روزهای خوبی که بایدن برای اسرائیل در سر دارد چیست و به کدام بها؟

روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ( ۷ نوامبر ۲۰۲۳) در رسانه‌های موازی با قدرت‌های بزرگ بعدازاینکه نتانیاهو در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفته بود “بعد از اتمام جنگ اسرائیل بنا دارد «مسئولیت امنیت» در غزه را برای مدتی طولانی در دست بگیرد.”، ودنت پتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد “آمریکا مخالف اشغال طولانی‌مدت غزه و اداره آن توسط اسرائیل است؛ و کاخ‌‌سفید از جابجایی اجباری فلسطینیان به خارج نوار غزه هم حمایت نمی‌کند.”

آیا واقعاً حقیقت دارد که دولت آمریکا مخالف تصمیم اسرائیل برای اشغال غزه است؟ تاریخ امپریالیسم آمریکا در ارتباط با اسرائیل و فلسطین چه می‌گوید؟

حقیقت این است:

دولت آمریکا و دست‌نشانده‌اش دولت فاشیست صهیونیست اسرائیل در حرف یک‌چیز میگویند اما در عمل کار دیگری می‌کنند. مانند جنایت جنگی که اسرائیل به‌طور روزمره و گسترش یابنده از آغاز تجاوز نظامی‌اش به غزه با کشتن غیرنظامیان فلسطین با بمباران هوایی و توپخانه انجام می‌دهد، اما می‌گوید “در چارچوب قوانین بین‌المللی جنگ را مدیریت می‌کند” و یا بعدازاینکه رسوایی ده‌ها نمونه از بمباران بیمارستان، خانه‌های مسکونی، کلیسا، مدارس،شرکت‌های مخابراتی ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، مراکز پناهندگی مانند جبلیا و حتی هدف قرار دادن مراکز سازمان ملل در غزه و قتل‌عام بیش از ۱۰هزار از مردم ستم‌کش غیرنظامی فلسطین(به گفته سازمان ملل ۷۰ درصد آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد) که ربطی به حماس ندارند، فرمانده ارتشش فوراً با بیرون دادن بیانیه‌ای برای پنهان کردن جنایت جنگی دولتش می‌گوید “در حال بررسی حادثه است” ولی تاکنون نتایج هیچ‌یک از این بررسی‌های را بیرون نداده است و نخواهند داد! زیرا دقیقاً می‌داند که طرح مرحله سوم جنگش این است که عمداً مراکز فوق را تحت نام “از بین بردن زیرساخت‌های حماس و نابودی حماس” اما درواقع و عملاً برای نسل‌کشی فلسطینیان(که ربطی به حماس ندارند)، پاک‌سازی قومی غزه و کوچاندنشان از غزه برای الحاق آن به اسرائیل تجاوز نظامی و محاصره غزه (هدف مرحله سوم جنگش) نابود می‌کند.

دولت آمریکا (با حمایت و مشارکت قدرت‌های بزرگ غرب اتحادیه اروپا) طبق منافع استراتژیکش ظرف ۷۵ سال گذشته که اسرائیل را تأسیس نمود و کلیه تلاش‌هایی که در سازمان ملل برای تشکیل سرزمین فلسطینیان شد را وتو و متوقف نموده است؛ و باوجوداینکه کلیه طرح‌ها و تجاوزات نظامی فاشیست‌های صهیونیست اسرائیل در نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی علیه فلسطینیان ساکن غزه را در اتاق‌های فکری(و تینک تانک‌ها) واشنگتن و کاخ سفید به‌ویژه همین جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان (بعد از به‌اصطلاح حمله غافلگیرانه حماس به داخلی اسرائیل در ۷ اکتبر) را طراحی و مهندسی کرده است اما همواره درملأعام و سطح بین‌المللی خود را ظاهراً مخالف آن نشان داده است و می‌خواهد دولت اسرائیل نه دستپروده، گوش‌به‌فرمان خود و مقر نظامی خویش در منطقه بلکه به‌عنوان دولتی مستقل که گویا برنامه‌های جنگی‌اش را با اتکا به خود طرح و به‌پیش می‌برد به‌زور و با دروغ‌پردازی به خورد مردم دنیا بدهد.

فراموش نکنیم که رئیس‌جمهور بایدن سخنگوی هیئت حاکمه آمریکا که در ۱۸ اکتبر به اسرائیل رفت و در نطقی خطاب به دولت و یهودیان اسرائیل گفت: “من برای اعلام یک پیام به اسرائیل آمده‌ام: شما تنها نیستید. شما تنها نیستید. تا زمانی که ایالات‌متحده ایستاده است – و ما همیشه خواهیم ایستاد- شما را هرگز تنها نخواهیم گذاشت…. ایالات‌متحده هیچ کجا نمی‌رود. ما در کنار شما می‌ایستیم. ما در روزهای تاریک در کنار شما خواهیم بود، و در روزهای خوب آینده نیز در کنار شما خواهیم ماند. روزهای خوب در راهند….ما چندین دهه است که برتری کیفی نظامی اسرائیل را تضمین کرده‌ایم. در اواخر این هفته، من از کنگره ایالات‌متحده برای یک بسته حمایتی بی‌سابقه برای دفاع از اسرائیل درخواست خواهم کرد.” و در نطقی دیگر در آمریکا گفت”بازگشت به دوران قبل از ۷ اکتبر غیرممکن است.”

زمانی که بایدن می‌گوید: “تا زمانی که ایالات‌متحده ایستاده است– و ما همیشه خواهیم ایستاد-.” به یک مفهوم واقعی به یک حقیقت تاریخی اشاره می‌کند که آنچه امپریالیسم آمریکا بر آن ایستاده است و پافشاری می‌کند سلب آزادی ملل تحت ستم در جای‌جای جهان با توسل به تجاوز نظامی و کودتاهای خونین برای سرنگونی دولت‌های دمکراتیک منتخب مردم و به قدرت رساند‌ن رژیم‌های دیکتاتور وابسته به آمریکا با ارتکاب جنایت جنگی بوده است؛ همچنین این نشان‌دهنده پشتیبانی بلامنازع دولت آمریکا از اسرائیل به‌عنوان دولتی که بیش‌ازحد برای آمریکا اهمیت ویژه‌ای دارد که نه‌تنها با برتری کیفی نظامی در طول تجاوز نظامی‌اش در غزه به جنایات جنگی و نسل‌کشی فلسطینیان ادامه دهد، بلکه منافع استراتژیک آمریکا و دولت‌های بزرگ امپریالیسم اتحادیه اروپا را در منطقه تضمین کند! ادامه نسل‌کشی فلسطینیان غیرنظامی تحت توجیه “نابودی حماس” و تضمین برتری کیفی نظامی اسرائیل از اهمیت ویژه‌ای برای دولت آمریکا برخوردار است تا آنجا که بایدن، جیمز گلین سرهنگ تفنگداران دریایی معروف به قصاب عراق در فلوچه را به اسرائیل فرستاد تا به ارتش متجاوز فاشیست اسرائیل در جنگ خیابانی مشاورت دهد .

حقیقت تاریخی دیگر این است:

روزهای خوبی که بایدن برای اسرائیل در سر دارد چیست و به کدام بها؟

آمریکا چندین دهه است که برتری کیفی نظامی اسرائیل با اختصاص بودجه نظامی و فرستادن سلاح‌های مدرن کشتار دسته‌جمعی روزهای خوبی را برای اسرائیل به قیمت نسل‌کشی بیش از ده‌ها هزار نفر از فلسطینیان ستم‌کش غیرنظامی (و هزاران هزار نفر در طول ۷۵ سال) تضمین کرده است و خواهد کرد!

 ادامه نسل‌کشی فلسطینیان غیرنظامی تحت توجیه “نابودی حماس” و تضمین برتری کیفی نظامی اسرائیل از اهمیت ویژه‌ای برای دولت آمریکا برخوردار است تا آنجا که بایدن، جیمز گلین سرهنگ تفنگداران دریایی معروف به قصاب عراق در فلوچه را به اسرائیل فرستاد تا به ارتش متجاوز فاشیست اسرائیل مشاورت نظامی دهد!

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین ایران

منتشر شده در:

کانال کمونیسم نوین
https://t.me/New_Communism/2887