مرحله سوم جنگ دولت فاشیست اسرائیل که شامل طرح جامع کوچاندن اجباری مردم غیرنظامی فلسطین از غزه هست شروع گشته است

طرح اسرائیل برای پاکسازی قومی غزه 

یک فلش بک( بازگشت به وقایع گذشته): در خبری که چند روز پیش از طرف بی‌بی‌سی و رویترز و اسوشیدپرس درج شد با طرح این سؤال نوشته شد:

“«مرحله دوم» عملیات اسرائیل علیه حماس چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر گزارش کردیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز شنبه گفت که جنگ با حماس وارد «مرحله دوم» شده است.

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل هفته پیش به یک کمیته پارلمانی گفت که جنگ سه مرحله خواهد داشت.

او گفت: «اولین مرحله این کارزار با هدف نابودی زیرساخت‌های حماس برای شکست و انهدام حماس صورت می‌گیرد.»

او مرحله دوم این نبرد را تلاش نیروها برای «حذف مقاومت‌های پراکنده» حماس توصیف کرد.

گالانت گفت که مرحله سوم «نیازمند سلب مسئولیت از اسرائیل برای زندگی در نوار غزه و ایجاد یک واقعیت تازه امنیتی برای شهروندان اسرائیل خواهد بود.»

و سپس روزنامه واشنگتن‌پست چاپ آمریکا در ۲۴ اوت ۲۰۲۳ خبر زیر را گزارش کرد:

«جو بایدن، جیمز گلین سرهنگ تفنگداران دریایی معروف به قصاب عراق در فلوچه را به اسرائیل فرستاد.

 درحالی‌که حمله زمینی اسرائیل به غزه نزدیک است پنتاگون باعجله ژنرال تفنگداران دریایی و مشاوران دیگر را به خاورمیانه فرستاد.

به گفته یک مقام آمریکایی، که مجاز به گفتگو در مورد نقش گلین نبود و به‌شرط ناشناس بودن صحبت کرد، یکی از افسرانی که این کمک‌ها را هدایت می‌کند، سپهبد جیمز گلین تفنگداران دریایی است که پیش‌ازاین به رهبری نیروهای عملیات ویژه علیه دولت اسلامی کمک کرده و در فلوجه، عراق، در طول برخی از شدیدترین نبردهای شهری در آنجا خدمت کرده است.

این مقام گفت که گلین همچنین در مورد چگونگی کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ شهری مشاوره خواهد داد.

اسرائیل در حال آماده‌سازی یک عملیات زمینی در مقیاس وسیع در محیطی است که در آن شبه‌نظامیان حماس سال‌ها فرصت داشتند تا شبکه‌های تونل را آماده کنند و در سراسر بلوک‌های متراکم شهری شمال غزه تله ایجاد کنند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز دوشنبه گفت که گلین و سایر افسران نظامی که به اسرائیل مشاوره می‌دهند «تجربیاتی دارند که با انواع عملیاتی که اسرائیل انجام می‌دهد، مناسب است». این مقام آمریکایی ناشناس گفت که مشاوران در جنگ شرکت نخواهند کرد.

تیم نظامی یکی از بسیاری از قطعات سریعی است که پنتاگون برای جلوگیری از تبدیل شدن درگیری شدید بین اسرائیل و حماس به یک جنگ گسترده‌تر، ایجاد می‌کند.»

مرحله سوم جنگ اسرائیل با هدف بیرون کردن همه فلسطینیها از غزه و الحاق غزه به اسرائیل است

مجله اسرائیلی مکومیت یک سند مشورتی متعلق به وزارت اطلاعات اسرائیل را منتشر کرده که ۴ روز پس از کشتار ۷ اکتبر در کیبوتزهای اطراف غزه در اختیار نهادهای امنیتی اسرائیل قرار گرفته

اصالت این سند توسط چندین منبع امنیتی برای این تائید شده است.

توصیه‌های این سند که گفته می‌شود توسط بخش سیاسی وزارت اطلاعات اسرائیل حاضر شده است بیشتر بر کوچاندن اجباری مردم غزه در چند مرحله و از طریق استراتژی‌های گوناگون تاکید دارد. هدف استراتژیک مرحله سوم جنگ اسرائیل یا مرحله نهایی حمله نیروی زمینی ارتش اسرائیل به غزه این است که با کوچاندن اجباری فلسطینیان غیرنظامی غزه کاملا از آنجا بیرون برانند و دیگر فلسطینی در غزه نباشد(تخلیه غزه از کلیه غیرنظامیان، بیخود نیست که اسرائیل دائما به مردم غزه میگوید به جنوب غزه بروند!)، یا اگر بعدا به آنها اجازه بازگشت به غزه داده شود تحت حکومت حماس نخواهد بود و سناریوهای مختلفی در این باره در میان هیئت حاکمه پرنفوذ آمریکا ( حزب دمکرات به رهبری بایدن و حزب جمهوریخواه) و دولت صهیونیسم اسرائیل ( به نمایندگی نتانیاهو) و سازمان های اطلاعاتی پنتاگون و موساد، موسسه مطالعاتی مشگاو وابسته به میر بن شابات از نزدیکان نتانیاهو و رئیس فاشیست راست افراطی اسبق کنست(مجلس اسرائیل) در حال بررسی است!ا!

 طبق این سند امنیتی دولت حماس برچیده خواهد شد.

کوچاندن مردم غزه در دو مرحله باید صورت گیرد، نخست آنها را مجبور به کوچ به سمت بخش باریکه جنوبی کنند و سپس با حمله زمینی آنها را به طور کامل از غزه بیرون برآنند. برای به ثمر نشاندن این طرح پیشنهاد شده که گویا به دولت آمریکا فشار وارد شده ( و طبق سناریوی طراحی شده  آمریکا در موقعیت عمل انجام شده قرار گرفته است!) و همچنین از طریق تبلیغات مردم غزه را نیز متقاعد کنند که دیگر هرگز به غزه که در آینده نزدیک توسط اسرائیل اشغال خواهد شد باز نخواهند گشت و این میت الهی است و ” شما این سرزمین را به خاطر رهبری حماس از دست دادید – چاره ای جز این نیست که با کمک برادران مسلمان خود به مکان دیگری بروید.” اما آمریکا خود در چنین طرحی مشارکت فعال سیاسی و نظامی دارد، به ویژه که وزیر خارجه امریکا آنتونی بلینکن، امروز جمعه پس از اینکه مطمئن شد اسرائیل غزه را کاملا محاصره کرد وارد اسرائیل شد تا در باره پیشرفت مرحله سوم جنگ مشورت کند و مطمئن شود همه چیز طبق نقشه پیش میرود! اشک تمساح ریختن بلینکن در مصاحبه مطبوعاتیش در اسرائیل برای مردم فلسطین که خواهان «وقفه بشردوستانه» برای کمک به غیرنظامیان در غزه شد یک تاکتیک شیادانه بیش نیست! آمریکا برای پنهان کردن نقش شریرانه و حمایت بی چون و چرایش از اسرائیل آدرس عوضی میدهد. این جانیان، مردم فلسطین غیرنظامی ساکن غزه را چالش و سدی بزرگ برای پیشبرد منافع استراتراتژیکشاشان در منطقه می دانند و خواهان حذف آنها با توسل جنایت جنگی هستند!

اینکه چرا بایدن و اساساً کل دولت و طبقه حاکم آمریکا از اسرائیل در انجام نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در مقابل تمام جهان حمایت می‌کند، به این دلیل است که اسرائیل به‌عنوان یک سنگر و پایگاه به‌شدت مسلح برای حمایت از امپریالیسم آمریکا در یک منطقه  استراتژیک مهم جهان (خاورمیانه) “نقش ویژه” ایفا می‌کند. و اسرائیل یک نیروی کلیدی در ارتکاب جنایاتی بوده است که به حفظ حکومت سرکوبگر امپریالیسم آمریکا در بسیاری از نقاط دیگر جهان کمک کرده است.

دولت‌های پرقدرت متحد در ناتو به رهبری دولت آمریکا خواهان گسترش موقعیت نظامی و سیاسی بیش‌ازپیش اسرائیل به خاطر پیشبرد منافع استراتژیک و موتور محرکه اهدافشان در منطقه هستند. اسرائیل ظرف ۷۵ سال از تأسیسش توسط همان قدرت‌های بزرگ غرب باید همچنان ولی خون‌بارتر به‌عنوان رژیمی جنگ‌سالار، توسعه‌طلب و الحاق گر در منطقه ایفای نقش کند. این‌یک واقعیت تاریخی است که اسرائیل با حمایت امپریالیست‌های «غربی» و بالاتر از همه، دولت امریکا– نیروی مسلط و سرکوبگر در روابطش با مردم فلسطین است. اسرائيل ۷۵ سال پيش بر اساس ترور گسترده عليه توده‌هاي مردم فلسطين تأسیس شد و از آن زمان تاكنون جنايات مكرري را عليه مردم فلسطين انجام داده است. نقشی که به اسرائیل (از سوی قدرت‌های بزرگ غرب متحد شده در ناتو انگلیس، آلمان و فرانسه به رهبری دولت آمریکا) داده شده است پیشبرد سیاست استعمار مستقیم برای الحاق ارضی و توسعه‌طلبی و یک قدرت مخرب جنگ‌سالار نیابتی در منطقه است. بقول رفیق آواکیان «صهیونیسم همان یهودیت نیست. یهودیت یک دین، یک فرهنگ و مردمی است که در آن فرهنگ مشترک هستند. صهیونیسم یک دکترین و ایدئولوژی سیاسی نژادپرستانه، یعنی اعمال سیاست تبعیضی که نژادپرستان (آپارتاید) و برتری طلبانه یهودی علیه فلسطین‌ها با اتکا به سرنیزه و سرکوب خونین است. صهیونیسم مبنای ایدئولوژیکی است که دولت اسرائیل بر آن بنا نهاده شد و همچنان برای عقلانی کردن و جا انداختن موجودیت وحشتناک و دیوانه‌وار خود به بهای سرکوب، نابودی و نسل‌کشی مردم فلسطین ادامه می‌دهد.»

یا جنگ امپریالیستی به انقلاب واقعی منجر می‌شود و یا انقلاب کمونیستی از جنگ جلوگیری می‌کند

باوجوداینکه صهیونیست‌های حاکم بر دولت اسرائیل برای پاک‌سازی قومی غزه و کوچ اجباری فلسطین‌ها برای همیشه و الحاق آن سرزمین به اسرائیل برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند و برای پیشبرد آن کلیه تلاش دیوانه‌واری را با تجاوز نظامی پرقدرت و سلاخی غیرنظامیان فلسطین را هم‌اکنون انجام می‌دهند اما تضادهایی که در دیگ جوشان جهان ازجمله پشتیبانی قدرت‌های بزرگ نظام سرمایه‌داری از این جنگ و مخالفتشان با هرگونه آتش‌بس و درعین‌حال مخالفت مرتجعین منطقه و دو قدرت امپریالیستی چین و روسیه به‌عنوان رقیبان ناتو ازیک‌طرف و مهم‌تر تقابل گروه‌ها و سازمان‌های مترقی و ستمدیدگان در جای‌جای جهان از طرف دیگری می‌تواند به مسیری برسد که صهیونیست‌ها را وادار به عقب‌نشینی نماید. این‌طور نیست که امپریالیست‌های متحد شده در ناتو تحت رهبری امپریالیسم آمریکا با اتکا به بازو و پایگاه نظامی‌شان دولت صهیونیستی باوجودآنکه افکار عمومی و مخالفت‌های گسترش یابنده در مقایسه با منافع ژئوپلیتیک و استراتژیکی منطقه برایشان مهم نیست، برای رسیدن به هدفشان یعنی یکسره کردن فرجام فلسطینیان ستم‌کش غزه به‌سادگی بتوانند استراتژی نوینشان را در منطقه به‌پیش ببرند. باوجودآنکه جبهه‌بندی‌ها، جهت‌گیری‌ها  و وارد جبهه یکی از دو قطب امپریالیستی آمریکا-امپریالیستهای ناتو از یک‌سو و قطب امپریالیستی چین و روسیه از سوی حاکمان کشورهای ارجاعی شروع گشته است ولی از درون دیگ جوشان تضادها و ضرورت‌های چالشگرانه نوینی در که مقابلشان سربلند می‌کند و ظاهر می‌شود که نمی‌توانند از تشدید و وقوع آن‌ها به‌ویژه که خطر شروع یک جنگ منطقه‌ای و حتی امکان وقوع جنگ جهانی هسته‌ای سوم هم‌اکنون بیش از گذشته وجود دارد، و مهم‌تر از امکان وقوع انقلاب واقعی توسط کمونیست‌ها در ضعیف‌ترین حلقه از زنجیری که به دور جهان تحت حاکمیتشان کشیده‌اند اجتناب کنند! باوجوداینکه ماهیت و سوخت‌وساز امپریالیسم با تشدید و رشد انفجاری تضادهای که در عالی‌ترین بروزش به جنگ بین دو کمپ پرقدرت امپریالیستی برای تقسیم مجدد جهان منجر می‌شود و درعین‌حال به‌ویژه امکان وقوع انقلاب را در جهان افزایش می‌دهد، روشن نیست که امپریالیست‌های ناتو تحت رهبری ابرقدرت آمریکا تا چه سرحد و مرزی می‌خواهند استراتژی‌شان را از طریق جنگ نیابتی اسرائیل و همچنین اوکراین به‌پیش ببرند؛ اما یک‌چیز روشن است: اولاً، طلاییه‌ها و اولین نشانه‌های بروز جنگ جهانی سوم امپریالیسمی از طرف امپریالیست‌های ناتو بر روسیه امپریالیستی و تحمیل تضعیف نظامی و اقتصادی با کشاندنش به جنگ در زمین اوکراین ازیک‌طرف و فشار گسترش یابنده بر امپریالیسم چین ( با تأکید بر تایوان ) به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در شرایطی که ازلحاظ نظامی آماده نیست ولی دارد آماده می‌شود. به‌عنوان‌مثال دو روز پیش(چهارشنبه) طبق خبر یورونیوز، سه کشتی نظامی کانادایی و آمریکایی به گفته نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن یو اس اس رافائل پرالتا، ناوشکن کلاس آرلی بورک، و ناوچه کانادایی اچ‌ام‌سی‌اس اتاوا روز چهارشنبه از تنگه تایوان  عبور کرد و روز پنجشنبه شی یی، سخنگوی فرماندهی نیروهای شرق چین با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «نیروهای ما در حالت آماده‌باش دائمی هستند و قاطعانه از حاکمیت و امنیت ملی و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای محافظت خواهند کرد.»گفت که یک روز پس از عبور دو کشتی نظامی کانادایی و آمریکایی از تنگه تایوان که برای دومین بار در دو ماه گذشته رخ‌داده، «در حالت آماده‌باش دائمی» قرار دارد.

وضعیت کنونی حاکم بر جهان تحت حاکمیت نظام جهانی  سرمایه‌داری-امپریالیستی گفته مشهور و مهم مائو تسه دون را به به‌طور چالشگرانه یک‌بار دیگر خاطرنشان می‌کند: “یا جنگ به انقلاب دامن میزند و یا انقلاب از جنگ جلوگیری می‌کند.”

تأکید مجدد بر این نکته همان‌گونه که قبلاً گفتیم ضروری است:

      ستم‌کشان جهان به‌ویژه در منطقه خاورمیانه نباید نظاره‌گر غیرفعال زدوبندهای قدرت‌های بزرگ امپریالیستی در حمایتشان از اسرائیل باشند، این توده‌های ستم‌برند که با به خیابان آمدن و ماندن و به خانه‌شان بازنگشتن و به گوشت دم توپ آن‌ها تبدیل نشدن می‌توانند مانع از وارد شدن جنگ به مرحله خطرناکی شوند که می‌تواند منطقه را به‌سوی فاجعه‌ای با پیامدهای شوم و خون-ریزی و جنایت‌های جنگی و حتی شروع جنگ جهانی سوم  بکشاند زیرا شروع جنگ به خاورمیانه محدود نخواهد ماند و آتشش سراسر جهان را به کام خود می‌گیرد به‌ویژه که دهه‌هاست قدرت‌های بزرگ امپریالیستی رقیب به سلاح هسته‌ای و بمب اتم مسلح هستند و این یعنی جان میلیون‌ها نفر از بشریت ستم‌کش و هم¬چنین نابودی سیاره ما را در بر خواهد داشت!

      خطر جنگ جهانی سوم با حمله زمینی اسرائیل به غزه و به‌علاوه تهاجم امپریالیسم روسیه به اوکراین که جنگ بین روسیه و ناتو را دامن زده بیش از گذشته است!

تنها راه‌ رهایی در مقابل ستم‌کشان فلسطین این است که با اتکا به رویکرد علمی علم‌ کمونیسم نوین به‌ توهمات مذهبی خود و انتظار از دست غیب داشتن پایان دهند و مرزبندی قاطع علمی با جریان‌های اسلام‌گرای جهادیست همچون‌ حماس به‌عنوان‌ بازوی نظامی جمهوری اسلامی در نوار غزه ازیک‌طرف ‌و درعین‌حال با نرفتن به زیر پروبال بورژوازی امپریالیست که قطب دیگر منسوخ ارتجاعی در جهان است. آن‌ها نیاز دارند که با روش و‌ رویکرد علم‌ کمونیسم‌ نوین هسته جنینی حزب کمونیست انقلابی را در فلسطین بنیان‌گذاری نمایند که از این طریق بتوانند به یک استراتژی نوین کمونیستی مسلح شده تا بتوانند به دهه‌ها رانده شدن ستمگران از لانه و‌ کاشانه و قتل عاملشان توسط قطب امپریالیسم به رهبری دولت آمریکا توسط اسرائیل این بازوی نظامی نظام‌ سرمایه‌داری-امپریالیستی جهانی پایان دهند و یک کشور و جامعه مستقل ‌‌جمهوری سوسیالیستی نوین را طبق منافع اساسی توده‌های زحمتکش ستمبر پایه‌گذاری و تأسیس کنند! 

گروه‌ کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین ‌ایران با اعتقاد راسخ در پیشبرد وظیفه انترناسیونالیستی این راه­کار را بخشی از استراتژی و‌ تاکتیک‌ خویش در قبال ستم­بران فلسطین می‌داند و از طرق اصولی مختلف برای انجام‌ آن تلاش خواهد کرد و‌ از همه کمونیست‌های انقلابی ایران، ‌افغانستان، ترکیه و‌ سراسر جهان رفیقانه دعوت می‌کنیم برای کمک‌ به اشاعه سنتز نوین به‌عنوان یگانه راه رهایی بشریت ستم‌کش جهان به‌طورکلی و به‌ویژه در فلسطین  متحد شویم! درعین‌حال ما معتقدیم که نظام جمهوری اسلامی به‌طور روزافزون با تشدید تضادها جهانی و هم­چنین تضادهای اجتماعی در داخل ایران یکی از ضعیف‌ترین حلقه از زنجیر نظام جهانی سرمایه‌داری امپریالیستی است که امکان انقلاب را در آن میسر می‌سازد و ما برای ساختن یک جنبش برای انقلاب واقعی کمونیستی در ایران تلاش پیگیر غیرقابل وصف با آماده ساختن نیرو کوچک، اما مصمم خویش می‌نماییم و عدسی چشم خویش را از تحولات غیرمنتظره‌ای که در دیگ جوشان تضادهای جهانی و ملی در حال تجزیه و قطبی شدن هستند یک‌لحظه بر نخواهیم داشت و خود را برای امکان پیروزی یک انقلاب با به وجود آمدن وضعیت انقلابی که اگر نه فوری، ولی زودتر ازآنچه خیلی‌ها که به روش علم کمونیسم نوین مسلح نیستند و حتی فکرش را هم نمی‌کنند، آماده می‌کنیم.

      به قول مارکس “جنبه ویرانگر انقلابی را” در فقر  پرولتاریا باید عمیقاً درک کرد تا متوجه شد انقلاب واقعی فقیران و بی‌چیزانی که به‌طور روزافزون فقیرتر می‌شوند و به نان شب محتاج‌تر می‌شود به وقوع خواهد پیوست.

نیاز عاجل و ضروری است که پتانسیل انقلابی را که ناشی از وضعیت فقر توده‌های پرولتری است و با آن‌ها درگیر هستند، ببینیم. و این دقیقاً همان چیزی است که ما باید ازنظر علمی ببینیم – و درواقع ، به‌ویژه امروزه ، حداقل با هر نوع روش دقیق و سازگار با استفاده از علم ما قابل‌مشاهده است.

همان­گونه که گروه ما قبلاً به‌درستی نوشت:

کمونیست‌های انقلابی نیاز دارند که توفان سهم­گینی که در راه است را دریابند، فراتر از منشورهای مطالباتی حداقلی مولدِ سرمایه­داری بورژوادمکراتِ ناپیگیرِ بروند، محصور در قفس تنگ حق بورژوازی نشوند و ازلحاظ فکری و استراتژیکی آماده چنان دورانی که به‌سرعت از راه می­رسد با جان­فشانی برای تارومار کردن کلیت دم‌ودستگاه جمهوری اسلامی و به خاطر کسب قدرت سیاسی و به وجود آوردن یک نظم نوین متفاوت جمهوری سوسیالیستی نوین باشند؛ با افکار ناصحیح توده‌ها مبارزه دلسوزانه، اصولی و رفیقانه نمایند و این جنبش گرسنگان را در مسیر هدف نهایی کمونیسم با جهت­گیری انترناسیونالیسم پرولتاریایی سازمان‌دهی و رهبری کنند!

انقلاب فقیران بی­گمان در راه است!

سر مار حماس تروریست و آتش به اختیارانش در تهران به رهبری خامنه ای است! 

سر مار اسرائیل صهیونیسم و آتش به اختیارانش در کاخ سفید است! 

سرنگونی انقلابی نظام سرمایه‌داری حاکم بر ایران و ماشین دولتی جمهوری اسلامی هم مطلوب، هم ضروری و هم ممکن است!

انقلاب کمونیستی و نه چیزی کمتر!

پیش به‌سوی ایجاد جامعه جمهوری سوسیالیستی نوین در ایران!

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین ایران

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲مصادف با ۳  نوامبر ۲۰۲۳

https://t.me/New_Communism/2881