ارسالی. ض. نوابی

گپ ترامپ عمق طینت خونخوار امپریالیسم امریکا است

تبصره: حاکمان امریکائی با دروغ گوئی آشکار، تجاوز مسلحانه و برهنه به کشور افغانستان وجنگ خونبار علیه مردم آن را، مبارزه با تروریزم و کمک به افغانستان می گفتند. اینک ترامپ با حماقت ذاتی اش این پردۀ دروغ را درید و گفت “اگربخواهد جنگ با افغانستان را دریک هفته تمام می کند، ده ملیون نفر کشته می شود و افغانستان از روی زمین محو می گردد؟؟؟؟؟”.

جز ترامپ هیچکس دیگر بیشتر از این و بیشرمانه تر ازاین نمی توانست طینت شوم، جنایتبار و ویران گر امپریالیسم امریکا را به نمایش بگذارد. حال چه کسی دراین دنیای خراب می تواند حاکمان امریکا را به محاکمه بکشاند که در “مبارزۀ با گروه تروریستی” چند هزارنفری طالبان، که شما خود آن را ساخته و پرداخته اید، چرا باید ده ملیون انسان بی گناه کشته و کشور شان از روی زمین محو شود؟؟؟ و نام این را هم بگذارید کمک به مردم افغانستان؟؟؟

مرگ وننگ برشما و برجمله حامیان تان درکشور به خون نشستۀ ما که هژده سال تمام با نقاب “دموکراسی”، “بازسازی”، “حقوق بشر” و… مردم ما را فریفتید و گرگان درندۀ را به نام مجاهد وطالب و تکنوکرات و … به جان این مردم بی گناه انداختید تا آن را تکه و پاره کنند!

ننگ و نفرین برآن هائی که همه جنایات تان را با تدوین و مدیریت و امضای پیمان های ستراتیژیک، در بوروکراسی دنیا رسمیت بخشیدند و شریک همۀ جنایات تان شدند!

این هم سند دیگری از رسوائی امریکا توسط ترامپ که درمطبوعات جهان به نشر رسیده است:

“رئيس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که می‌تواند جنگ افغانستان را در یک هفته تمام کند اما نمی‌خواهد ۱۰ میلیون نفر را بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا امروز (دوشنبه، ۲۲ جولای) در ملاقات با عمران خان، صدراعظم پاکستان در کاخ سفید در پی حاصل کمک پاکستان برای بیرون شدن پای امریکا از جنگ افغانستان گفت که وی می‌تواند جنگ در افغانستان را در ده روز “ببرد”، اما او نمی‌خواهد تا میلیون‌ها نفر را به قتل برساند و کشور را از هم بپاشد.

ترامپ گفت: “من می‌توانم این جنگ را در یک هفته ببرم”، “افغانستان از روی زمین محو خواهد شد… دقیقاً در ۱۰ روز”.
ترامپ افزود: “من نمی‌خواهم از این شیوه استفاده کنم، من نمی‌خواهم ده میلیون نفر را به قتل برسانم”.
در عوض، ترامپ گفت که پاکستان به امریکا کمک خواهد کرد تا از جنگ طولانی‌یی که دولت قبلی درگیر آن شده بود، بیرون شود.
ترامپ با اشاره به اینکه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان یک راه حل است، گفت: “ما آنجا ۱۹ سال بودیم، و ما مثل مامورین پولیس نقش داشتیم، نه سربازان”.
عمران خان به نوبه خود با ذکر اینکه حکومت افغانستان طی چند هفته آینده با طالبان مذاکرات مستقیم خواهد داشت، گفت: “ما بیشتر از هر وقتی به توافق صلح نزدیک‌تر هستیم”.

منبع: اسپوتنیک