ارسالی سکینه روشنگر

بگذارآنهائی که آن روز نفهمیدند، امروز بفهمند، وگرنه….

بازهم فریب خوردن و بازهم به دام نیرنگ افتادن

امریکائی ها سالیانی پیش با نیرنگ  شوم شان عدۀ خودفروخته و مزدور، وطن فروش، بی مسلک و نادان را، که تروریست ها و ویرانگرانی بیش نبودند، به نام رهبران جهادی – مذهبی به مردم ما معرفی کردند؛ مردم فریب این نیرنگ امریکائی را خوردند و آن ها را مجاهد و رهبر پذیرفتند. حتی عدۀ بی خبر به فرمان همین رهبران ساخت امریکا، از سر و جان شان گذشتند و زن وفرزند شان، اگر طعمۀ هوای نفسانی رهبران و قوماندانان جهادی نشده باشند، درفقر وتنگدستی و فلاکت بسر می برند و هیچ کس حتی لقمۀ نان بخور نمیری هم برای شان نمی رساند.
بعد از راه افتادن دریای خون هموطنان ما در جنگ های تنظیمی و جنایات ننگین مجاهدان امریکائی – پاکستانی و ایرانی، متجاوزان امریکائی برای رسیدن به مقاصد شوم منطقه ای شان با نیرنگ صلح ونجات از دست مجاهدین وحشی خود ساختۀ شان، گروه دستپروردۀ متحجر وخونریز دیگری را با فریب “صلح” برکشورما تحمیل کردند و دسته های زیاد مردم، شکار این فریب ونیرنگ امریکائی شدند و حتی گرفتار دام عنکبوتی مافیائی طالبان گشتند و آن ها را فرشتگان صلح گمان کردند.
خیلی زود مضمون و محتوای دهشت آفرین طالبی بر شکل آراسته به صلح شان غلبه کرد و با تحمیل امارت دار و دُره روز نیمه روشن را برهمگان شب تار ساخت.
باز هم دستگاه نیرنگ ساز وفریبگرامریکا به تداوم سریال “خون، فریب و نیرنگش”، نیرنگ  و فریب دیگری عرضه کرد و خودش با ریختن مادربمب ها و راکت ها برکشور ما ممثل بی آزرم آن گشت. کشور ما را به خون و آتش کشید و شیپور کریه فریب و نیرنگش را به نام “دموکراسی و حقوق بشر”  نواخت. این نغمۀ فریبگر، این بارنه تنها مردم معمولی بلکه گروه هائی از به اصطلاح روشنفکران را نیز چنان فریفت که در هزارخانۀ جال پهن شدۀ این فریب گیرآمدند و از هوش بی هوش و از منطق تهی گشتند. ولی  بازهم ماهیت ومحتوای ستمگرانه و استعماری امپریالیسم برشکل ظاهرفریب دموکراتش غلبه کرد و با هماغوشی با وحشی ترین فندامنتالیست های مذهبی و با شارلتان ترین تکنوکرات های بوقلمون و رنگین صفت غرب زده  دمار از روزگار مردم و وطن ما درآوردند. این چندمین فریبی بود که مردم ما را دادند و مردم هم بار بار این فریب ها را از همان کانال فریبگرمعلوم الحال خوردند؟؟؟؟؟؟!!!!!!
تصور منطقی برآن بود که از این تجربۀ خونین و وحشتبار درسی خواهیم آموخت و دوباره به چنین دام هائی نباید بیافتیم.
اما باز دیده می شود که پردۀ دیگری از فریب و نیرنگ، که همچنان خونبار، دهشت آفرین، ویرانگر وتباه کن هستی ملک و مردم است، به دست امریکا و دلقکان رنگارنگش در حال اجرا است و اینک تا تدویرصحنۀ مسخره و ذلتباری به نام “لوی جرگۀ صلح” پیش رفته است.
وای، بازهم همان نیرنگ “صلح” !!!!
امریکائی ها هرباری که یک نیرنگ شان افشاء شد، آن قدر وحشت وخون ریزی درافغانستان به راه می اندازند که کارد از استخوان مردم هم بگذرد و آن گاه نیرنگ جدید شان را با ترفند وچاشنی “صلح” همراه می سازند و این دومین بار است که عین تکتیک را به کار می گیرند. این مار خوش خط وخال، ما را از یک سوراخ دوبار می گزد.
پس نباید فریب بخوریم و یا خودفریبی کنیم. باید بدانیم که سرتاپای این نمایشات رقت انگیز، که پیامد های زشتی در جامعۀ ما درپی دارد، حکایتگر اغواگری و فریب مردم برای تحقق اهداف شوم امریکا و متحدانش است. امریکا از طریق این جرگه می خواهد  به ورود دوبارۀ طالبان به قدرت، گویا مشروعیت افغانی بدهد. پلان های پشت پردۀ امریکا را با حاکمیت دوبارۀ طالب، با تمام جزئیاتش ما نمی دانیم. ولی از همین حالا سیاه روزی، برگشت به دار و دُره و فقر و دربدری بیشتر مردم را می توان پیش بین بود و هیچ چون وچرائی هم درآن نیست.
هرکه ناموخت از گذشت روزگار
هـیـچ نـامـوزد زهـیـچ آمـوزگـار
با این حال هوداران دل ومغز باختۀ امریکا از باداران خود و از خود شان بپرسند که اگر درست می دانید که طالبان به قدرت بیایند، پس چرا برای از اریکۀ قدرت پائین کردن شان این همه خون مردم ما، وحتی سربازان خود را، ریختید؟ چرا این همه ویرانی ببار آوردید؟ چرا این همه زندگی مردم را تلخ ساختید که برای فرار از کشور، تن به هرخطری، حتی غرق شدن دراقیانوس ها با زن و فرزندان جگرگوشۀ شان، می دهند؟؟؟ و چرا و چرا و چرا؟؟؟ بگذریم از شعارهای میان تهی “دموکراسی” و “حقوق زنان” و … که هذیان هائی بیش نبود( ونتیجه اش هم حاکمیت دوبارۀ طالبان مزدور و وحشی).
درگرفتن پاسخ به این چراها دست ما به حاکمان خونخوار امریکا نمی رسد، اما از آن هائی که دهل روشنفکر بودن می زنند(برخی دکتور و پروفیسور ومرکزعالم هم هستند) و برای رسیدن به کرسی وزارت و ریاست و … پای هرسندی از این نیرنگ ها را امضاء کردند(و به سند بردگی نام پیمان ستراتیژیک  نهادند) و دست جانیان تاریخ را بوسیدند، و برای فریب مردم به نفع تجاوز و نظام فرایندش سینه چاک کردند، پاسخ می خواهیم و حق ما است که این بار آن ها را از جانب مردم و وطن خود محاکمه ومواخذه کنیم.   
برگرفته از سایت افراشته