افراشته

کرونای ترامپ نیرنگی دیگر

همه نوشتند وخواندیم و شنیدیم که رونالد ترمپ رئیس جمهورایالات متحده و خانمش ملانیا ترامپ را هم ویروس کرونا گرفته است. با فرض اول بپذیریم که چنین اتفاقی افتاده است، خوب زود مداوایش می کنند، آنچنان که همین امروزعلی رغم  پائین آمدن سطح آکسیجن دربدنش به 93% و گرفتن دوای “کورتیزون” دار “دکزا میتازون” ، و دادن آکسیجن برایش، که بیانگر مرحلۀ خطرناکی از مریضی است، همچون هنرپیشگان هالیودی بر موترش سوارشد و خود را به معرض دید هوادارانش به نمایش گذاشت. از این جهت ولو که او چاق و مسن و ظاهراً در صف اول خطر است، با امکانات بالای پزشکی اش نمی توان زیاد انتظار مرگش را داشت، علاقمندانش هم تشویش نکنند.

اما در دنیای سیاست گپ به همین سادگی پایان نمی یابد و گمانه زنی های زیادی را در همین زمینه هم مطرح می کنند.

تئوری ویا گمانۀ اول براین است که “کرونا گرفتن ترامپ” واقعیت ندارد ویک ترفند و نیرنگ فریبگرانۀ سیاسی است. این تئوری استدلال می کند که ترامپ درمجموع عمل وگفتارش،  رسوائی های زیادی به حزب و همراهانش به بارآورده و فیصدی محبوبیتش خیلی پائین آمد، و این رسوائی را در مناظره با رقیبش جوبایدن تا سطح افتضاح کشیده است. پس از مناظره، تمام مطبوعات و رسانه های عمومی و خصوصی مالامال از شرح این افتضاح رئیس جمهور امریکا بود و هکذا درهرمحفل و مجلسی و گفتگوئی، تبصره روی این افتضاح جریان داشت. گردانندگان کارکشتۀ حزب جمهوری خواه ترامپ، با ترس از باختن انتخابات، برای جمع کردن دامن چنین افتضاح عالمگیر، ترفند مصاب شدن ترامپ به کرونا را مطرح کردند و مطبوعات جهان را در یک لحظه به سمت دیگری چرخاندند و “سر و صدای جهانی علیه ترامپ” را به “دلسوزی جهانی برای ترامپ” بدل ساختند که احتمال بُرد دوبارۀ ترامپ  در انتخابات را آفریده است.

ورنه به قول یک پزشک ماهر، شخصی با سن وسال و وزن جسمی ترامپ اگر فیصدی آکسیجنش تا 93% پائین آمده باشد و باید آکسیجن بگیرد ومشکل ریه وی اش به حدی رسیده باشد که دوای کورتیزون دار “دکزامتازون” برایش تجویز شود، مریضی اش در مرحلۀ خطرناکی رسیده است، اگر هم با امکانات بالای پزشکی ازخطر مرگش کاسته شود، ولی  او نمی تواند به زودی به زندگی عادی و کارش برگردد.

با این حال روزهای بعدی صحت وسقم این تئوری را نشان می دهد، یا با چرخش فضای سیاسی – مطبوعاتی به نفع ترامپ و بلند رفتن محبوبیتش، ترفند و نیرنگ به نتیجه رسیده، “کرونا” رخصت می شود و ترامپ به خانه برمی گردد و وارد مبارزات انتخاباتی می شود(!!!!)، و یا درصورت واقعاً بیمار بودن، باید هوادارانش نگران وضع زندگی او باشند.

تئوری ویاگمانۀ دیگری این است که ترامپ و برخی از همراهانش مانند مایک پومپئو وزیرخارجۀ امریکا با تیپ خاص شخصیت قلدر، خودخواه، انارشیست و لومپنانۀ شان و با اعمال برخی سیاست های ظاهراً “خارج از دستور”، به منافع اربابان عمده و زبدۀ سرمایۀ جهانی زیان می رسانند. لذا گردانندگان “کمیتۀ 300” که درپشت پرده، سیاست امپریالیسم جهانی را تدوین و اجرای آن را توسط مجریان گماشتۀ خود – مانند ترامپ و امثالش –  کنترل می کنند، به فکر چاره جوئی برامدند و احتمالاً  سیاست تعویض “ترامپ” را در دست اجرا دارند.

“کمیتۀ 300” که گردانندگانش مخفی هستند و فقط برخی از اعضایش مانند ملکۀ انگلیس، پادشاه هالند، هنری کسینجر ستراتیژیست و وزیرخارجۀ اسبق امریکا و… افشاء شده اند، به علاوۀ این که مجری کلیۀ جنگ های جهانی و منطقه ای هستند، سابقۀ تعویض و حتی کشتن رئیس جمهورهای مقتدری را نیز دارند، که یک نمونۀ برجسته اش قتل جان اف کندی محبوبترین رئیس جمهور تاریخ امریکا است.

در دورانی که “کمیتۀ 300” جهت بدست آوردن سود وغارت جهان، سیاست رشد وتکامل میلیتاریسم، پیشبرد جنگ و فروش اسلحه را در دستور کار مجریانش قرار داده بود، جان اف کندی رئیس جمهور وقت ایالات متحد امریکا، زیر فشار جنبش های جهانی ضد جنگ، که در امریکا نیز روزتا روز گسترش می یافت، می خواست با حریفان گفتگوی صلح را آغاز کند. این جا و این زمان بود که دست پشت پرده در دفاع از جنگ و منافع سرمایۀ جنگی یا ملیتاریستی به کار افتاد و “جان اف کندی” را در حال رژه رفتن به حضور هزاران نفر در واشنگتن به گلوله بستند. بادیگاردهای ازهمه جا بیخبر کندی، قاتل را گرفتار کردند، اما درهمان لحظه کسی تیری به سینه اش شلیک کرد که دیگر حرفی از اصل قضیه و مجریان پشت پرده به میان نیاید. خانوادۀ کندی هم اجازه نیافتند موضوع قتلش را دنبال کنند و تا امروز قتل رئیس جمهور امریکا، آن هم درملای عام، به عنوان رازی سر به مهر باقی ماند.

احتمال آن می رود که همین گردانندگان اصلی سرمایه داری جهانی(کمیتۀ 300)، که جهان برای شان فقط آخور سود و منبعی برای جمع آوری سرمایه است و هیچ قاعده و قانونی را بالاتر از سود خود نمی شناسند، و به هیچ چیز و هیچ کسی هم که برای شان سودآور نبود ارزشی قایل نیستند، جهت حفظ سود وسرمایۀ شان، هم اکنون دلقکی به نام ترامپ را به قربانی برگزیده باشند. این بار شاید ابزار اجرائی  این ترفند هم نه یک تک تیرانداز ماهر، بلکه یک پزشک و یا پرستار و بهانه اش “کرونا” باشد.

بگذار گذشت روزگار پرده از وقایع اتفاقیه بردارد و ما و جهانیان، ناظر بازی های شوم درونی امپریالیسم جهانی هم باشیم.