رحیم آذر

        بیست وچهارم حوت روز داد خواهی مردم هرات

درآستانۀ بیست وچهارحوت هستیم. روز به یادماندنی که درآن مردم هرات در برابر ظلم وبیدادگری های رژیم خلق و پرچم  از خود شجاعت وقهرمانی فراموش نشدنی بجا گذاشته اند که ثبت صفحۀ زرین تاریخ  گردیده است. بیست وچهار حوت خاطرۀ تا بناک شهدای به خون خفته و بی کفن ما را به یاد می آورد که برای دادخواهی با دست خالی برتانک وتوپ دشمن سفاک(خلقی- پرچمی ها) شوریدند و طعمۀ گلولۀ داغ ومذاب آن سفاکان قرارگرفتند. این حرکت آزمونی بود  که شهامت ملت غیور و پابرهنۀ سرزمین ما را باز گو می نماید. در تداوم بیست وچهارحوت بود که جنبش سرتاسری خلق جسورما همگانی شد و ازهریوا تا به هندوکش و واخان و ازکنر تابه قندهار ونیمروز را فراگرفت. تجاوزگران وحشی روس که غلامان شان را زیرپای این جنبش و پس لرزه های آن له و لورده دیدند، به گسیل بیش از صدهزار سپاهی خون آشام برای سرکوب خلق ما متوسل شدند و کشتند و ویران کردند؛ ولی خود به دریای جنگ مقاومت مردم غرق گردیدند.

اجداد ما در طول تاریخ سوگند یاد کرده بودند که اسارت اجنبی را نپذیرند. اینک  باز گردش زمان از مردم هردم شهید و غرق درخون افغان می خواهد که در صحنه ای  پیکار و مقاومت سوگند یاد کند که باظلم وتجاوز  و متجاوزین خارجی و داخلی امروزین همان کند که با انگلیس و روس و اعوان و انصارشان کرد. این ملت باید بار دیگر ایستادگی نموده و از حیثیت، شرف و خاک خود دفاع نماید، تا این بارهم متجا وزین امریکائی  و شرکای ناتوئی شان بدانند که ما زنده و ادامه دهندگان راه پدران و نیا کان خود هستیم و به خاطرآزادی خود و کشور خود تا پای جان و با ریختن خون خود می رزمیم. پدران ما نگذاشتند وما هم  نمی گذاریم که ازاین بیشتر تجاوز به کشور و مردم و مال و ناموس ما صورت بگیرد. مردم به عنوان یک میراث  به هیچ اجنبی و اجنبی پرستی اجازه نخواهند داد که بر سرنوشت و خاک ما حاکم شود. اگرامروز به دلایلی نتوانستیم، فردا با یک پارچگی و همدلی در مقابل تمام دسیسه های شوم دشمن می ایستیم و از نوا میس ملی و خون های ریخته شده  به خا طرآزادی و آرمان ملت هردم شهید ما دفاع خواهیم کرد.

بیست و چهارحوت های دیگری فرامی رسد، واین بار با درس گیری و جلوگیری ازاشتباهات گذشته. اجیران خود فروخته و باداران خارجی متجاوزشان که کشور و ملت ما را گروگان گرفته اند،  با صحنه سازی های مضحک و مسخرۀ شان به نام “دموکراسی”، انتخابات و… سلطۀ نامشروع خود را بر مردم و کشورما مشروعیت داده نمی توانند. سردمداران خارجی شان با این دلقک بازی ها تداوم تجاوز و چور وچپاول وغارت و کشتار مردم ما را بیشتر می سازند تاخود و نوکران بومی شان به زندگی  ننگین و خیانت پیشۀ شان ادامه دهند. ما هر روز شاهد کارکردهای اکروباتیک شان هستیم.  در طول بیش از یک ونیم دهه عمر رژیم ننگین کرزی و فعلاً هم غنی – عبدالله، جهادیان وطالبان- این دست پروده های آی اس آی  و رژیم ایران – نیزازهیچ فرمان تجاوزگران امریکائی- ناتوئی سرکشی نکرده اند و به خاطر پول و چوکی از هر شیطانی دستور می گیرند.

راه آزادی را مردم ما چند بار پیموده؛ ولی عوامل داخلی وخارجی آن را به گمراهی کشانده اند. این بار با طرد عوامل مزدور وتسلیم طلب و طرد کامل هرنوع تجاوز، به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.