گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

جنگ در منطقۀ خاورمیانه و فراتر از آن گسترش یافته است!

جنگ منطقه‌ای مدت‌هاست از طریق نیروهای “محور مقاومت”  تحت فرماندهی جمهوری اسلامی و زیر فرمان خامنه‌ای شروع شده است علیرغم آنکه آمریکا وانمود می‌کند و بارها گفته است که جنگ در منطقه شروع نشده است و دائماً می‌گوید “نمی‌خواهد جنگ در منطقه شروع شود!!!”  اما واقعیت عینی نشان می‌دهد که شده است!

آنچه در خاورمیانه، مدیترانه و دریای سرخ می‌گذرد دیگر فقط جنگ بین اسرائیل و حماس نیست!

بنابراین دیگر نباید و نمی‌توان که جنگ را صرفاً بین اسرائیل  و حماس دید و تجزیه‌وتحلیل کرد…رویکردی که این جنگ را فقط در چارچوب حماس و اسرائیل تحلیل می‌کند علمی نیست و با واقعیت عینی  که در حال تکوین است در تضاد است!

 چرا؟

نگاهی به عملیات نظامی حوثی‌ها در یمن،  گروه‌های کتائب حزب‌الله و حشد الشعبی در عراق، حزب‌الله در لبنان و نیروهای ارتش وفادار به جمهوری اسلامی در سوریه (و وفادار به بشار اسد) و همچنین حملات موشکی به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق و بمباران  «دو مقر جیش‌العدل» در منطقه بلوچستان پاکستان  توسط سپاه ضد مردمی و همچنین پاسخ با حمله موشکی پاکستان به سه منطقه مختلف در سراوان، شامسر و حنق» در سیستان و بلوچستان ایران که می‌گوید «کمپ‌های تروریست‌های سرمچار» (سرمچار یا ارتش آزادی‌بخش بلوچستان در  پاکستان) در آن بوده است نشان دهنده آن است که نیروهای “محور مقاومت” و سپاه پاسداران ضد مردمی نظام ضد بشری جمهوری اسلامی وارد جنگ با  دولت‌های آمریکا و انگلستان شده‌اند و جنگ به آن‌ها از طرف آن دو امپریالیسم البته با اهداف ارتجاعی تحمیل شده است (دقت کنید نمی‌گوییم نیروهای محور مقاومت جنگ را به آن ۲ امپریالیسم تحمیل کرده‌اند بلکه برعکس)!؛  اما این فعلاً جنگی نیست که شامل دو ارتش منظم در مقابل هم باشد (مانند جنگ روسیه و ناتو در اوکراین) فعلاً حملات محدود ولی مکرر است… به‌عبارت‌دیگر جنگی است نیابتی و غیرمستقیم که آمریکا و بریتانیا و اسرائیل به‌عنوان یک قطب منسوخ ارتجاعی تاریخی در یک‌طرف (به‌علاوه  امپریالیست‌های اتحادیه اروپا)  و جمهوری اسلامی، حماس و نیروهای محور مقاومت تحت رهبری‌اش به‌عنوان یک‌قطب بنیادگرایان اسلامی ارتجاعی در  طرف دیگر دارند از راه دور و فاصله زیاد با هم می‌جنگند. این می‌تواند به صف‌آرایی و جنگ منظم  ارتش‌های آن دو قطب( به‌ویژه جمهوری اسلامی ازیک‌طرف و امپریالیست‌های اروپا تحت رهبری آمریکا و دولت‌های دست‌نشانده عرب در کل منطقه منجر شود! فراموش نکنیم که در جنگ جهانی اول و دوم اتفاقات سیاسی، و حملات و جنگ‌های محدود رفته‌رفته به اوج خود رسید و منجر به شکل‌گیری ۲ جبهه شد و جنگ جهانی اول( متفقین به رهبری امپریالیسم انگلستان و متحدین به رهبری آلمان در جنگ جهانی اول که ازجمله –ولی نه به‌تنهایی- به بهانه ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند، ولیعهد امپراتوری اتریش-مجارستان در ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ توسط ملی‌گرای صرب شروع شد) و بعد جنگ جهانی دوم را کلید زد!

این بخشی از استراتژی امپریالیسم آمریکا و متحدانش با اتکا به بازوی نظامی‌شان اسرائیل برای برقراری نظم نوین در منطقه خاورمیانه و جهان است! این دیگر فقط جنگ بین حماس و اسرائیل نیست!

 ما هنوز در ابتدای دیدن یک تئاتر(نمایش واقعی) جنایی و خونریزی درصحنه خاورمیانه، دریای سرخ و مدیترانه به کارگردانی امپریالیسم آمریکا (و امپریالیست‌های اتحادیه اروپا) و بازیگری که نقش اولش را اسرائیل فاشیست ایفا می‌کند و حماس-که ایفای نقش دوم به آن تحمیل شده-(حوثی‌ها، حزب‌الله لبنان،  کتائب حزب‌الله و حشد الشعبی در عراق  به رهبری  جمهوری اسلامی) برای تحمیل و برقراری یک نظم نوین نظام سرمایه‌داری- امپریالیستی بر ستمدیدگان جهان هستیم. این سناریو برای برقراری نظم نوین نظام سرمایه‌داری-امپریالیستی جهانی تازه شروع شده است و در حال تکوین و تحول است و قدرت‌های مرتجع منطقه برای سهم بردن بر اساس منافع استراتژیکشان در حال رقابت خونین با اتکا بر سلاح گرم از طریق نیروهای نیابتی‌شان هستند و از هیچ خونریزی دریغ نخواهند کرد، و در ادامه امکان بالقوه شروع یک جنگ تمام‌عیار از طریق رویارویی ارتش منظم  این دو قطب منسوخ تاریخی و سرایتش به تمام منطقه و حتی به جهان(جنگ جهانی سوم!) وجود دارد!

سر مار حماس و  نیروهای محور مقامت جهادگرایان بنیادگرای اسلامی تروریست در تهران به رهبری خامنه‌ای است!

سر مار اسرائیل صهیونیسم فاشیست در کاخ سفید است!

تأکید بر این نکته و حقیقت تاریخی ضروری است که: یا انقلاب واقعی (کمونیستی) از جنگ جلوگیری می‌کند و یا جنگ به انقلاب کمونیستی منجر می‌شود! راه دیگری در مقابل کمونیست‌های انقلابی وجود ندارد!

بنابراین نیاز  عاجل و  فوری  ما:

سرنگونی انقلابی نظام سرمایه‌داری حاکم بر ایران و درهم شکستن ماشین دولتی جمهوری اسلامی جنایتکارِ زن‌ستیز و مرکزگرا که هم مطلوب، هم ضروری و هم ممکن است!

تنها راه رهایی واقعی زنان، مردان، دانشجویان، هنرمندان مردم، زندانیان سیاسی و زحمتکشان اقلیت‌های ملی مختلف ستم‌کش برای احقاق حقوق تعیین سرنوشت خویش انقلاب کمونیستی و نه چیزی کمتر از آن است!

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

۲۸ دی ۱۴۰۲

* این تجزیه‌وتحلیل ابتدا در لینک زیر در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شد:

https://t.me/New_Communism/2966