سکینه روشنگر 

                         زبانه های آتش از نیویورک تا افغانستان 

در روز یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱م که برج های دوقلو درنیویورک توسط هواپیماها و هواپیما رباهای تروریزم ساخت خود امریکا مورد هدف قرار گرفته و انفجار داده شد، صدای مهیب و دلخراش انفجار با زبانه های آتش و دود از سرساختمان تا آسمان راه باز کرد و به یک چشم به هم زدن برج ها، طبق پلان از قبل تهیه شده از بنیاد فرو ریختند وبه تلی از خاک تبدیل گشتند!!!

این روز و این جنایت پلان شده بهانۀ قرارداده شد که امپریالیسم ددمنش و جنایتکارامریکا، ابتدا افغانستان و سپس عراق و سوریه و… نیم جهان را به آتش وخون بکشد و جنگ جهانی اعلان نشده ئی را برجهان تحمیل کند.

بلی هموطن! دیری نپائید که همان زبانه های آتش مطابق خواست آتش افروزان(امپریالیسم و ارتجاع) از نیویورک تا به افغانستان سرکشید.

دراینجا، در سرزمین فقیر و بی صاحبی که مردمان آن با بدبختی زایدالوصفی همیشه روبرو بوده وهستند، این آتش، دامنگیر همه جا و هرگوشه و کنار این کشور گردید و از کوه های تورابورا درشرق تا ولسوالی گذره در غرب افغانستان را فرا گرفت. کدام دهکده و روستا را می توان سراغ کرد که ازاین آتش خانمانسوز و از حملات راکتی و انفجارات توپ و طیارۀ امریکا بی بهره مانده باشند.

اگر در نیویورک صدای انفجار برای چند ساعت و در یک روز به گوش رسید و جان عده ای از انسان ها را گرفت، درافغانستان ازهمان زمان تا حال به بهانۀ مبارزه علیه تروریزم، که خود امپریالیست ها، و بخصوص امپریالیسم امریکا طراح اصلی و سردمدار تروریزم است،  سال ها است که انفجارات، بمباران هوائی و توپ و راکت و مین زمینی  امریکا و متحدانش بر مردم بی دفاع و مظلوم ما تحمیل می گردد، آتش می افروزد، ویران می سازد، خون جاری می کند و جان هزاران هموطن ما را گرفته است. فاجعه بارتر این که بعد از این همه ویرانی و خون ریزی توسط امریکا و متحدانش به بهانۀ زدن طالبان، اینک دوباره باز امریکا ومتحدانش همان طالبان وحشی وتروریست را بر اریکۀ دولتمداری درکشور ما نشاندند تا این وحشیان با دار و درۀ شان ملک و مردم ما را بیشتر ویران وقربان کنند تا حریفان امریکا درمنطقه نا آرام شوند؟؟؟؟!!!!

آری، ببین!

     ازین دیار

         ازین دیار غرق خون

             صدای نالۀ طفلان

                 صدای ضجۀ زنان

                      ندای زار مادران

                          هنوز به گوش می رسد

***

زجور و ظلم  وحشیان

         ز انفجار و انتحار

             ز بمب و راکت ستمگران

                 جوان و پیر و مرد و زن به خون می تپند

***

نگاه کن درین دیار

    که خون فواره می کند

        و خواهران و مادران

           به سوگ جان سپردگان

            همیشه جامۀ سیاه به تن کنند

***

مگر به هوش باش هموطن

         که این شب سیاه

            به همت و شهامـتـت

               به دانش  و  رسالـتـت

                  به وحدتـت، به غیرتـت

                     به رزم  پُرصلابـتـت

به صبح می رسد

به صبح می رسد

***