افراشته

بازهم نوید انتشار کتابی دیگر

اینک به سلسلۀ معرفی کتب چاپ شده، طبق وعده به معرفی کتاب دیگری از آثار انجینیرشیر”آهنگر” می پردازیم:

کتاب “بازمی جوشد هریوا” در 262 صفحه و با قطع وصحافت زیبا به نشر رسیده و هم اکنون آماده است تا در دسترس مطالعۀ علاقمندان قراربگیرد. در رابطه با این کتاب درپیشگفتارش چنین می خوانیم:

“مطالعۀ این اثر، با آن که مجموعۀ از مقالات است و به هدف تاریخ نویسی مدون نوشته نشده، بازهم به نحوی پیوسته، خواننده را از تاریخ اشکال متنوع مبارزات مردم هرات و قسماً حوزۀ غرب کشور، طی سالیان متمادی، که عمدتاً با اثر گذاری و یا تحت رهبری “محفل هرات” صورت گرفته، آگاه می سازد.

این اثر تا حد ممکن به معرفی تاریخوار ومستند فرازهائی از کارنامۀ افتخارآفرین جمعی از روشنفکران رزمندۀ کشورما، که درعرصه های گوناگون مبارزاتی از خود نقشی و اثری در تاریخ میهن به جا گذاشته اند می پردازد.

شما با مطالعۀ این اثر به پیدائی، رشد و تکامل، اشکال مبارزۀ “محفل هرات”، از کارفرهنگی تا عالی ترین شکل آن، یعنی جنگ مسلحانه، و کار موثر ایدئولوژیک – تشکیلاتی درایجاد، تکامل و رهبری سازمان آزادیبخش مردم افغانستان (ساما)، بمثابه یک محفل زبده درکنار محافل سازندۀ دیگر، پی می برید.

سکانداران و کاروانیان این محفل بخشی از فرزندان تاریخ ساز سرزمین ما هستند که در رسیدن به آزادی ملک وملت شان ازایثار تمام هستی خود هم دریغ نکرده اند. عدۀ سرفرازانه تا قربانگاه ها رفتند و عدۀ هم که از میان آتش چند جانبۀ دشمنان رنگارنگ زنده مانده اند، با قامت بلند و استوار، با ایجاد و احیاء وهمراه با تشکلات و اشکال متکاملتر مبارزاتی، درفش رزم شان را تا هم اکنون برافراشته نگاه داشته اند.همچنان با این مجموعه شما به کمبودها و رنج و دردهای جریان این مبارزات نیز آشنا می شوید.”

علاقه مندان به مطالعه و  آشنائی و فهم تاریخ مبارزاتی کشور،  برای دریافت این کتاب و آثار دیگر انجینیرشیر”آهنگر”، می توانند به  ایمیل زیر درتماس شوند:

Info. afrashta@gmail.com