ارسالی ا. م. شیری

گاوهای هلندی و خلبانان آلمانی

والری ایلین (VALERY ILYIN)

تدارک یومیه برای جنگ اقلیمی

در ماه مارس، کاخ سفید و کنگرۀ آمریکا یک برنامۀ پنج ساله برای «مداخلات آب و هوایی» تصویب کردند که ایجاد فن‌آوری‌های مدیریت آب و هوا را فراهم می‌کند.

دانشمندان مخالف چنین «مداخلاتی» هستند. کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که استفاده از چنین فن‌آوری‌ها توسط یکی از کشورها، خطر تبدیل شدن به جنگ اقلیمی همراه با بلایای بی‌شماری را در پی دارد. سیاسی کردن مسائل اقلیمی و گمانه‌زنی در مورد آن توسط معماران «هنجار جدید» به جنگ علیه عقل سلیم و اقلیم کل کرۀ زمین تبدیل می‌شود.

اکنون در اروپا به دلیل استفادۀ خلبانان آلمانی از «شیمی تریل‌ها» (آئروسل‌ها) به منظور «جلوگیری از گرمایش بیش از حد منطقه‌ای سطح زمین در نتیجۀ تغییرات آب و هوایی»‌ جنجال و هیاهو به راه افتاده است.

همه چیز در ماه مه سال گذشته با تجزیه و تحلیل گرد و غبار (تصویر بالا) روی میز ایوان یکی از رستوران‌های آلمانی دال بر وجود میزان بسیار بالای آلومینیوم، آرسنیک، سرب، مس، منگنز، جیوه و حتی تیتانیوم شروع شد. و هنگامی که «تراکم» شدید روی میزهای رستوران شناسایی شد، یکی از مشتریان رستوران به برنامۀ فلایت‌رادار-۲۴ خود نگاه کرد تا هواپیماهایی را که این آثار از آن‌ها به جا مانده، شناسایی کند.

اما او هواپیماهایی را که گمان می‌رفت آن روز در منطقه در پرواز بوده‌اند و قصد داشت از آن‌ها شکایت کند، ندید. این شهروند آگاه آلمانی سپس با بخش پرواز نیروی هوایی بایرن علیا تماس گرفت و در آنجا به وی گفتند که «پروازهای نظامی برای حفاظت از آب و هوا» محرمانه است و او باید برای اطلاعات بیشتر با آژانس محیط زیست فدرال تماس بگیرد. در آنجا به این شهروند اطلاع دادند که برای جلوگیری از گرمایش بیش از حد منطقه‌ای سطح زمین در اثر تغییرات آب و هوایی، بواسطۀ این گونه پروازها آئروسل پاشیده شده است.

دیگر آلمانی‌های آگاه به این فکر می‌کردند که آیا از مردم روی زمین سؤال می‌شود که حاضرند گرد و غبار فلزی و نانوذراتی را که ته‌نشین می‌شوند و بدن افراد وارد می‌شوند، استنشاق کنند؟

این توطئه عجیب و غریب توهم‌آمیزتر از دیگر توجیهات برای به اصطلاح دستور کار اقلیمی نیست، که با کمک آن مسئلۀ تحمیل «هنجار جدید» در اروپا حل می‌شود.

در طول سال گذشته، به بهانۀ «دستور کار آب و هوای گرمایش جهانی» تنها در هلند بیش از ۳۰۰۰ مزرعه تعطیل گردید. استنباط می‌شود گاوهای هلندی و سایر حیوانات اهلی بیشتر از شیمی تریل‌ خلبانان آلمانی از خود گاز ساطع می‌کنند و به آب و هوا آسیب می‌رسانند. در بریتانیا نیز وضعیت به همین منوال است. در آنجا گوسفندان نیز همراه با گاوها به همدستان «گرمایش بیش از حد منطقه‌ای سطح زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی» متهم شده‌اند.

دستور کار اقلیمی هر روز فرصت‌های جدیدی برای صاحبان قدرت در زمینۀ سلب مالکیت در اروپا فراهم می‌‌آورد. به عنوان مثال، در فرانسه، املاک مسکونی مدت‌هاست که بر اساس سطح عایق حرارتی با نشانگرهای A / B / C / D / E / F / G طبقه‌بندی شده است. به این معنی که A بعنوان شرایط ایدئآل برای «مسکن سبز»، B یک کمی بدتر، D و E هنوز هم مناسب و معقول در نظر گرفته می‌شود و الی‌آخر.

بر اساس «نقطۀ مرزی»А  بمثابه «هنجار جدید» سال ۲۰۳۰، سطح E دیگر کار نخواهد کرد. قانونگذاران متوجه شده‌اند که چرا مالکان مسکن‌های طبقه‌بندی شده زیر سطح E، نمی‌توانند آن‌ها را اجاره دهند. و به زودی قادر به فروش آن نیز نخواهند بود. از سال ۲۰۳۰، اجاره یا فروش یک خانه یا آپارتمان، باید با ردۀ صرفه‌جویی انرژی، حداقل با سطح D منطبق باشد.

در ماه آوریل، حدود ۷۰ درصد از صاحبان خانه در فرانسه گزارش دادند که به دلیل هزینۀ هنگفت چنین کاری، نمی‌توانند برای ارتقاء به حداقل سطح مورد نیاز، یعنی تعمیرات برای ارتقا به ردۀ صرفه‌جویی انرژی انجام دهند. و چون نمی‌توانند تعمیر کنند و به زودی نمی‌توانند بفروشند، پس چه کار باید بکنند؟ از شر اموال ارزان خلاص شوند؟ با این حال، افراد فقیر نیز به دلیل همین هزینۀ کار، آن را ارزان هم نمی‌خرند.

این، یک روش دیگری است که در آن گروه‌های حاکم و مسلط به تصرف اموال کسانی دست می‌زنند که در پلکان اجتماعی پایین‌تر از آن‌ها قرار گرفته‌اند.

این همان ایدئولوژی «نوسازی بزرگ» کلائوس شواب پیله‌ور است که تمدن فرسودۀ غربی او را منصوب کرده است. این ایدئولوژی ایجاد سلاح‌های آب و هوایی را تحت پوشش فراخوان برای مبارزه با «تغییر آب و هوا» و ‌«گرم شدن بیش از حد سطح زمین»، پنهان می‌سازد.

نقل از: وبگاه بنیاد فرهنگ راهبردی

https://eb1384.wordpress.com/2023/05/18/

۲۸ اردیبهشت-ثور ۱۴۰۲