عزت آهنگر

روزی به نام زن، این الگوی شهامت، شفقت و مهر!

زن شایستۀ احترام وقدردانی در تمام روزها، ماه ها و سال ها بوده و حتا ثانیه و دقیقه را نیز برای حرمت، زحمت و ایثارش باید ارجگزاری کرد.
هر مرد عاقل دارای فهم و شعور انسانی باید بداند که ارکان اصلی زندگیش را سه زن توانا در اراده و محبت خویش دارند،
 که بدون آنها مرد و در کل جامعۀ انسانی نیمه و نامکمل  است. فراموش نباید کرد که زن عظمت و محبت جامعۀ بشری است.

سه زن که در زندگی مرد نقش اساسی دارند عبارت اند از:

۱ – مادر که خالق و آفرینندۀ انسان است. که اگر مادر زحمت  ۹ ماه حامله داری و مشقت توانفرسای  ولادت را نمی پذیرفت و شب زنده داری های طاقت فرسا، همراه بادادن شیرۀ جانش در نیمه های شب و گذاشتن بهترین لحظات زندگی را به پای نهال آرزویش صرف نمی کرد، امروز اصلاً موجودی به روی زمین به نام مرد و یا هم انسان  وجود نداشت.

۲-  خواهران که مکمل همراز و همسرنوشت برادران خویش بوده و با تمام گذشت و فداکاری در کنار برادر برای خدمت و محبت،  صفا و صداقت حاضر است. برادر و خواهر نور چشم، توانایی  و تکیه گاه همدیگر اند. این صمیمیت را آگاهانه ارج گذارید تا امید و آرزو های والای پدر و مادر را به حقیقت برسانید.

۳ – سومین موجود فداکار و تکمیل کنندۀ بخش اصلی زندگی، همسراست که همان احساس و عواطف انسانی را به دوش می کشد و با تمام مهر و الفت و جود مهربان و لطیفش را به عشق و محبت مرد تسلیم می کند و با او  دوتن یک نفس می گردد؛ تا آرامش روحی و آسایش جسمی را در زندگی ارمغان خانۀ همسر سازد.
و این دو موجود با هزاران آرزو در کنار هم قرار می
 گیرند.  پس عاشقانه باید زیست و فداکارانه باید این سه موجود هستی ساز و مددگار را که با نام سترگ زن سرچشمۀ حیات بشریت هستند قدر دانی کرد.

به امید روزی که مرد و زن به عنوان دو موجود همطراز در فضای باز رهایی و دور از پرابلمهای فردی و اجتماعی صادقانه پرواز کنند و عاشقانه زندگی کنند تا نسلی سالم و سرفراز و جامعۀ انسانی را آزاد و آباد فارغ از جنگ  و و یرانی بسازند. تا دیگر جائی برای ستم بر انسان و انسانیت باقی نماند.