ض. نوابی

نظر دیگران دربارۀ افغان ها وافغانستان

 اثرات جنگ وپیامد های آن از مردم وکشور افغانستان چیزی ساخته است که می تواند موضوع بحث وصحبت دیگران قرار بگیرد. ولادمیر پوتین اجنت سابق ک، ج، ب و رئیس جمهور کنونی روسیه نیز مطالبی را در بارۀ افغان ها گردآوری کرده وبه نشر سپرده که درنشرات افغان ها نیز بازتاب یافته است. او گفته است که:

“زمانی که یک افغان پولدار شود، حساب بانکی اش را در دوبی یا سویس باز می کند.اگر مریض شود، علاجش رادر هند یا پاکستان می کند. ثروتتش رادر آلمان سرمایه گذاری می کند. خریداری را در ترکیه و دوبی می کند وعبادتش را در مکه ومدینه. فرزندانش رابرای تحصیل به اروپا و برای سیاحت به امریکا وکانادا می فرستد.اما زمانی که فوت کرد، به سرزمین پدری اش برده شده ودرآنجا دفن می گردد. به گفته پوتین، افغانستان صرف گورستان برای افغان هاست. چگونه دلشان برای توسعه، انکشاف وترقی یک گورستان بسوزد”.

در مورد این جمعبندی پوتین باید نوشت که هم اکنون با کمال تأسف رده های بالا و حتی اقشار متوسط جامعه چنین می کنند. اما پوتین نمی بیند ونمی خواهد ببیند که ملیون ها انسان زحمتکشی که نان بخور نمیر شان را ندارند، زیرستم چند لایۀ استعمار و ارتجاع جان می کنند و هیچ یک از این امکانات راندارند. پس  پوتین بالا نشین فقط بالا ها را می بیند و از پائین خبری ندارد.

وامابحث اساسی ما آقای پوتین این جا است که ما قربانی های تجاوز بی شرمانۀ اسلاف شما هستیم و این بلایا همه محصول جنگ افروزی وتجاوز شما وهمگنان امپریالیست جهانی تان است. اگر افغانستان و خلق شرافتمند آن قربانی خواسته های نامشروع و اهداف  شوم سوسیال امپریالیزم شوروی سابق، توسط  وطنفروشان خلق و پرچم نمی گردیدند و ده ها هزار انسان های تحصیل  کرده، مبارز، وطن پرست و خردمند آن وحشیانه  به قتل نمی رسیدند وصدها هزار دیگر مجبور به ترک وطن شان نمی شدند، ما امروز به چنین روز و روزگاری مواجه نمی شدیم. افغان های مبارز در وطن پرستی و ترقی خواهی برای پیشرفت کشور شان از هیچ کشوری درجهان عقب نبودند.

اگر در رقابت با شما امپریالیست های امریکا و اروپا با تجهیز وسازماندهی کثیف ترین تروریست ها به نام جهادی و طالب و … جامعۀ ما را میدان تاخت وتاز وحشیانه قرار نمی دادند و سپس با تجاوز مسلحانۀ شان به خاک ما  همه چیز ما را ویران و وارونه نمی کردند، ما اکنون آنچنان که شما می بینید، نمی بودیم.

آنچه شما هم اکنون  آقای پوتین یاد می کنید نه خصلت وصفات ذاتی ما افغان ها، بلکه اضافاتیست شرم آور که تجاوز شما و همپالگان امپریالیست تان به همراهی گروه های وطن فروش و زایدۀ کشور ما، بربخشی از مردم کشور ما تحمیل کرده است. اگر روزی برسد همۀ این ها و موارد فراوان دیگری را به نام عوارض تجاوزتان محاسبه وغرامتش را از شما خواهیم گرفت.