیچ کدام از این باندها(تیم غنی وعبدالله) نمایندۀ هیچ قومی نیستند و پروای هیچ قومی را ندارند. آن ها فقط قدرت طلبان مزدوری هستند که به خاطر منافع خود و اربابان خارجی شان سنگ اقوام را به سینه می زنند. 

شما شاهد خواهید بود که بعد از این که مردم به جان هم افتادند، همین باندهای غنی وعبدالله دوباره طبق دستور اربابان خارجی شان دور هم می نشینند، تقسیم قدرت می کنند و بر ثروت ها و قصر های شان می افزایند؛ آنگاه آن هائی که فریب شعارهای اغواگر قوم بازی شان را خورده و قربانی داده اند، با غم واندوه شان تنها خواهند ماند و مشت نخواهند یافت که به فرق خود بزنند. پس بهتر است از همین اکنون هشیار باشیم و با نفی هردو گروه مزدور قدرت طلب غنی و عبدالله توطئۀ تجزیۀ کشور را خنثی و از جنگ و برادرکشی و دربدری های ناشی ازآن، یعنی بجا ماندن تعدادی کشته، بیوه زن، یتیم و… و  ویرانی ملک و خانه و کشور خود جلو بگیریم.

زنده و جاوید باد وحدت اقوام وملیت های کشور!

مرگ بر امپریالیسم تجاوزگر وتوطئه گرامریکا ومتحدانش!

مرگ بر وطن فروشان قدرت طلب وجنایتکار!

با یک پارچگی تمام اقوام وملیت ها مشتی بردهان امپریالیسم و نوکران داخلی اش بکوبید!                                                                   

                              سازمان آزادیبخش مردم افغانستان (ساما- ادامه دهندگان)

                                سرطان 1393شمسی مطابق جولای 2014 میلادی