ت. حمید

امپریالیسم جنایت می کند

اشغالگران رنگارنگ امپریالیست – صهیونیست(امریکائی، اروپائی، اسرائیلی و…) برای حاکمیت برجهان از هیچ گونه کشتار، بی عدالتی، غارت، چپاول گری و ویرانگری درکشورهای پیرامون دریغ نکرده ونمی کنند. این ها با ریختن خون هزاران انسان بی گناه، شامل اطفال، زنان و کهنسالان توسط نظامی های وحشی خود از طریق هوا و زمین، اجتماعات انسانی، ملل و فرهنگ های متمدن تاریخی و کشورها را به نابودی کشانده وتکه وپاره می نمایند. همین حالا در افغانستان، فلسطین، عراق، سوریه و برخی کشورهای افریقائی، امپریالیست های امریکائی، اسرائیلی و اروپائی دریای خون بی گناهان را به خاطر تسلط برآن ها جاری ساخته اند. خانه وکاشانۀ مردم را ویران و کشورهای شان را به ویرانۀ تحت اشغال خود بدل کرده اند ومنابع مادی شان را غارت می کنند. امپریالیسم جنایتکار به هیچ اصول وقانونی پایبند نیست و هرچه که به منافعش دمساز نباشد با آن مخالفت می کند، حتی اگر صدبارهم درپایش امضاء گذاشته باشد. از حقوق بشر به عنوان یک حربه برای تجاوز به دیگران استفاده می کنند. هم اکنون بدترین ناقضین حقوق بشر امپریالیست های امریکا، اسرائیل و اروپا هستند. به فلسطین، به افغانستان، عراق و سوریه و… نگاه کنید ببینید چگونه امریکا، اسرائیل و اروپا خون انسان ها را می ریزند.

در خود امریکا ملیون ها سیاه پوست امریکائی از کمترین حقوق انسانی برخوردار نیستند و با اندک حرکتی درجهت احقاق حق شان به گلوله بسته می شوند و به خون کشیده می شوند. همین روزها درشهرهای مختلف امریکا جوانان بی گناه درمظاهرات، توسط پولیس نژادپرست سفید پوست امریکائی مظلومانه و بدون جرم وگناهی به قتل می رسند وتمام آرزوهای شان به خاک یکسان می شوند. وقتی مردم خواستار عدالت می شوند و ضد سیاست های ترامپ مظاهره می کنند، پولیس و اردوی وحشی امریکا با گاز اشک آور و لت وکوب وشلیک گلوله به آن ها پاسخ داده و شهر ها را به آتشکده وجهنم مردم تبدیل می کند. اگر در کشور دیگری که در پیوند امریکا نباشد یک دهم حصۀ چنین وحشتی از طرف دولت آن انجام شود، امریکائی ها ضمن هیاهوی گوش کرکن حقوق بشر، به قول خودشان گزینۀ نظامی را هم روی میز می گذارند تا به این بهانه آن کشور را اشغال وغارت کنند، درسوریه، عراق، لیبی و… از همین نیرنگ استفاده کرده و به وسیلۀ ارتش و عمال جنایتکار خود جنگهای تباه کنی را به راه انداخته اند که دود آن جهان را گرفته است. هم اکنون ضمن دخالت و تجاوز درامور داخلی  وینزویلا، و حتی رئیس جمهور سازی درآن، می خواهند در وینزویلا تجاوز نظامی نمایند وخلق مظلوم آن را به جرم اطاعت نکردن از امریکا و ندادن منابع نفتی شان به امریکای جهانخوار، به خون بکشند.

در اروپا امپریالیست های “دموکرات” جنبش های حق خواهانۀ مردم(جلیقه زردها درفرانسه) را با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی مورد هجوم وحشیانه قرار می دهند. و … هزاران ستم وناروای امپریالیستی دیگر درجهان جاریست.

بدیهیست که انسانهائی که مورد حمله، ستم وظلم این وحشیان مدرن قرن بیست ویکمی قرار می گیرند، حق انسانی شان است که ازخانه وکاشانه ومیهن ومحیط زیست خود دربرابر آن ها دفاع کنند. این مردم از هرگوشۀ جهان  با قامت بلند و صدای رسا از این وحشیان  می پرسند که ای آدم نمایان متمدن قرن بیست ویکم! چرا برحق زیست دیگران، به سرزمین، معادن، موادخام و نیروی انسانی دیگران تجاوز کرده وآن را غارت می کنید؟ چرا به زورگوئی، ظلم، کشتار و ویرانگری و نابودی دیگران می پردازید؟

آگاه باشید که روزی شما و هم کیشان شما به دادگاه خلق ها محاکمه خواهید شد تا وارثان ملیون ها انسانی که شما خون های شان را ناحق ریختانده اید از شما بپرسند و بازخواست نموده شما را به کیفر تان برسانند. تاریخ ثبت کنندۀ اعمال انسان است. آنچه که انسان ها انجام می دهند با تصاویر ثبت تاریخ جامعۀ انسانی می گردد و انسان در برابر آن مسئول و حسابده است.

درمیهن عزیز ما افغانستان تا به امروز بیش از دوملیون انسان بی گناه کشته شده، سه دهه است که کشور ما مورد هجوم وتاخت وتاز اجانب ومزدوران بومی شان است. همه زیربناهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… آن ویران شده و از رشد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… باز نگهداشته شده و توده های مردم به بدترین حالت زندگی شبانه روزی دست به گریبان هستند. مسئولین این همه بدبختی ها هم مشخص هستند. تصاویرخودشان واعمال شوم شان ثبت تاریخ خونین کشور است ونمی توانند از دید مردم فرار کنند. مردم، چه حال وچه فردا، حق دارند وباید آن ها را مآخذه و محاکمه کنند و به کیفر شان برسانند.

اما در زندگی سرچپۀ که به ما ساخته اند همین جانیان با حمایت اشغالگران درکشور مستعمرۀ ما انتخابات رسوائی سرهم بندی کرده و دزد وغارتگر وآدمکشان حرفه ئی کاندید وستاد انتخابات کاندید آن می شوند. بوی گند این انتخابات شامۀ جهان را می آزارد، ولی برخی آدم های غرض آلود از آن تصویر دیگری می خواهند بدهند ومردم فریبی و حتی خود فریبی می کنند.

همین جنایات کاران حرفه ای همراه با دغلبازان سیاسی نکتائی زده و تحصیلات خارج دیدۀ شان، باز دهل صلح می زنند وهمه، از هرقماش گند آلودی، دورهم می نشینند و از “صلح” دم می زنند. بدون شک که این صلح نیست و تقسیم پیکر رنجور وطن و وطنداران مظلوم ما است برای غارت و بلعیدن مشترک این جانیان آدمخوار و اربابان امپریالیست شان.

هموطنان عزیز! شما کارگران، دهقانان، زحمتکشان، ستمدیدگان و داغدیدگان با روشنفکران وطنپرست ودلسوز به مردم و وطن، می توانید به این درامۀ رسوا و هستی برانداز، به اشغال و اشغالگر وحامی اشغال “نه!” بگوئید و با بسیج وسازماندهی خود به شیوه های مقتضی، علیه آن ایستادگی کنید تا بالآخره به این تراژیدی دردناک ویرانگر وخونین پایان داده شود.

مرگ برامپریالیسم وارتجاع!

مرگ براشغالگران و اشغال پسندان!