ت. حمید

همسوئی امپریالیسم و تروریسم 

امپریالیسم جهانی برای بقای قدرت و تسلط شومش تروریسم را می آفریند و بعد برای کشتن انسان های کشورهای دیگر و برهم زدن نظم سیاسی- اجتماعی وبی ثبات ساختن آن ها به بهانۀ مبارزه علیه تروریسم وارد این ممالک گردیده و زمینه های اشغال کوتاه مدت و درازمدتش را برای خود فراهم می سازد. با اشغال این کشورها و زد وبند با ارتجاع بومی، زمینۀ چور وچپاول وغارت منابع طبیعی آن را به نفع خود مهیا می کند. با کوچک ترین مخالفت مردم، با استفاده از نیروی نظامی و ضد بشری اش ازهیچ نوع بی رحمی، کشتار، ویرانی و بی حرمتی درحق انسان های این سرزمین ها دریغ نمی ورزد. نمونه های زندۀ این اعمال خونبار را درکشور عزیزما افغانستان، کشورعراق، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر دیده ومی بینیم.

عراق را به بهانۀ داشتن و استعمال سلاح کیمیاوی وحمایت از القاعده(هردواتهام بی مورد بود) برباد نمودند. این کشور را به بهانۀ ازبین بردن دکتاتوری صدام حسین از زمین وهوا کوبیدند و وحشیانه ترین جنایات آغاز قرن بیست ویکم را، که بشر از دیدن وشنیدن آن عار دارد، در حق مردمش روا داشتند. تمام زیربناهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی وسیاسی اش را محوکرده، چاه های نفت را غارت و آثار گران بهای این اولین تمدن بشریت را ربودند. از همه بدترعراق را به سه بخش شیعه نشین، سنی نشین و کرد نشین تقسیم کرده وبا دامن زدن تضادهای مذهبی و قومی وحدت وهمزیستی مردم را ازبین برده به عوض دموکراسی، کشورعراق را به میدان جنگ خونین شیعه وسنی و… یک جامعۀ ازهم پاشیده ویک کشور بی ثبات تبدیل و خود فرارکردند تا ازدور ناظر کشتار خلق عراق به دست خودشان باشند و آن ها را برای همیشه درگیر وگرفتار بسازند که به وابستگی شکرکنند.  سوریه، لیبی، تونس و … را به گرداب خون بدل کرده اند.

امپریالیست ها برای کشورهای نفت خیز حوزۀ خلیج فارس، ایران  را هیولا جلوه داده و با ترساندن شان ازآن هیولا، ضمن بدست آوردن امتیاز حضوردرپایگاه های نظامی و دریائی، دراین شاه رگ نفتی جهان، به ملیاردها دالراسلحه به آن ها فروختند. امپریالیسم دراین کشورها(عربستان، قطر، امارات، بحرین و کویت) بدترین و ارتجاعی ترین عناصر را تحت حمایت گرفته و به واسطۀ آن ها منافع خلق های این منطقه را غارت و گروه های دموکرات، زحمتکشان و کارگران را سرکوب می کند. بدینسان سیاست این منطقه را بدست گرفته و سمت وسو می دهد و هر حرکتی را که برعلیه منافع خود تشخیص کرد بی رحمانه سرکوب نموده ومی کوشد هرقیام و مبارزۀ را درنطفه خفه کند و گردانندگان آن را توسط پولیس و ژاندارم خود به بند کشیده و حتی در عربستان سعودی گردن می زند و زمینه را برای استعمار واستثمار و تجارت اسلحه فراهم می سازد.

درمیهن عزیزما افغانستان هم امپریالیست های متجاوز به بهانۀ ازبین بردن تروریسم (تروریسمی که خودشان ساخته بودند) تجاوز نمودند. جنایتکارترین وخاین ترین احزاب وگروه ها را، مانند تنظیم های جهادی، گروه طالبان، خلقی- پرچمی ها، جنگسالاران محلی، قاچاقبران اسلحه و مواد مخدر، تروریستان وآدم کشان حرفوی، تکنوکرات های فاسد مزدورغرب و “روشنفکران” فرصت طلب وتسلیم طلب را درآغوش کشیده بالای گردۀ مردم نشاندند. هزاران انسان بی گناه این کشور را کشتند و آواره نمودند، انواع سلاح کشتارانسان را بالای مردم ما آزمایش نمودند تا خود را به هدف ایجاد پایگاه های نظامی برای تهدید وکنترل این منطقۀ سوق الجیشی رساندند واینک در حساس ترین نقاط افغانستان پایگاه های نظامی مدرن ومدهش ایجادکردند. امپریالیست ها برای توجیه حضور شان درافغانستان گروه مزدور و منفور طالبان را احیاء و با انفجار وانتحار وقتل و وحشت آن را دوباره وارد میدان ساخته اند تا مردم از ترس آن وحشیان بیشتر به دامن امپریالیست ها بچسبند. این فاجعه و فجایعی بدتر از این هنوز هم ادامه دارد.

برای دفع این همه جنایت امپریالیسم و تروریسم دستپرورده اش و طرد تجاوز واشغال باید درراه بسیج، آگاه سازی و تهییج مردم کار کرد و با استحکام وحدت ملی، یک مبارزۀ قاطع وهمگانی را تدارک دید. درنتیجۀ چنین مبارزۀ قاطع وهمگانی مردم تحت رهبری یک ستاد آگاه ومتعهد انقلابی می تواند کشورعزیزما آزادی، تمامیت ارضی و استقلال ملی خود را به دست آورده و درقطارسایر کشورهای آزاد سرافراز و شرافتمندانه زندگی نماید.

پیروزی ازآن مبارزین راه آزادی است!