نیزک یار

 بازهم عوامفریبی استعمارگران و مزدورانشان

استعمار و نیروهای مزدور بومی برای تداوم استعمارکشور واستثمار مردم ما اشکال کارشان را مطابق به زمان برای فریب مردم عوض می کنند. مستعمره بودن کشورما که ازسال ها بدینسو یک معضلۀ بزرگ برای ملت ما بوده است؛ دراین مدت نیروهای خارجی(متجاوزین) ودرون کشوری(عناصرجاده صاف کن استعمار ونیروهای پادوآن)، با همآهنگی وهمکاری ممتد خواسته وتوانسته اند که کشورما را هربار به خاک وخون کشانند.  ملت ما که آزاد یخواهی و آزاد زیستن به فرهنگ تاریخی و زندگی سازشان مبدل شده است، همواره مقاومت نموده، جان سپرده و حماسه هائی آفریده است، که جهانیان دربرابرآن انگشت حیرت به دندان گرفته و نیروهای اشغالگرخارجی ومزدوران شان درادوار مختلف به کلی مات ومبهوت شده اند. جهانیان ازخود پرسیده اند که این ملت چگونه وباکدام جانمایه قادراست درقبال نیروهای وحشی توان ایستادگی بیابد؛  وهنوز که هنوز است، این ملت سرتسلیم به مقابل هیچ نیروئی پایین نکرده ومزدوری را نپذیرفته است.

حال که استعمارنوین  به کمک نیروهای تسلیم طلب جدید درطی سال های اخیر خواسته است که با اداها و ترفند های جدید، ملت افغان را به اسارت وقبول بردگی تهدید کند، درین راستا از آخرین وسایل تخنیکی، مادی ومعنوی کارگرفته، و ازآنجا ئی که بیشترین امکانات مادی وتخنیکی را دردست دارد، با تغییراوضاع دست به تغییر نیروهای داخلی و بومی و ترفند های صلح وانتخابات زده تا خاک به چشم جهانیان ومردم قهرمان ما بزند.

اگر ازیکسو براه اندازی انتخابات، اصلاحات، ریفورم وایجاد نهاد های مدنی را عنوان کرده وآن را به عنوان یک دستآورد قلمداد کرده، با این نوع سرخاب بررخسارمکدرخود می خواهد ماهیت ستمگرانه، اشغالگرانه، وحشی وضد بشری خویش را پنهان نماید، از سوی دیگر با به رخ کشیدن احزاب و سازمان ها وگروه های مهندسی شدۀ مسلح وغیر مسلح ، می خواهد ماهیت این اشغال وتجاوز را افغانی جلوه داده، با تما م قوا وتوانمندی های خود می خواهد ماهیت جنگ وتجاوز را به مردم افغانستان ومردم جهان زیبا، انسانی وقابل قبول نشان دهد، تا باشد که به وحشت وبربریت خود تداوم داده باشد.

درین ماه های اخیر که تبلیغات بی شرمانه را زیرنام صلح و انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی به راه انداخته وخواسته است که مردم جهان وملت افغان را با این چنین درامه ها مصروف نموده وسریال زیبای فریبندگی را بازهم تمثیل نماید، برای وارونه جلوه دادن واقعیت های تلخ کشورما اکروبات های خون ریز و یا دلقکی را به میدان آورده، از یکسو انتحار وقتل عام می نماید و از سوی دیگر نمایش مسخرۀ صلح وانتخابات را به راه انداخته است. روی صلح بحث نمی کنیم، چون صلحی درکار نیست و با طالبان مزدور و قاتل خلق صلحی به وجود نمی آید. 

در مورد انتخابات هم هیچ کدام این کاندیدا ها ماهیت افغانی، فکرافغانی، اندیشۀ افغانی و احساس افغانی نداشته، دربهترین حالت فقط گدی های کوکیی اند که درفابریکۀ استعمار به فرمایش آن ها ساخته شده، پابوس متجاوزین بوده و هرروز زهری را درحلقوم ملت ما ازطریق تبلیغات دررسانه ها می چکاند تا نیرنگ جدید ی را جا انداخته باشد. ازآنجاکه ماهیت این نوع انتخابات، حکومت های مونتاژشده  وهمه برنامه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و “افغانی” شان درتقابل با منافع تاریخی کشورما می باشد، لذاست که به هیچ عنوان نمی توانند صلح واقعی با وجه ملی  وامنیت دوامدار را سبب شوند. برعکس درهرلحظه جنگ جدید ی را برنامه ریزی می نمایند؛  لذا نمی توانند  هیچگونه قانونیتی را باعث شوند تا جنگ ازکشورما رخت بربندد.

درین روزها قاطبۀ ملت افغان می بینند که هرکدام این ها فقط حرف های حکومت فاسد فعلی را تکرارنموده وهیچ کدام شان حرف جدیدی وبرنامه ای مطابق به ضرورت کشور نداشته واذهان عامه را مغشوش وناامید ساخته اند. درسوی دیگر نیروها، احزاب وشخصیت های خود فروخته ای که می خواهند درین بین منفعتی برده و درفردای انتخابات فرمایشی درچوکی های معینی لمیده باشند، به اشکال متفاوت می خواهند باعث فریب همه گردند. یکی از ین ترفند ها فریب فرزندان شهداء وجانباختگان کشوراست، که نیروهای مختلف می خواهند آن ها را فریب داده  و کمیت خویش را درتقسیم قدرت زیاد نشان دهند، تا لقمۀ بزرگی را درخوان اشغالگران واستعمارگران نصیب شده باشند. فرزندان نو جوان منسوب به شهدای نامدار که آگاهی سیاسی نداشته وبه گمان آنکه این اشخاص واحزاب رفقای پدران وبرادران شان اند، فریب خورده به پاس خاطر آن ها به سهم گرفتن در رأی دهی راضی می شوند؛ که اگر تبلیغات عوامفریبان دغل نباشد، هرگز درپروسۀ انتخابات شرکت نخواهند جست. این یکی از شرم های تاریخی و خیانت های ملی بشما ر می رود که فرزندان شهداء را فریب داده وچهرۀ کاذب این نوع انتخابات ودموکراسی نام نهاد را پنهان می سازند.

ما درحالی که این نوع صلح و انتخابات را محکوم می نمائیم وآن را درراه به انقیاد کشیدن ملت، گام شیادانۀ دیگر می دانیم، به جوانان وملت افغان پیامی را واسطه می شویم که ازآنجائی که شهدای مادرراه آزادی آگاهانه جان دادند وما متعهد به تداوم راه ومیراث دارآن ها هستیم، لذا این انتخابات را به نفع متجاوزین ونیروهای پادو ومزدور داخلی شان دانسته ودرآن شرکت نمی کنیم، و ازهمه افغان های آگاه، ترقی پسند، وطندوست، خانواده های شهداء، فرزندان شهداء و باقی افراد شریف وضد وطنفروشی می خواهیم تا با اتکاء بر آگاهی انقلابی واحساس افغانی شان،  آن ها نیز این خیمه شب بازی انتخابات را محکوم کنند؛ تا قدمی را درراه امحای استعمار و نیروهای مزدور افغانی آن، که آرمان پدران بوده، گذاشته باشند.

مرگ به متجاوزین با هرشکل وعبائی که باشند!

فرزندان وخانواده های شهداء وارثان قهرمانان ضد استعمار درکشورشان بوده متعهد به تداوم راه پدران شان می باشند!

انتخابات و صلحی که در زیربال های سهمگین هواپیماهای بی ـ ٥٢ امریکا – ناتو و با انفجار و انتحار برگزار می گردد محکوم تاریخ است!

پررهروباد راه آزاده گان وشهدای کشور!