افراشته

سال 2024 م وارث خون و آتش و ویرانی

سال 2023 میلادی را امپریالیسم جهانی به رهبری ایالات متحد امریکا و خفاش خون آشام دست پرورده اش یعنی صهیونیسم، وازجناح دیگر امپریالیسم روسیه،  با دریائی از خون بیگناهان درسراسر جهان، و به ویژه در فلسطین بی پناه و اوکراین(گوسالۀ قربانی) به سال دیگری پیوند زدند.

هرگاهی که آن ها با نیرنگ و ترفند دفاع از حقوق بشر، دفاع از دموکراسی، بازار آزاد، جهانی شدن، انتخابات و… به طورکامل به اهداف شوم شان دست نیافتند؛ با زور توپ و تانک و طیاره و راکت و بمب های کشتار جمعی انسان ها، کشورهائی را اشغال و به خون کشیدند و منابع شان را غارت کردند، تا این خون و دارائی دیگران را برحلقوم بحران درونی شان بریزند و نظام غیرانسانی سرمایه داری را نجات بدهند. کشورها وخلق های مظلوم افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن و… قربانیان ویرانی  و درخون تپیدگی پار و پیرار چنین سیاست های شوم و وحشتناک امپریالیست ها هستند و اوکراین و فلسطین همین اکنون زیر تیغ خونریز این جلادان خون آشام(امپریالیسم جهانی و صهیونیزم) دست وپا میزنند و جان می دهند.

امپریالیسم ایالات متحدامریکا ومتحدان اروپائی ومنطقه ای اش پس از بیست سال جنگ، خونریزی و ویرانگری و کاشتن انواع تخم فساد و افتراق و استخوان شکنی درافغانستان، کشور ما را طی برنامۀ شوم شان به وحشی ترین وعقبمانده ترین نیروهای تاریخ، به طالبان(جهادیها) سپردند تا نمونۀ از بدترین پلیدی خود و همپالکان شان را به نمایش بگذارند و در فرصت مناسب شان باز آن را بهانۀ برای جنگ وخونریزی دیگر بسازند. ملت مظلوم ونا آگاه ما طبق برنامۀ امریکا ومتحدانش، سال 2024 م را نیز در بدترین نوع اسارت استعمار و دین آغاز نمود و علایم نجات ازاین گرداب وحشتناک هم تاهنوز ناپیداست. فقط می توان چشم به نیروی جوانی دوخت که با آموختن از تاریخ نیم قرن جنگ و بدبختی کشور، با طرد اشتباهات گذشته وآموختن از دستآوردهای محتمل، خودش به بازوی خود و بدون تکرار تجربۀ خونین اتکاء به غیر، “فلک را سقف بشکافد و طرحی نو دراندازد”.

درسال 2023م امپریالیسم و صهیونیزم درعملکردی جنایتبار و قاتلانه درفلسطین، برای هزارمین بار ثابت ساختند که جز به سود شان، دیگر به هیچ قانون و آئین و منافع عمومی انسانی پایبند نیستند و درجهت منافع شان جهان را ویران و انسانیت را نابود می سازند و برهمۀ قوانین و موسسات جهانی که همسوی جنایات شان نباشد پشت پا می زنند. وحشت و کشتاری که هم اکنون صهیونیست های اسرائیلی به رهبری باند بنیادگرای قاتل و خونخوار نتانیاهو، با شرکت مستقیم امپریالیسم غرب به رهبری امریکا به راه انداخته اند، درتاریخ کم نظیر است و روی ویرانگران و قاتلانی چون چنگیز و هیتلر و موسولینی و … را سفید کرده است. این همه جنایات را به نام گویا مبارزه با سازمان تروریستی حماس – که هرگز نمایندۀ خلق فلسطین نیست – راه انداخته اند، همان حماسی که باری نیتانیاهو می گفت هرکس می خواهد با فلسطین مبارزه کند به حماس کمک کند و پول بدهد.!!!!!

آخراین جنایت جنگی وتاریخی نیست که شهر و مردمی را از چهار طرف و درهمه عرصه ها به محاصرۀ کامل بگیری و نان و آب و دارو و درمان و برق … وهمه چیز را بر روی شان قطع کنی و در عوض بدون وقفه شب و روز برای مدت طولانی بر سرشان بمب آتشزا بریزی و با گسیل تانک و توپ وعساکر تخدیرشدۀ خونریز و وحشی اسرائیلی(و متحدان امریکائی – اروپائی اش) همه چیز را ویران و طفل و سالخورده و زن و مرد بیگناه وبی پناه را به خون بکشی؟

این چه ارزیابی وعدالت جهانیست که درآن چنگیز و هیتلر و… با اعمال مشابه شان(درساحات متفاوت) به نام جنایتکاران تاریخ انسان سالیان دراز بحق لعنت می شوند و باید بشوند؛ ولی نتانیاهو، بایدن، ریشی سوناک – جنایتکاران اصلی – و شولتز، مکرون و رهبران کانادا و اروپا که از این جنایتکاران وقاتلان مردم برای ویرانی فلسطین وکشتار مردم بی گناه آن حمایت بیدریغ مالی وجانی می کنند، همچنان بر اریکه های قدرت لمیده و به اغوای بیشتر مردم و جنایات گسترده تر مشغول اند؟ برخی از رهبران اروپائی برای حمایت بیشتر از جنایات باند قاتل نتانیاهو و اجرای نقش بیشتر دراین نمایش خون، حتی قوانین کشور شان را به نفع اسرائیل تغییر داده اند!!!!

ملت های این سرزمین ها که ملت های متمدن نامیده شدند، و درگذشته ها موجی از اعتراض های متمدنانه را در برابر سیاست های نادرست دولت های شان ایجاد می کردند؛ اکنون درنتیجۀ کار طولانی دولت ها برای فاسد سازی شان، اکثراً درگرداب دنباله روی و مسخ فکری غوطه وراند. تفکر اکثریت شان از پخش اخبار و اطلاعات دروغ و فریبکارانۀ دولتی، و یا دنباله رو دولت ها، شکل می گیرد و هر چه درتلویزیون و اخبارشان ببینند و بخوانند، می پذیرند و اکثرشان زحمت تحقیق مستقل را برای روشن شدن جوانب دیگر قضیه به خود نمی دهند. این ها دیگر آن ملتهای متمدن امریکا و اروپائی که مثلاً دربرابر جنگ ویتنام علیه دولت های شان از بام تا شام به سرک ها، یونیورسیتی ها ومکاتب فریاد اعتراض سرمی دادند، نیستند. هم اکنون سیاست های مسخ کننده وفاسد ساز دولت های امپریالیستی اکثر این مردم را دگرسان و دنباله رو ساخته است، که چنین دنباله روان بی ارادۀ را فقط  “مردم متمدن بی شعور” می توان نامید. دولت های غربی از آب و نان این مردم میکاهند، نرخ مواد اولیه وکرایۀ خانۀ مردم را به شکل سرسام آوری بالا میبرند و پول شان را به تقویۀ جنگ و آدم کشی در اوکراین و اسرائیل می فرستند؛ ولی هیچ اعتراض چشمگیر وسازندۀ از این مردم “متمدن” سرنمی زند. همین روند دنباله روی و فاسد شدن درهمۀ نقاط جهان ساری است. این دگرگونی فاسد ساز زمینۀ برای تشدید ستیزه جویان وجنگ طلبان درسراسر جهان شده است که تداومش منجر به فاجعۀ جنگ های گسترده تر درسطح جهان خواهد شد.

باند حاکم دراسرائیل وحامیانش درامریکا و اروپا در جنگ و خونریزی در فسطین و اوکراین عربده می کشند، پوتین و زلنسکی وحامیان شان مست جنگ و غرق خون بیگناهان اند؛ کوریای شمالی و جنوبی به تحریک جنگ طلبان امریکا و روسیه برطبل جنگ می کوبند؛ امریکا با پیش انداختن سگ دست آموزش – تایوان – دانۀ جنگ با چین می افشاند؛ ایران با قربانی ساختن حماس و حوثی ها و … به مصاف اسرائیل و امریکا می رود و….

یعنی این که جهان روی مجمری از آتش جنگ قرار دارد که هر لحظه امکان شعله ورشدن آن می رود، و این میراثی است که امپریالیست ها و صهیونیست ها از سال 2023 م به سال 2024 میلادی می گذارند و با آن کشورها و خلق های بیشتری را ویران و به خون می کشند.

لذا درتداوم این وضع دورنمای خوبی درانتظار زمین وساکنانش نیست. و اما می توان با بیداری، همصدائی وهمسوئی خلقهای جهان بر ضد جنگ و جنگ طلبان و بیدادگران، و به سود صلح، عدالت، آرامش و آسایش برای خلقها، برجنگ طلبان گیتی لجام زد و جهانی دیگر بنیاد گذاشت.