تر جمه/ تلخیص/تبصره : رحمت ایماق

مردم افغانستان قربانی تجاوز و جنگ امریکا در کشورخود می باشند

 ” زنان واطفال تلفات جانی سنگینی را در سال 2017، در افغانستان متحمل گردیده اند. در سال 2017 به تعداد 359 زن کشته، و 865 تن دیگر زخمی شده، که یک افزایش % 5 را نشان می دهد. هکذا در همین سالی که گذشت به تعداد ( 861 ) کودک به قتل رسیده وبه تعداد ( 2318) تن زخمی گردیده، که در مقایسه به سال 2016، یک کاهش %10 را نشان می دهد.”(ولی حالا این کاهش هم به افزایش بدل شده).

جنگ در افغانستان، جنگ هیژمونی آیالات متحده امریکا در این کشور می باشد  ومردم ما قربانی این تجاوز، بحران  وجنگ  مهندسی شده در کشورخود هستند.

بر مبنای گزارش اخیر سالیانۀ “یو ناما” ، (United Nations Assistance Mission in Afghanistan) و یا “ماموریت کمک ملل متحد برای افغانستان”، در سال 2017 به تعداد بیش از 10000 انسان جان های شان را از دست داده ویا مجروح گردیده اند.

 این نماینده گی، که خودش به عنوان بخشی از نیروهای متجاوز و وسیلۀ برای تو جیه و قانونیت بخشیدن اشغال افغانستان و ادامۀ این کشتارها، می باشد،  گزارش های رسمی آن از نظر من نوکی از یک کوه بزرگ یخ است که از سال 2002، بدینطرف، از زمانی که این “بازوی” نیرو های اشغالگر را تاسیس نموده اند، همه ساله گزارش می نماید.

یوناما در سال 2002، به تعقیب اشغال افغانستان توسط بیش از 45 کشور، به رهبری آیالات متحده امریکا، و به اصطلاح فیصلۀ شورای امنیت، “برای کمک به مردم افغانستان”؟؟؟ و به هدف به اصطلاح “صلح پایدار و رشد وتو سعه در این کشور”؟؟؟ ایجاد گردید.

 بخش های این گزارش چنین ارایه می شود :
در سال 2017، به تعداد بیش از 10000 تن در نتیجۀ برخوردهای مسلحانه، جان های شان را در افغانستان از دست داده ویا مجروح گردیده اند.

از مجموع 10453 تن تلفات انسانی، 3438 تن کشته شده، و7015 تن دیگر مجروح گردیده اند.

 در گزارش آمده که تلفات، نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است. بیشترین تلفات در نتیجۀ حملات بمب های انتحاری، وحملات دیگری که با استفاده ازمواد انفجاری صورت گرفته است، می باشد.

((Tadamichi Yamamoto نماینده ویژۀ دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد افغانستان، طی سخنانی  گفت: ” آمار وار قام ارایه شده موثق در مورد این جنگ تا ثر بار، نمی تواند ابعاد رنج بشری ناشی از این جنگ ویرانگر را، بخصوص برای اطفال و زنان در افغانستان، بیان نماید.”

دومین عامل تلفات غیر نظامیان در سال 2017 را، نتیجۀ بر خورد مسلحانه میان نیروهای طرفدار دولت، ومخالفین آن گزارش می نماید.

یک پنجم، ویا%16 تلفات غیر نظامیان از طرف نیروهای امنیتی دولتی، %2 از طرف نیرو های بین المللی (نیرو های جنایت کار اشغالگر، که این رقم کاملاً دروغین وجانبدارانه وغیر قانونی، وتخلف از ماموریت ملل متحد، واستفاده از نام آن می باشد – ازاین قلم)، و یک در صد دیگر از جانب نیروهای طرفدار دولت وآتش متقابل نا شناخته طرفدار دولت انجام شده است.

تقریباً دو بر سه حصه ازمجموعه تلفات ( %65 ) از جانب مخالفین دولت، که %42 از طرف طالبان، %10 توسط داعش استان خراسان، وبقیه 13 در صد تلفات نا شناخته وبه دیگر مخالفین دولت تعلق دارد.

بر مبنای این گزارش، زنان وطفال تلفات جانی سنگینی را در سال 2017، متحمل گردیده اند.

در سال 2017 به تعداد 359 زن کشته، و 865 تن دیگر زخمی شده، که یک افزایش % 5 را نشان میدهد.

هکذا در همین سال که گذشت به تعداد ( 861 ) کودک به قتل رسیده وبه تعداد ( 2318) تن زخمی گردیده، که در مقایسه به سال 2016، یک کاهش %10 را نشان می دهد.

گزارش مشعراست که حملات هوایی نیروهای بین المللی ( نیروهای اشغالگر بین المللی – بر گرداننده )، ودولت به طور قابل ملاحظۀ افزایش یافته است.

 یو ناما 631 مورد تلفات غیر نظامی، از جمله 295 کشته و 336 مجروح را در نتیجۀ حملات هوایی گزارش می نماید.

 بر مبنای این گزارش این بلند ترین رقم تلفات ثبت شده در نتیجه حملات هوایی از سال 2009 می باشد.

ازاین قلم: این گزارش همانطوری که در ابتدا ارایه داشتم، نوکی از یک کوه بزرگ است که ارایه گردیده، وتعداد تلفات این جنگ تجاوزکارانۀ امپر یالیسم امریکا که به هدف هژمونی آن در منطقه وبخشی از یک جنگ احتمالی جهانی می باشد درواقع چندین برابر آن است وبه دها هزار تن می رسد. گزارش جانبدارانه وتوجیه گراشغال کشور ما افغانستان توسط 49 کشور به رهبری امریکا می باشد.

یو نا ما بازوی رسمی اشغالگران زیر نام ملل متحد میباشد  واز نظر من به حیث یک شهروند افغانستان، تکرار می نمایم که گزارش آن جا نبدارانه است وصادقانه نیست.
مثال: آیا واقعاً %2 تلفات اهالی غیر نظامی توسط نیروهای اشغالگر صورت گرفته است؟
این بمبارد مان های کور، واستفاده از هوا پیما های بی سر نشین که از کنتینرها و مراکز آن در بیرون افغانستان استفاده می شود، چه تلفات زیاد انسانی را در روستا ها می تواند داشته باشد؟
از سال 2002 به این طرف، تا سیس ” یوناما”، بر ادعای وظیفۀ  که برای استقرار صلح؟!  وامنیت؟!، توسعه و پیشرفت؟! بوده، در افغانستان هیچ کاری را انجام نداده، بلکه بیش از پیش کشور ومردم ما در مصیبت جنگ وفقر فرورفته، کشور ما و مردم ما در قربانگاه یک جنگ تجاوز کارانه  “مختص” به امریکا، قر بانی می شوند.
این گزارش، که من بخش های آن را بیان داشتم، ادامه نسل کشی وکشتار عام مردم افغانستان، بخصوص زنان، کود کان و نوجوانان است، که همه ساله  “یو ناما ؟؟!!” آن را کتمان نموده و برای توجیه اشغالگران وماموریت خویش چنین ارایه می دارد.

وضعیت کنونی امنیتی، اقتصادی واجتماعی، بهداشتی تکان دهندۀ مردم افغانستان، بخصوص در روستا ها وحتی مراکز شهرها، نشان دهندۀ آن است که یوناما درهمین ماموریت گزارشدهی که  تحت نام ملل متحد از سال 2002 گرفته، هیچ دست آورد سالم نداشته و وظیفۀ گزارشگررا  درست  انجام نداده است.

ما تجاوز وکشتار عام مردم افغانستان، توسط نیرو های تجاوزگر، دولت دست نشانده که بخشی ازآن است، و گروه های تروریستی طالب و داعش که توسط امپر یالیسم امریکا ایجاد، تسلیح، وتمویل گردیده، والی اکنون بمثابه پیاده نظام آن در این جنگ توسعه طلبی امریکا استفاده می شوند، شدیداً محکوم می نمائیم.

قتل عام ملت ما جنایت ضد بشری، جنایت علیه بشریت است، وبر مبنای قوانین بین المللی باید در داد گاه بین المللی مورد بررسی وپر سش قرار گیرد.

از یوناما میخواهیم که شفافیت در قبال گزارشات خویش در قبال این جنگ تحمیلی وتجاوزکارانه را که قربانی آن مردم بیگناه وغیر نظامیان می باشد، حفظ نماید.

مرگ بر تجاوزگران ودولت دست نشاندۀ کابل!

دست متجاوزین وشرکای بومی آن در خون ملت افغانستان رنگین است!

 منبع ار قام واحصائیه/ لینک زیرین.

https://unama.unmissions.org/afghanistan-10000-civilian-cas…