افراشته

Keine Fotobeschreibung verfügbar.

       یاد و خاطرۀ امین “سیماب” جاودانه باد!

بازهم در سالروز جاودانگی امین سیماب قرار گرفتیم، تا یا د و خاطرات رزمش را پاس بداریم . امین سیماب، مشعلی ازجمع”رزمندگان” جنبش ضد استعمار، ضد تجاوز و ضد استبداد و ستم بود که بر زمین افتاد و خاموش گردید و دوستان و همرزمان وفادارش را در ماتم نشاند. ولی به همت یاران او، درفش مبارزات پرافتخارش همچنان در اهتزاز است و دوستان و همرزمان “رزمنده” اش آن را شجاعانه در دست دارند و با عزمی استوار “افراشته” نگه می دارند و رخش رهوار آرمانش را به پیش می رانند.

امین “سیماب” از نظر فزیکی از میان ما رفت، اما افکارش، آرمانش، خاطرات شیرینش همچنان جاودانه در میان ما باقی است؛ و ما در راه آرمان مشترک مان که زدودن استعمار، استبداد و هرگونه ستم وتبعیض از سرزمین رنگین به خون ما افغانستان است، استوار و باعزم راسخ و با همسنگرانی چون کوه، ستبر و پایدار، با ضمیری روشن به حرکت افتخار آفرین خود ادامه می دهیم.

امین “سیماب” یکی ازآن یارانی بود که درگردانندگی سایت “رزمندگان”، درحد توانش بیدریغ تلاش می کرد و ما باهم مشترک، صمیمی، پرشور و انقلابی در آن سنگر رزمیدیم. واینک هفت سال است که او درمیان ما نیست و ما کماکان درآن سنگر می رزمیم.

آثار ارزشمند، موضع گیری های استوار در قبال دشمنان رنگارنگ افغانستان درمقالاتش، ترجمه های گرانبهایش از زبان های انگلیسی و فرانسوی به دری و… در آرشیف سایت “رزمندگان” زیر نام های مستعار “رزبان صائب” و “هیوادوال کابلی” و نام اصلی اش، “امین سیماب”، به نشر رسیده است؛ و در سایت “افراشته” نیز بازنشرمی شود، که علاقه مندان افکارش می توانند همیشه و در همه حال از آن بهره مند گردند.

در نوشته ها ومطالب به جا مانده از خط فکری روشن او که برمبنای مبارزه علیه تجاوز، استعمار، ارتجاع، استبداد، زن ستیزی وفساد و زورگویی و هزاران جنایت رخ داده در کشور به خون تپیدۀ ما بوده، قاطعیت واضح و ویژه اش به نظر می رسد.

قلب “امین” نه تنها برای ملت دربند افغانستان می تپید و برای نجات آن بی دریغانه مبارزه می کرد، بلکه برای نجات کلیه ملت های در بند، منجمله ملت فلسطین، نیزهمچنان می تپید و صدای مظلومانۀ آن ها را نیز با آوای بلند همیشه فریاد می کرد.

“امین” انسانی شرافتمند بود که به ارزش های مبارزاتی وقع می گذاشت و به خاطر هوی وهوس شخصی اش هرگز به ارزش ها نمی تاخت وپشت نمی کرد. درشرایطی که جامعۀ ما درگرداب وحشتناک ارزش کشی ها و ترور شخصیت ها دست وپا می زند، و “چپ” و راست گمراه، عقده مندانه حتی ارزش های خود شان را له می کنند و برهمه چیز لگد می پرانند، یاد “امین” که یکی از علمبرداران حفظ ارزش ها بود، از ضرورت های لحظۀ موجود به حساب می آید.

موج افکار آزادیبخش ستم ستیزی که “امین” ازآن بهره گرفته بود، همچنان درتلاطم ابحارآفرینش هستی، پرتلاش و پرتکاپو به سوی سرمنزل پیروزی در تپش است؛ و “رزمندگان” همرزم “امین” با قامتی افراشته با آن درآویزاند تا مردم شان به حیات جاودان دست یابند.

یاد و خاطرۀ همرزم مان امین “سیماب” را گرامی میداریم!