ارسالی گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

با کشته شدن هنیه جنگ دو قطب منسوخ تاریخی وارد مرحله نوین و مشخصی شده است!

این جنگ ارتجاعی از طرف هر دو قطب در تضاد با منافع بشریت تحت ستم سراسر جهان است!

بی‌بی‌سی فارسی ۶ تا ۸ ثانیه اول از کل ویدیو را از قول خبرگزاری فارس گذاشته است که در آن خامنه‌ای این سر مار گروه‌های ارتجاعی بنیادگرای جهادگران تروریست محور مقاومت در منطقه خاورمیانه، هنگام برگزاری نماز میت بر پیکر هنیه ( ابتدا سی ان ان گزارش داد که هنیه براثر اصابت شلیک راکتی توسط جنگنده‌های اسرائیل در خارج از مرز هوایی ایران به خانه امنش در تهران کشته‌شده. اما بعداً نیویورک‌تایمز از قول هفت مقام خاورمیانه ازجمله دو ایرانی و یک مقام آمریکایی، گزارش داد که  اسماعیل هنیه، یکی از رهبران ارشد حماس، روز چهارشنبه توسط یک بمب مخفیانه به مهمانخانه تهران که در آن اقامت داشت، ترور شد. به گفته پنج‌تن از مقامات خاورمیانه، این بمب تقریباً دو ماه پیش در مهمانخانه مخفی شده بود. این مهمانسرا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره و محافظت می‌شود و بخشی از محوطه بزرگی است که به نام نشاط در محله‌ای مجلل در شمال تهران شناخته می‌شود. – نقل از تازه‌ترین گزارش نیویورک‌تایمز ) از ترس به بالا و پایین نگاه می‌کند، و دنبال ریزه پرنده می‌گردد. البته مهم نیست چگونه اسرائیل او را کشته است (هرچند این نقص و شکاف امنیتی در محوطه‌ای که ظاهراً به‌شدت از طرف سپاه محافظت می‌شد اجازه داد از طرف عوامل نفوذی بمبی کار گذاشته شود و برای چندین هفته مخفی بماند و هنیه را هلاک کند. اگر این خبر نیویورک‌تایمز درست باشد نشان‌دهنده این است که عوامل نفوذی اسرائیل تا مغز استخوان نظام جمهوری اسلامی نفوذ کرده‌اند!)، مهم این است که ما به دام هیچ طرف این دعوای و جنگ ارتجاعی نیفتیم. زیرا بی‌بی‌سی این ویدیو را انتخاب کرده که بگوید خامنه‌ای از اسرائیل می‌ترسد! بله، البته که می‌ترسد، همه سران مرتجع مذهبی که در تخاصم و جنگ با یکدیگر هستند از یکدیگر می‌ترسند! اگر نمی‌ترسیدند در خانه‌های مخفی امن بتن‌آرمه‌ای ضد بمب زندگی نمی‌کردند! این کار بی‌بی‌سی جانب‌داری از اسرائیل است و ما به‌عنوان کمونیست‌های انقلابی نباید به دام بی‌بی‌سی در طرفداری از قطب ارتجاعی و منسوخ آمریکا-اسرائیل بیفتیم… درعین‌حال  ما هرگز از قطب ارتجاعی و منسوخ تاریخی محور مقاومت به رهبری خامنه‌ای و سران ضد بشری جمهوری اسلامی کوچک‌ترین دفاعی نکرده و نخواهیم کرد!

رفقا و دوستان مبارزی که خواهان سرنگونی انقلابی این نظام جهل و جنایت و برقراری یک نظام نوین برای پایان دادن به کلیه اشکال ستم و اختلافات طبقاتی و استثمار هستید، این گفته صحیح رفیق باب آواکیان را در هیچ زمان و به‌ویژه اکنون فراموش نکنیم:

 «آنچه ما در جنگ و کشمکش میان جهادگران(گروه‌های ارتجاعی بنیادگرای اسلامی) از یک‌سو و صلیبی‌های مک وورلد/ (نظام سرمایه‌داری-امپریالیستی) از سوی دیگر می‌بینیم، جدال دو قشراست که نظر تاریخی منسوخ و پوسیده‌اند. یکی (تروریست‌های جهادگرا) در بین بشریت تحت استعمار و ستم و دیگری قشر حاکم بر نظام امپریالیستی است. این دو قطب مرتجع باوجوداینکه ضدیتی که باهم دارند، یکدیگر را تقویت می‌کنند. اگر شما جانب هریک از این دو “منسوخ‌” را بگیرید، درنهایت هر دو را تقویت خواهید کرد.

درحالی‌که این یک فرمول بسیار مهم است و برای درک قوای محرکۀ آنچه امروز در دنیا می‌گذرد حیاتی است، بسیار مهم است، درعین‌حال باید روشن کنیم که کدام‌یک از این “منسوخ‌های تاریخی” آسیب‌های بیشتری را بر بشریت جهان وارد کرده است و تهدید بزرگ‌تری برای بشریت به‌حساب می‌آید: قشر حاکم که ازلحاظ تاریخی منسوخ‌شده سیستم امپریالیستی و به‌ویژه امپریالیست‌های ایالات‌متحده آمریکا هستند.»

ما از هیچ‌یک از دو طرف این جنگ ارتجاعی نباید دفاع کنیم، نقل‌قول باب را هرگز فراموش نمی‌کنیم که حتی طنز و شوخی نباید به‌طور غیرمستقیم طرف یکی از این دو منسوخ تاریخی را گرفت و دل خود را خوش کرد! چون این کار خاک بر چشم توده‌های تحت ستم می‌پاشد که حقیقت واقعی را نبینند! این ساده‌انگاری به دلیل عمیق و همه‌جانبه و علمی فکر نکردن است… زیرا می‌دانیم باوجوداینکه خامنه‌ای سر مار است ولی اسرائیل خامنه‌ای را نخواهد کشت، چون اگر بکشد جنگ جهانی سوم را با این کارش شروع می‌کند!

بنابراین در جنگ مرتجعین، هرکدامشان از دو قطب منسوخ به درک واصل شد به همان منطقی که کفتارها همدیگر را تکه و پاره می‌کنند نیک است.

اما ما مخالف سفت‌وسخت حمله نظامی به ایران و یا ادامه و شعله‌ور شدن این جنگ ارتجاعی در هر کشور دیگر منطقه هستیم.

 با برش کلیپ‌ها و جک بستن روی آن‌ها افکار مردم را آرام‌آرام برای حمله هوایی نظامی به جهتی سوق می‌دهند که افکارشان را برای جنگی ارتجاعی که دود آن پیش از هرکسی به چشم توده‌ها مردم ستمبر می‌رود آماده‌سازی و این جنگ ارتجاعی را توجیه و بزک و دوزخ می‌کنند.

بنابراین خیلی مهم است که خلاف این جریان هیپنوتیزم بایستیم و مغلوب آن نشویم، ما نباید خوشحالی لحظه‌ای و یا احساس لحظه‌ای داشته باشیم.

خب، جنایتکار مرتجعی  مرد اما به دست چه کسی؟

ما مردم ایران تحت ستم مستقیم نظام خون‌خوار جمهوری اسلامی هستیم و گاهی (لحظه‌ای) فراموش می‌کنیم که مکانیسم‌های این سیستم بانی جنگ‌ها و فقر و استثمار و انواع تبعیض جنسی به‌ویژه برزنان و اختلافات طبقاتی و بیکاری جوانان و غیره است.

جنایتکاری یک جنایتکار دیگر را کشت. از درون این جنگ‌ها هیچ طرفی برای منافع و رهایی بشریت نمی‌جنگند که ما خوشحال شویم یک شرور کم شد! نه  به نقل از رفیق باب آواکیان از هرکدام حمایت کنیم هر دو را حمایت کردیم!

واقعیت این است که ما به‌عنوان یک گروه کوچک کمونیست انقلابی طرفدار سنتز نوین ( که معمارش رفیق باب آواکیان هست) فعلاً توان این را نداریم که در برابر این سیلاب خونی که مرتجعین به راه انداخته‌اند قرار بگیریم. نمی‌توانیم برویم جلوی این سیلاب بگیریم، فعلاً چاره‌ای نداریم که در پافشاری بر اصول راهنمای مخالفت با هر دو قطب منسوخ تاریخی به مردم حقیقت را همان‌گونه که هست بگوییم و این را در نظر داشته باشیم که مرتجعین ستمگر جانی دارند با جنگ‌ها بر اساس تضاد منافعشان مردم تحت ستم را به کشتن می‌دهند، محیط‌زیست آن‌ها را نابود می‌کنند، به نابرابری‌ها و نژادپرستی‌ها دامن می‌زنند درعین‌حال که همدیگر را تقویت می‌کنند! ما باید همه آن‌ها  را افشا کنیم  و اشتباهات و بلهوسی‌های آن‌ها را به توده‌ها بگوییم  درعین‌حال این را هم در نظر داشته باشیم که تاریخ شاهد همه‌چیز هست، نسل آینده تاریخ را می‌خوانند، البته اگر آینده‌ای با گسترش جنگ‌ها به‌سوی جنگ سوم جهانی و استفاده نیروهای بزرگ امپریالیستی از بمب اتم آینده‌ای برایشان باقی بماند.

مهم این است که ما در جهت صحیح تاریخ ایستاده‌ایم. نباید این را فراموش کنیم  این به ما نیرو می‌دهد، ما در جهت منافع درازمدت استراتژیک توده‌ها و بشریت ایستاده‌ام و بالاخره صدای ما شنیده می‌شود و دل صدها و در ادامه هزاران و میلیون‌ها نفر از توده‌های ستمبر را برای سرنگونی جمهوری اسلامی و کوتاه کردن دست امپریالیسم جهانی از ایران به دست خواهیم آورد و آن‌ها را با خود همراه خواهیم نمود!

باید مقاومت کرد و ایستاد، حتی اگر همه ما را محکوم کنند و در برابر ما بایستند ما را تحقیر کنند و…. ما از صحیح بودن مسیرمان از مقاومتمان بر سر این مسیر از خون جان‌باختگان راه آزادی و عدالت‌جویی کف خیابان نیرو می‌گیریم و اعتقاد راسخ داریم که تا به آخر این راه پرپیچ‌وخم را ادامه دهیم زیرا راهی دیگری جز این نیست.

تنها با سرنگونی سرمایه‌داری جمهوری اسلامی می‌توان به ستم بر زنان،  نسل‌کشی اقلیت‌های ملی و نادیده انگاشتنِ حق تعیین سرنوشت آن‌ها از سوی ستمگران، به سرکوب و تحقیر مهاجرین زحمتکش افغانی، خاتمه داد و چوبه دار معترضین، زنجیر زندانیان سیاسی و حجاب این نهاد ستم، اسارت و بندگی زنان را در یک انقلاب واقعی برای رهایی همه بشریت تحت ستم و استثمار، بر اساس منافع کوتاه‌مدت ولی مهم‌تر منافع اساسی درازمدت طبقه تحتانی جامعه(پرولتاریا) برچید.

سرنگونی انقلابی نظام سرمایه‌داری حاکم بر ایران و ماشین دولتی جمهوری اسلامی هم مطلوب، هم ضروری و هم ممکن است!

انقلاب و نه چیزی کمتر!

توسط: گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

۱۰ مرداد ۱۴۰۳-مطابق- ۱ اوت ۲۰۲۴