افراشته

بحران آفرینی سرمایه داری ملت های مظلوم را به خون می کشد

بحران آفرینی و بحران گستری یکی از ویژگی های ذاتی نظام استعمارگر سرمایه داریست که از ماهیت خود نظام مایه می گیرد و از اجداد استعمارگرش نیزآن را به ارث برده است. ازهمان بدو پیدایش این نظام تا هم اکنون انواع بحران ها دامنگیرش بوده که سردمداران آن درحل ویا انتقال و یا پس زدن آن برای کسب سود بیشتر، به تئوری ها وعملکرد های تباه کن ومدحشی متوسل شده اند؛ تا آنجا که گاهی جهان و بشریت را تا مرز تباهی کشیده اند.

دراین جا سرآن نداریم که همه وهرگونه بحران را درتاریخ این نظام برشماریم و ازنتایج آن که به جنگ های خونین منطقه ئی، قاره ئی وحتی دوجنگ خانمان سوز جهانی منجر شده است یاد دهانی کنیم. این جا فقط از بحران پناه جوئی که همه جا ورد زبان ها است، و سردمداران امریکائی- اروپائی امپریالیسم(به ویژه خانم مرکل صدراعظم آلمان) نیز به آن اشک تمساح می ریزند، ذکری به عمل می آوریم.

امپریالیست ها عامل عمدۀ حرکت سیل مهاجر را از کشورهای مانند افغانستان، سوریه، عراق و… فقر و بیکاری درآن ممالک و یافتن کار درکشورهای اروپائی، به ویژه آلمان، می دانند. این ادعا ظاهر عوام فریب و عامه پسند دارد و به سادگی می تواند ذهنیت عوام(مخصوصاً ذهنیت شرطی شدۀ اروپائی) را اقناع کند که آری چنین است. و آنگاه زیر پوشش این ادعا سردمداران امپریالیسم از خود چهره های بشردوستی که به فقیران ومحتاجان می خواهند کمک کنند، به نمایش می گذارند و تمام اهداف وعملکرد شوم و وحشیانه وضد انسانی شان را در این پردۀ ساتر می پوشانند.

و اما واقعیت قضیه چیز دیگریست. آن هائی که از تاریخ استعمار چیزی خوانده ویا شنیده اند به خاطرشان مانده که استعمارکهن (انگلیس، هسپانیه، پورتگال، فرانسه، هالند و…) درلشکرکشی هایش به کشورها وقاره های دیگر، ضمن چپاول وغارت اموال و دارائی های مستعمرات، انسان هائی از آن مناطق موردستم واستعمار را نیز به غارت می برد. استعمارگران فاتح، کشتی ها وقطارها را پر ازانسان های مقهور مستعمره، به ویژه نیروی جوان شان، می کردند و به کشور استعمارگر انتقال می دادند. نخبگان و متفکران آن کشورهای مستعمره  را نیز به نحوی اغوا کرده و به کشوراستعمارگر منتقل می ساختند. هم اکنون نسل هائی از مردم کشورهای استعمارزدۀ آسیائی، افریقائی و امریکای لاتینی در اروپا و امریکای شمالی وجود دارند که بقایای همان بردگان به زورآورده شده دراین کشورهای استعمارگر هستند(سیاه پوستان درامریکا، هندی ها دربریتانیا، مردم افریقای شمالی درفرانسه، مردم هندوچین درهالند و…). این کشورهای استعمارگر هرگز از روی ترحم به چنین نقل وانتقالی مبادرت نورزیده اند. آن ها این انسان های مظلوم  را به عنوان ابزارکار و به قیمت لقمۀ نان بخور ونمیر و با زور شلاق و اسلحه به کارهای توانفرسا مجبور می کردند. بناهای باعظمت و آسمان خراش، جاده های طویل وعریض، تفریگاه ها، بندهای چشم خیره کن آب که از آن برای زراعت و استحصال انرژی برق بهره می گیرند، آبگیرها و برکه های تفریحی و … همه وهمه عمدتاً با پول و دارائی مستعمرات و برشانه های زخمی همین خلق های مظلوم انتقال یافته از مستعمرات، در اروپا و امریکا بنا شده است.

درآن زمان استعمارگران کهن یا اجداد همین سرمایه داران و رهبران فعلی امریکا و اروپا وسیلۀ انتقال این نیروی کار را تا به کشوراستعمارگر(خوب یابد) خود شان فراهم می کردند. اما استعمارگران نوین اروپائی وامریکائی درانتقال نیروی کار از مستعمرات شان، پول نقل وانتقالات را هم بردوش خود مردم مستعمرات می اندازند و این اوج بی رحمی و استتثمار است. حال ببینیم چطور:

سوریه را مثال می آوریم. سوریه کشوریست که به طور سنتی درتقابل با اسرائیل قرار داشت و درپکت های جهانی به رهبری امپریالیست ها هم در جناح شوروی سابق بود. درترکتازی های اخیر امریکا (باحمایت ومشوره وحتی رهبری اسرائیل)، سوریه نیز که درخط اول تقابل با اسرائیل قرار داشت زیر نقشۀ ویرانگرانۀ این جنایتکاران تاریخ قرارگرفت. هیاهوی دکتاتوری بشارالاسد آن چنان درمطبوعات غرب، وبالاثر درمطبوعات وابستۀ شان درجهان، بالا گرفت که توگوئی درجهان، شقی ترین مستبد و دیکتاتور همین اسد درسوریه باقی مانده وبس و اینک دایه های مهربانتر ازمادر می خواهند شر آن را از سر مردم مظلوم سوریه برطرف کنند. امپریالیست – صهیونیست های امریکائی – اسرائیلی و اروپائی به سرعت درسوریه اپوزیسیون ساختند، باندی به نام “کشورهای دوست سوریه” تشکیل دادند، شماره حساب بانکی برای کمک به اپوزیسیون گشودند وملیون ها دالر درآن واریزکردند. دفاتر علنی جلب وجذب پرسونل در اروپا وامریکا گشودند و سیلی از مردم عقده ئی وکین توز را بسیج کرده به پایگاه های نظامی در ترکیه و اردن فرستادند و آن ها را  توسط متخصصان نظامی امریکائی – اروپائی آموزش جنگ و ویرانگری داده و به سوریه گسیل نمودند. ازهمین جنگ جویان  فرستاده شده توسط امریکا- اروپا به سوریه است که گروه های خونخوار و وحشی داعش و النصره و … سربلند می کنند وجهانی را به خون و آتش می کشند.

سخن کوتاه سردمداران امریکا- اسرائیل – اروپا چنان آتشی در سوریه می افروزند که سرتاسر سوریه را به جهنم سوزان بدل می کنند و در این حال مردم، اجباراً راه فرار درپیش می گیرند و به ملیون ها انسان آواره ومهاجر ساخته می شوند. سردمداران اروپا، به ویژه آلمان، که به کمبود نیروی کار در کشورشان مواجه هستند؛ واز جانبی با اعتصابات پی درپی اتحادیه های کارگری کشورشان برای ازدیاد مزد مشکلات فراوانی دست وپاگیر شان است، برای جذب نیروی کار ارزان، چراغ سبزی به پناه جویان نشان می دهند، تا هم مشکل کمبود نیروی کار را درکشور خود حل کنند وهم با موجودیت این نیروی کارارزان قیمت(پناهندگان) ضربتی بر اتحادیه های کارگری بزنند وخود را از “شر” آن ها برهانند.

به این ترتیب استعمارگران نوین امریکائی- اروپائی مانند اجداد خود نیروی کاربرای کشور استعمارگر شان را از مستعمرات تأمین می کنند، منتها با این تفاوت که این استعمارگران نوین، مصرف انتقال بردگان کاری را هم بردوش خود مردم مستعمرات انداخته اند. آن ها شرایط زندگی درکشورهای مستعمرات را چنان خونین وخطرناک می سازند که انسان مستعمره با پذیرش بزرگترین خطرها و مصارف هم، خود را ازآن دورکند و به گوشۀ امنی برساند. اینجا است که امپریالیست ها برای مقاصد شوم شان بحران پناهندگی می آفرینند تا از این موج انسان ها، سره پایه کرده ونیروهای مطلوب کاری را درخدمت خود بگمارند. آن هائی را هم که رد می کنند، از یک سو چون تمام هستی شان از دست رفته خود را بیچاره احساس می کنند و از سوئی هم طوری از نظر ذهنی آن ها را آماده می سازند که با خروج از اروپا به گروه های تروریستی بپیوندند.

امپریالیست های امریکائی- اروپائی با ایجاد بحران پناهندگی از این موج پناهندگانی که به مصرف خود در دسترس استعمارگران قرار گرفته اند، هم به میدان ها وعرصۀ کاری نیرو جذب می کنند وهم به میدان ها وعرصۀ ویرانگری و جنگ، سربازگیری می نمایند. لذا هیچگونه احساس انسان دوستی در جذب پناهندگان در ذهن منفور شان نمی گنجد.

هم اکنون درسوریه داعش والنصره و سایر گروه های تروریست ساخت امریکا- اسرائیل و اروپا از یک سو، آدم می کشند و خون می ریزند؛ رژیم آدمکش اسد ازسوی دیگر مردم را به توپ وتانک می بندد. امپریالیست های جنایتکار امریکا، روسیه  و اروپا آسمان وزمین را با بمب های رنگارنگ شان به آتش و ویرانی می کشند و مردم را قتل عام می کنند، ترکیه، ایران، عربستان سعودی، حزب الله لبنان و … با بمب و توپ وتانک وعساکر شان مصروف قتل عام مردم سوریه هستند. این ها همه برای تأمین منافع پست وپلید شان و در رقابت با یک دیگر خلق مظلوم و بی گناه سوریه را کشتار و کشورش را ویران می کنند. بحران مهاجرت و مهاجرت ملیونی انسانهای مظلوم مشرق زمین ازکشورهای ویران وجنگ زدۀ شان(سوریه، افغانستان، عراق و …) محصول این تاخت وتازهای برنامه ریزی شده و وحشیانۀ طرف های ذیدخل و در رأس شان امپریالیستهای امریکا، روسیه، اروپا و اسرائیل است.

درکشور به خون خفته و ویران شدۀ ما افغانستان، با انتحار وانفجار وبمباردمان، بحران آفرینان امریکائی  ومتحدان بومی شان جهنم سوزانی ایجادکرده اند که هرکسی به فکرنجات جان خویش هزاران رنج وتوهین وسختی را تحمل می کند تا زنده بماند. ولی ملت های مظلوم باید بدانند که راه نجات شان فقط در یک بسیج ونبرد همگانی برای کوتاه کردن دست امپریالیسم و نوکران بومی اش از کشورشان است وبس.