ارسالی حزب کارایران(توفان)

نقش پنهان وآشکارآمریکا درترورمسکووکرمان

حمله تروریستی به سالن کنسرت شهر کروکوس، توسط افراد مسلح مزدور، در شامگاه جمعه ۲۲ مارس ۲۰۲۴ یکی از شنیع ترین و وحشیانه ترین تروردر سال های اخیر بوده است. دولت آمریکا یکی از نخستین دولت هایی بود که فورا حمله تروریستی مسکو را محکوم کرد! ؟

 باید به این پرسش پاسخ داد چه کسانی پشت این ترور قراردارند واین ترور دربستر کدام شرایط جهانی رخ داده است.برای پاسخ به این پرسش‌ها به نکات مهم زیر توجه فرمائید:

یکم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی دررابطه با تروز تالار مسکو فوری به اظهار نظرپرداخت وگفت:
“هیچ نشانه‌ای» مبنی بر ارتباط این حمله با اوکراین وجود ندارد”گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد که پس از تیراندازی افراد مسلح در محل برگزاری و انفجار مواد منفجره که باعث آتش‌سوزی ساختمان شد، دست ‌کم ١۴٣ نفر در حمله به تالار شهر کروکوس کشته و بیش از١٣٠ نفر زخمی شدند.
اما پرسش این است آمریکا بر چه اساسی درباره بی گناهی مداخله اوکراین در میان یک فاجعه نتیجه گیری می کنند؟ اگر آمریکا اطلاعات موثقی در این زمینه داشته یا داشته باشد، باید فورا به طرف روسیه منتقل شود.
و اگر چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد، پس کاخ سفید حق ندارد کسی را تبرئه کند. آمریکا به احتمال یقین در این عملیات تروریستی دست داشته وغیر مستقیم آن را ازراه دور مدیریت کرده است. آمریکا برهمین اساس ترور کرمان را فوری به داعش نسبت داد وگفت این ترور ربطی به اسرائیل ندارد!!

دوم، درمورد فاجعه ترور کرمان نیز روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز پنجشنبه مورخ ۲۵ ژانویه به نقل از مقامات بلند پایه آمریکایی ادعا کرد که “ایالات متحده مخفیانه به ایران هشدار داده بود که داعش درحال آماده شدن برای انجام حمله تروریستی است”. به عبارت دیگر آمریکا می دانسته که تروری درحال وقوع است اما به هیچ وجه مانع آن نگردید زیرا سرنخش دردست خودش وصهیونیست ها بود.مسئولیت اصلی این ترور های شنیع در روسیه و کرمان به عهده کسانی است که سال‌هاست وضعیت خاورمیانه وجهان  را با تروریسم دولتی درچهارچوب نظم روبه زوال قدیم جهانی متشنج کرده، داعش و آزوف را در واشنگتن و تل آویو پرورانده، دولت نازی اوکراین ورژیم اشغالگروجعلی اسرائیل را خلق کرده و به جان مردم اوکراین وخاورمیانه افکنده‌اند.

 سوم ، برهمگان روشن است  پیمان نظامی ناتو وتمام زیر مجموعه هایش درجبهه اوکراین متحمل شکست‌های سختی در چند ماه اخیر شده است. حملات ارتش دست نشانده اوکراین به بلوگراد با تلفات سنگینی همراه بوده است.

 از طرفی حضور گسترده مردم روسیه پای صندوق‌های رأی یک شکست کامل برای اوکراین وکل بلوک غرب به سرکردگی آمریکا بود. ازاین رو ودربستر شکست های پی درپی غرب در جنگ با روسیه سرویس‌های اطلاعاتی  آمریکا برای روحیه بخشیدن به اوکراین ً این عملیات تروریستی هیبریدی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 وزارت امورخارجه آمریکا دو هفته قبل از ترور مسکو اعلام کرد که شهروندانشان از روسیه خارج شوند و بعد از آن انگلیس نیز اعلام نمود که شهرونداناین کشور از مناطق پر جمعیت مانند کنسرت‌ها و فروشگاه‌ها خارج شوند و حتی «ویکتوریا نولاند» زمانی که سخنرانی بازنشستگی خود را انجام می‌داد گفت که روس‌ها باید منتظر یک اقدام غیرمنتظره ناخوشایند باشند، تمام اینها دلایل روشنی است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب از این موضوعات خبر داشتند.

چهارم ، این مهم نیست که امپریالیسم آمریکا با دست کدام یک از ابزارش، داعش یا آزوف به این اقدام دست زده است ،روسیه را متشنج ومتزلزل می‌کند و یا عناصر تروریست چچنی را به خاک روسیه می‌فرستد، مهم این است که در پشت این خرابکاری‌ها و سیاست شکست خورده‌ی  تجزیه روسیه، امپریالیسم آمریکا وناتو به عنوان مبتکران اصلی این امر پنهان شده‌اند و صحنه گردان این معرکه‌اند.آنها بطورهدفمند وبا توسل به رسانه های  قوی تبلیغاتی واقدامات تروریستی افکار عمومی را درهاله ای ازابهام قرارمی دهند وزیرکانه مغزهای ناراضی را با ترفند کارخودشان است، بسوی اهداف خود سوق  میدهند! با عادی سازی تروریسم وتوسل به دکترین “کارخودشان”(سرویس اطلاعات ارتش اوکراین در واکنش به حمله تروریستی در روسیه، مدعی شد که حمله به سالن کنسرت کروکوس، اقدامی تحریک‌آمیز و عمدی است که توسط نیروهای ویژه روسیه انجام شده است!) است می کوشند حلقه محاصره را ازدرون برروسیه تنگ کنند.

جنگی که اکنون در اوکراین جریان دارد، جنگی کلاسیک و پیاده کردن هزاران نیروی نظامی در خاک اوکراین علیه روسیه نیست،جنگی نامتقارن نظامی وغیر نظامی،که شاملِ اقدامات اطلاعاتی، اخلاقی، روانی، ایدئولوژیک،فرهنگی، ورزشی،  دیپلماتیک و اقتصادی ، تحریمات بین المللی در چارچوب بخشی از یک پروژه سیاسی برای ایجاد یک نظم  سیاسی، اقتصادی و نظامی مطلوب  برای جهانی است که درآن شکاف افتاده است وهرروز این شکاف افزایش می یابد.جهت گیری روشن روسیه بسوی شرق وجاده ابریشم  واتحاد با چین درتناقض با نظم قدیم قرار دارد، لذا  باید مورد ضرب وریزش قرارگیرد. عملیات ویژه برای گمراه کردن  مردم  وتزلزل  درمیان رهبران سیاسی و نظامی از طریق اقدامات هماهنگ انجام شده توسط کانال های دیپلماتیک، رسانه ها و سازمان های دولتی و نظامی عالی از طریق افشای داده ها، دستورات، دستورالعمل ها و اطلاعات نادرست است برای  گیج کردن افکارعمومی  ودشمن  و بی  ثباتی جامعه ازطریق تبلیغات برای افزایش نارضایتی در میان مردم روسیه از جمله اهداف جنگی هیبریدی ترکیبی برای به زانو درآوردن حریف است.تروردر مسکو و همینطور درکرمان و اظهارات آمریکا مبنی بر اشراف داشتن به این ترورهای جنایتکارانه را باید درچهارچوب چنین جنگ بیرحمانه ای  مورد تبیین قرارداد….

***