ارسالی حزب کارایران(توفان)

حکم جلب نتانیاهو و وزیر جنگش لازم الاجراست

کریم خان دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی روز دوشنبه بیستم مه ۲۰۲۴ از دیوان دادگاه بین‌المللی لاهه خواست تا حکم جلب «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این کشور را صادر کند. در صورت تائید این حکم از جانب دادگاه بین‌المللی لاهه، نتانیاهو و گالانت زین پس نخواهند توانست به هیچ یک از ۱۲۳ کشوری که توافقنامه مذکور را امضا کرده‌اند سفر کنند. آن‌ها دیگر به کشورهای آلمان، هلند، یونان،  فرانسه، ژاپن، اسپانیا و حتی دولت خودگردان فلسطین حق سفر نخواهند داشت. از سال ۲۰۰۲ که «اساسنامه رم» برای صلاحیت دادگاه لاهه لازم الاجرا شد، این دادگاه صلاحیت دارد طبق آن اساسنامه افرادی را که متهم به نسل کشی و جنایت علیه بشریت هستند به محاکمه کشد.

اکنون نتانیاهو، کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را محکوم می کند، زیرا او «سران تروریست حماس را» با او هم‌سطح قرار داده است (!!) و به همین دلیل حکم دادستان مذکور مبنی بر جلب خود را یک «حکم ظالمانه و یک ننگ تاریخی» می‌داند و آن را یک «رسوایی با ابعاد تاریخی» قلمداد می کند. این ملغمه آشکار نه تنها بسیاری از طرفداران بین‌المللی وی را نمی فریبد، بلکه مورد تمسخر افکار عمومی جهان نیز قرار خواهد گرفت و جهان به ریش او خواهند خندید. او که خود از تجاوزگران، آدمکشان، زورگویان و دزدان بنام نظام صهیونیستی حاکم بر سرزمین های اشغالی فلسطین به شمار می آید، به عبث می‌کوشد خود را مظلوم و دیوان داوری بین‌المللی را ظالم جلوه دهد. در این میان آنانکه مورد ظلم واقع شده‌اند مردم فلسطین و نیز بازوی مسلح اش حماس هستند که دادستان مذکور حکم بازداشت سه تن از رهبران آن «محمد ضیف»، «اسماعیل هنیه» و «یحیی سنوار» را هم همزمان صادر کرده است.

اینکه جناب دادستان با اتخاذ سیاست «نه سیخ بسوزد و نه کباب» (!) رهبران جنبش مقاومت حماس را که  که درعملیاتی  بینظیر ومتهورانه ضرباتی مهلک بر پیکر ارتش اسرائیل وارد سازند و افسانه ابرقدرتی و بازداندگی شان را درهم ریزند- را با سران دولت کشوری جعلی هم سنگ و هم جنس قرار می دهد، اگر نگوییم کمال نابخردی که حتمن کمال بی انصافی است. آن هم رژیمی که ۷۶ سال است خلق فلسطین را به معنی واقعی کلمه قتل عام و آواره ساخته، به زندان افکنده و بی خانمان کرده، در جنگ ۸ ماهه اخیر از یک طرف ده‌ها هزار بمب (بیش از۷۰۰۰۰ تن بمب) روی نوار غزه ریخته و بیش از ۳۷ هزار نفر که اکثراً زنان و کودکان بودند را کشته، سه چهارم ساختمان‌ها را به تلّی از خاک مبدل کرده، -که موجب شد اواخر ژانویه گذشته دادگاه بین‌المللی لاهه خواهان پایان دادن به این وحشی گری شود- آگاهانه سیل پناهجویان و آوارگان شمال غزه را مورد هدف گلوله قرارداده، به صورت هدفمند یاوران بین‌المللی را کشته، به ارتش متجاوز و آدمکشش فرمان بمباران و حمله به بیمارستان ها را صادر کرده و بالاخره از حربه گرسنگی علیه ۲/۵ میلیون نفر فلسطینی در زندان بزرگ غزه استفاده کرده و می کند.

علیرغم حکم دادگاه بین المللی، پس از شکایت آفریقای جنوبی مبنی براینکه اسرائیل باید عملیات نظامی در رفح را متوقف کند، این کشور نه تنها عملیات نظامی را در رفح ادامه داد بلکه تنها طی ۳ روز (از ۲۶ تا ۲۸ ماه مه ۲۰۲۴) قریب به ۷۰ نفر (که ۱۲ تن آنان زن بودند) از آوارگان چادرنشین فلسطینی در «المواصلی» (در شرق رفح) را توسط بمب ها و گلوله های تانک های ارتش آدمکشش به طرز وحشتناک و دلخراشی در آتش سوزاند. این همان منطقه ایست که صهیونیست های جنایتکار پس از قتل عام در شمال غزه به فلسطینیان آواره به عنوان «منطقه امن (!!) توصیه کرده بودند!

اکنون تانک های ارتش اسرائیل نه تنها از مرکز شهر رفح عبور کرده اند، بلکه مرز رفح با کشور مصر را تحت کنترل خود درآورده و در روز های آینده باید منتظر آفریدن جنایات جدید از سوی صهیونیست های اشغالگر بود.

آری همجنس و همسنگ قرار دادن جنبش حماس که به عنوان بازوی مسلح خلق بلاکشیده فلسطین می رزمد را با نظام جبار حاکم بر سرزمین های اشغالی نه تنها طنز تاریخ است، نه تنها توهین به خلق فلسطین است بلکه مخالفت آشکار با جنبش مقاومت فلسطین است که ده‌ها سال آزگار برای استقلال و ایفای حق و حقوق خود می رزمد.

روزنامه گاردین در ۲۸ مه ۲۰۲۴ نوشت: «۹ سال است که اسرائیل مشغول خرابکاری، جنگ اطلاعاتی، هک و جاسوسی علیه دیوان کیفری بین‌المللی است، با این هدف که پیگیرد جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت را دچار اخلال کند.

امپریالیست های آمریکا و انگلستان نیز از تصمیم کریم خان دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی شدیداً انتقاد کردند. قداره بندان امپریالیسم آمریکا بلاانقطاع در حال تلافی و تهدید شخص کریم خان و دیوان کیفری بین‌المللی هستند. جو بایدن حکم بازداشت نتانیاهو از دیوان کیفری را «رسوایی:» خواند و گفت «نباید حماس و اسرائیل را همسان انگارد.»

بلینکن این همسان سازی را «ننگین» خواند و گفت که دادگستری بین‌المللی سلطه قضایی بر اسرائیل ندارد»!!! اگر این دادگاه که ۱۲۴ کشور بر ضرورت وجودی آن مهر تأیید زده‌اند نتواند جرایمی نظیر نسل کشی، ایجاد قحطی به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه، کشتن عمدی امدادگران سازمان ملل، هدف قراردادن عمدی بیمارستان ها، خبرنگاران و مردم بی‌دفاع را دنبال کند و مسببین این جنایات را پشت میز محاکمه کشاند، باید در آن را تخته کرد. حکم جلب نتانیاهو و وزیر جنگش لازم الاجراست. بی جهت نیست که آمریکا و نوکرش اسرائیل همانند بسیاری از قراردادهای بین‌المللی از امضای زیر عهدنامه دیوان بین‌المللی کیفری لاهه شانه خالی کرده و می کنند.

شرم و حیا در قاموس امپریالیسم آمریکا و پادوهای آن‌ها محلی از اعراب ندارد! «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «اگر دادگاه لاهه حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کند، تنبیه و تحریم خواهد شد.» (تکیه از ماست) او اضافه کرد: «دیوان کیفری بین‌المللی هیچ اختیاری بر اسرائیل یا آمریکا ندارد و تصمیم بی‌اساس و نامشروع دادگاه لاهه باید با محکومیت جهانی مواجه شود» (تکیه از ماست)

ناگفته نماند این دادگاه از کارنامه درخشانی در گذشته برخوردار نیست. از جمله زمانی که ناتو به یوگسلاوی حمله کرد و در «واوین» یکی از شهرهای صربستان یک پل را منفجر کرد و ده نفر را یکجا به دیار عدم فرستاد، زیربنای این کشور را در اثر بمباران نیست و نابود کرد و باعث کشتار صدها نفر شد، قومیت های مختلف را به جان هم انداخت و … این دادگاه هیچیک از سران ناتو را بازخواست نکرد. اما در عوض «اسلوبودان میلوشویچ» را که گناهی جز دفاع از آزادی، استقلال و تمامیت ارضی میهنش نداشت را به پای میز محاکمه کشاندند! زمانی که در سال ۲۰۰۳ در اثر تجاوز «کشورهای ائتلاف» به سرکردگی «جرج دبلیو بوش» به عراق صدها هزار نفر کشته شدند این دادگاه جرج بوش را به دادگاه فرانخواند.

در افغانستان که بعد از ۲۰ سال اشغال نظامی کشتار ۶۰ هزار غیر نظامی را -با وقاحتی کم نظیر که تنها در نیروهای اهریمنی امپریالیستی می‌توان  سراغ گرفت- «خسارت جانبی» (!!) نامیدند. -همان اراجیفی که نتانیاهو امروز در غزه تحویل جهانیان می دهد- و دیوان کیفری بین‌المللی هیچ یک از جنایتکاران اروپایی و آمریکایی را به پای میز محاکمه نکشاند.

 اما امروز که کوس رسوایی جنایات ضدبشری اسرائیل، با پشتیبانی امپریالیسم در غزه بر سر هر کوی و برزن در سراسر جهان نواخته شده و میلیون‌ها نفر از حامیان فلسطین و مخالفان صهیونیست های جانی را به خیابان ها کشانده است، دانشگاه‌های معتبر و بزرگ جهان را در اثر اعتراضات دانشجویان به تعطیلی واداشته و کشور آفریقای جنوبی ابتکار شکایت علیه اسرائیل به جرم «جنایت علیه بشریت» را به خرج داده، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی وادار گشته است تا بعد از ۸ ماه کشتار بی مهابا و انزوای کامل اسرائیل در جهان، به دیوان عالی لاهه تقاضای حکم جلب نتانیاهو و گالانت را ارائه کند.

البته در این راستای کتمان تاریخ و حقیقت همزمان حکم جلب سه تن از رهبران حماس را نیز صادر کند. اعترافات و هیاهوی پشتیبانان صهیونیست ها از هر سو گوش فلک را کر کرد. اعتراض دولت های امپریالیسم آمریکا، انگلستان و آلمان به اقدام دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گویای این حقیقت است که نتانیاهو تا چه حد به «چه کنم، چه کنم» و در بن‌بست گرفتار آمده است.

البته همین کشورها که با تحویل اسلحه به اسرائیل، آتش بیار جهنمی هستند که اسرائیل در غزه آفریده، طبق قوانین بین‌المللی خود در زمره جنایتکاران جنگی محسوب می شوند. بی جهت نیست که نیکاراگوئه به همین دلیل از آلمان به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت برد.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مذمت دادگاه کیفری «عر و تیز» کرده می گوید: «ایالات متحده آمریکا باید دادگاه کیفری بین‌المللی را مجازات کرده و کریم خان (دادستان ارشد) را سر جایش بنشاند. اگر امروز دادگاه کیفری مجاز است که سران اسرائیل را تهدید کند … گزینه بعدی آمریکا خواهد بود.» یک ضرب‌المثل فارسی می‌گوید «چوب را که برداری گربه دزده فرار می کنه»!!

او ادامه می دهد: « دلیل اینکه ما هرگز پشتیبانی خود را از دادگاه بین المللی کیفری اعلام نکرده ایم، توهین مستقیم آن‌ها به حاکمیت ماست. ما هیچ فرد و نهاد بین‌المللی را بالاتر از حاکمیت آمریکا نمی‌دانیم و اسرائیل از این قانون مستثنی نیست»!!! (تکیه از توفان)

او سپس این دادگاه و دادستانش را تهدید به تحریم (حربه همیشگی امپریالیسم آمریکا -توفان) کرده و اضافه کرده است که این مسأله تبدیل به یک معضل بین‌المللی خواهد شد!

از این واضح تر نمی‌توان قداره را علیه خلق های جهان و مراجع بین‌المللی از رو بست. از امپریالیسم آمریکا نمی‌توان جز این انتظاری داشت، ولی سران  کشور آلمان از جمله صدراعظم و وزیر امور خارجه بی مقدار و دهن دریده اش که از پشتیبانان پروپاقرص صهیونیست ها به شمار می آیند، امروز باید تصمیم بگیرند که آیا پشتیبان کشور جنایتکار اسرائیل باقی می‌مانند و به این ترتیب خود نیز در خیل جنایتکاران علیه بشریت قرار می‌گیرند و یا به دفاع از دادگاه کیفری بین‌المللی برمی خیزند که خود از بنیانگذاران آن بوده و پای اساسنامه آن را امضا گذارده اند. هر جمله‌ای که امروز از دهان صدراعظم و وزیر خارجه دهن دریده اش برضد دیوان کیفری لاهه بیرون بیاید همانند تف سربالا به صورت خودشان بازمی گردد. آن‌ها به اندازه «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که گفت: «جنایات جنگی در جنگ غزه، تعقیب جدی ترین جنایات براساس قوانین بین‌المللی را وظیفه اصلی این دیوان دانست»، شهامت و شعور نداشتند.

البته از نتانیاهو انتظار دیگری نمی رود که صدور چنین حکمی از جانب دیوان بین‌المللی را «رسوایی با ابعاد تاریخی» قلمداد کند و خود را به خاطر داشتن «نظام حقوقی مستقل» «تافته جدا بافته» بداند! اما جهانیان می‌دانند که هیچ کشوری بالاتر از قانون بین‌المللی که ۲۶ سال پیش به تصویب ۱۲۴ کشور رسیده نیست.بعد از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از جانب اسپانیا، ایرلند و نروژ، نتانیاهوی نژادپرست که قادر به اقدامات تلافی جویانه علیه این کشورها نیست، کینه حیوانی خود را بر سر مردم فلسطین خالی می کند. لغو قانون قطع ارتباط با شمال کرانه باختری، لغو دستور سابق، مبتنی بر تخلیه سه شهرک صهیونیست نشین، ساخت فوری ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان صهیونیست موسوم به «ای یک»(E1)، اعلام این موضع:

 که ما از این به بعد هر کشوری که فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت بشناسد، یک شهرک جدید صهیونیست نشین در کرانه باختری خواهیم ساخت، لغو مجوز رفت و آمد کلیه شخصیت‌ها و مسئولین تشکیلات خودگردان فلسطین از کلیه گذرگاه ها و … از این کینه حیوانی نشأت می گیرد.

اسرائیل که درعرصه بین‌المللی روز به روز بیشتر منزوی می‌شود چاره‌ای جز اتخاذ سیاست‌های تلافی جویانه نسبت به فلسطینیان ندارد. همانگونه که بعد از هر حمله حماس مردم بی‌دفاع غزه را به گلوله و بمب می بندد، چون در مقابله با حماس درمانده است.

هولوکاست واقعی را می‌توان امروز در غزه و هم‌اکنون در چادرهای پناهندگان دید. ارتش اسرائیل نسبت به فلسطینیان همان رفتار ضدانسانی را اعمال می‌کند که ارتش هیتلر با یهودیان و کمونیست‌ها می کرد.حیرت انگیز و نفرت آمیزتر از اینکه ملغمه ای از مزدوران، فریب خوردگان، از دنیای بی خبران و نابخردان که نام اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران برخود نهاده اند، حماس را تروریست می نامند و در مقابل به رفتار و کردار فاشیستی و ضدبشری صهیونیست ها مهر تأیید می‌کوبند و به این ترتیب عملاً آب به آسیاب آدمکشان فاشیست می ریزند.

***