ت. حمید

 

گل زیبائی قامت افراشت

 

از چندی قبل، اسم زیبا و پرطنین  “افراشته” در اطراف مان طنین انداز بود و می خواست در باغستان سایت های انترنتی با گل های زیبای بهاران قد برافرازد و گلستان فرهنگ جامعۀ ما را رنگین بسازد. ما به شدت منتظر بودیم تا چشم مان به قامت رسای “افراشته” روشن شود.

سرانجام در دومین روز فرخندۀ نوروز، این گل بهاری در گلستان رسانه های مردمی کشور قد برافراشت و از دیدار قامت رسای “افراشته” نهایت خرسند شدم. این تحفۀ ارزشمند نوروزی را به مردم ستمدیدۀ کشورم که همه روزه از انفجار وانتحار رنج می برند تبریک می گویم.

دیروز صبح بود که دوست فرهیخته و توانایم از طریق تلفن، به نشر رسیدن سایت “افراشته” را برایم مژده داد. من عاجل به سراغ “افراشته” رفتم و در لحظۀ نخست با خواندن دیدگاه ها و مرام “افراشته” به عمق دید و مرام عالی آن پی بردم.

اینک سایت زیبا و مدرن “افراشته” در صف آگاهی رسانی فرهنگیان مردم قد برافراشت تا درجهت آزادی و دموکراسی و برای تأمین عدالت همه جانبه به جامعه آگاهی برساند؛ و این کاریست که دراین لحظه جامعۀ دربند استعمار واستثمار کشورما به آن اشد نیاز دارد و طبعاً از اثر و ارزش فراوانی برخورداراست.

من باوردارم که سایت “افراشته” با گردانندگان توانا و همراهان و همکاران توانمندش از گوشه وکنار کشور وجهان می تواند به شایستگی رسالت آگاهی رسانی را درجهت آزادی از ستم، به انجام برساند.

ضمن این که گشایش سایت “افراشته” را به مردم افغانستان، به خصوص جامعۀ فرهنگی کشور تبریک می گویم، دست گردانندگان زحمتکش و بی مدعای آن را، که بدون ذرۀ امتیاز شخصی، از هیچ گونه زحمت کشی شباروزی در جهت آگاهی رسانی به مردم شان دریغ نمی کنند، با گرمی و صمیمیت و صفا می فشارم و این پیروزی را برای شان تبریک و شادباش می گویم.