ارسالی حزب کار ایران(توفان)

دستها از بوليوي كوتاه !

رييس جمهورخودخوانده ومورد تاييد سيا !

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دربيانيه اي ضمن ابراز رضایت از استعفای اوو مورالس( بخوانيد كودتا !)تلویحاً خواستار وقوع کودتایی مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه شد.

ترامپ دراين بیانیه‌ ضمن «غیرقانونی» اعلام كردن دولت‌های ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو» و نیکاراگوئه به ریاست «دنیل اورتگا»، گفت، استعفای مورالس زنگ خطر را برای این دولت‌ها به صدا درآورده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی در این بیانیه مدعی شد: «استعفای روز گذشته رئیس‌جمهور اوو مورالس، لحظه مهمی برای دموکراسی در نیم‌کره غربی بود. این تحولات پیام محکمی را به رژیم‌های نامشروع در ونزوئلا و نیکاراگوئه می‌دهد که اراده مردم همواره پیروز است».

مورالس در واکنش به تکیه «جنینه آنز» بر کرسی ریاست جمهوری بولیوی گفت: «این خیانت‌بارترین و وحشتناک‌ترین کودتا در تاریخ است».

او افزود: «سناتور دست راستی افراطی و وابسته به کودتاچیان، بدون به حد نصاب رسیدن قانونگذاران در مجلس و در جمع حامیانش و با کمک نیروهای مسلح و پلیس که مردم را سرکوب می‌کنند، خودش را رئیس سنا و سپس رئیس‌جمهور موقت خواند».

و ما اضافه ميكنيم كه امپرياليسم آمريكا و همه متحدين آن كه از پايمال كردن حقوق ملي و دمكراتيك و تلاشهاي عدالتخواهانهً رژيم مورالس ابراز شادماني ميكنند ووقيحانه عنصر سرسپرده و نوليبرالي نظير جنينه انز كه بصورت غيرقانوني خودرا رييس جمهور ملت بوليوي ناميد مورد تاييد قرارداده اند مسببين اصلي فقر وفلاكت و كشتار وآدمكشي در بوليوي و در سراسر آمريكاي لاتين هستند و جناياتشان بي پاسخ نخواهد ماند .

مردم بوليوي سالهاست پي بِه ماهيت گنديده ليبرال دمكراسي و نوليبراليسم امپرياليستي برده و راه ديگري را براي تحقق حقوق ملي وانساني خود انتخاب كرده اند .مبارزه اَي كه در بوليوي و ياساير ممالك آمريكاي لاتين جاري است مبارزه اَي است برعليه نوليبراليسم امپريالیستي ، مبارزۀ براي آزادي و استقلال و عدالت اجتماعي وقطع نفوذ امپرياليسم بر سرنوشت ملت .

اين نبردي است طولاني با افت و خبرهاي فراوان ودرنهايت با پيروزي سوسياليسم بعنوان تنها پرچم رهايي ملت بوليوي وساير ملل جهان بِه عمر انگلي و ضد بشري امپرياليسم و سگان هار بومي. اش پايان خواهد داد !

زنده باد خلق بوليوي !

مرگ بر امپرياليسم آمريكا اين بزرگترين تروريست دولتي جهان ، ناقض حقوق ملل وحقوق بشر !