ارسالی ض. نوابی

پزشکان موفق به محو ویروس«اچ‌آی‌وی» شده‌اند

دانشمندان موفق شده اند سلول های آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی (ایدز) را از بین ببرند. پزشکان متخصص در انجمن پزشکی پستِر در پاریس بعد از یک دوره‌ پژوهش بر ویروس اچ‌آی‌وی و بیماری ایدز، ادعا می‌کنند که محو ویروس اچ‌آی‌وی را که مسبب اصلی بیماری کشنده‌ی ایدز است به مدد داروهای ضد ویروسی که اخیراً در فرانسه ساخته شده، میسر شده است.
ولی این ضدویروس ها در حال حاضر نمی‌توانند ویروس اچ‌آی‌وی را در بدن انسان از بین ببرند. پژوهش یادشده بر روی ویروس اچ‌آی‌وی به صورت لابراتواری انجام شده است، ولی توفیق پزشکان در امر نابودی ویروس مورد نظر، حاصل شده و توسط وزارت پزشکی فرانسه تأیید و تقدیر شده است.
در آخرین اظهارات در این زمینه اِرکا آلرت سخن‌گوی بنیاد پزشکی پستر به خبرنگاران گفت:
«این ضد ویروس برای از بین بردن ویروس اچ‌آی‌وی به صورت لابراتواری طراحی شده است، در حال حاضر ضد ویروس فوق نمی‌تواند ویروس مورد نظر را در بدن انسان از بین ببرد.»
ارکا آلرت هم‌چنان تآکید کرد که پژوهشگران در امر از بین بردن ویروس اچ‌آی‌وی در بدن انسان نیز «بی‌دریغانه» تلاش می‌کنند.

ویروس اچ‌آی‌وی در بدن انسان در سلول‌های که مقدار زیادی فعالیت متابولیک دارند، خانه می‌کند و انرژی و توان خود را برای ریزش این سلول ها به کار می‌بندد.
در باره‌ی چگونگی فعالیت ویروس اچ‌آی‌وی در بدن انسان می‌شود گفت که، سلول‌های آلوده و ویروسی از زمانی‌که به قدر کافی کم اند، در جدار سلول‌های که فعالیت متابولیکی بیش‌تری دارند خانه کرده و خود را پنهان می‌کنند. در این دوره به رشد می‌پردازند و در بدن فرد تکثیر می‌شوند، در نتیجه‌ی گسترش ویروس در بدن در منتهای کار موفق می‌شوند فرد را از پا درآورند.
قدم بعدی در تحقیق انجمن پزشکی پستر، امتحان انواع امکان‌های قدرت‌بخش به این ضد ویروس است که بعضاً بر روی موجودات زنده آزمایش خواهند شد.
قابل یادآوری است که بنیاد امریکایی ویژه‌ی تحقیقات ایدز نیز در ادامه‌ی این تحقیقات همراه شده است.

منبع انترنت