پیام سایت “افراشته”

امپریالیسم – ارتجاع و طبیعت

درکشورما آدم می کشند و ویرانگری می کنند

دیروز شنبه، زلزلۀ شدیدی که شدت آن را ۳، ۶ درجۀ ریشترتخمین می کنند از ولسوالی زنده جان(فوشنج) برخاسته و سراسر ولایت هرات، قسمت هائی از ولایات همجوار و قسمتی از خاک ایران را لرزانده است.

این زلزلۀ بی رحم،  مانند امپریالیسم و داعش و طالب، جان صدها انسان بیگناه ما را که درقرن بیست ویکم درخانه های گلین دور از هرگونه ایمنی و رفاه می زیسته اند، به خاک وخون کشید وهستی پر از آرزوی شا ن را از ما گرفت.

این زلزلۀ ویرانگر کلبه های گلین صدها هموطن فقیر وبیچارۀ ما را و… به خاکدان بدل کرده و طبق گزارشات تا هم اکنون  بیش از سه صد هموطن مظلوم ما را دراین ولایات از زندگی ساقط کرد، که درمیان آن ها زنان وکودکان و جمعی از نان آوران فامیل های فقیری بودند که با نبود شان زندگی آن خانواده ها تیره و تار می شود. همچنان احتمال تلفات بیشتر ازاین حادثۀ دلخراش  نیز می رود.

ولی تا همین اکنون نشنیدیم که این خشم طبیعت، قصری از زورآوران را هم ویران کرده باشد و تنی از آدم کشان را به زمین فرو کرده باشد. آنچنان که امپریالیسم متجاوز، خانه های گلین مردم ما را بمباردمان می کند و طالب و داعش مزدور و وحشی کلبه های محقر ما را آتش می زنند، طبیعت بیدادگر ومظلوم کُش هم مردم فقیر را می کُشد وخانه های گلین شان را ویران می کند وکسی هم نیست که ازآن ها حمایت کند، به آن ها کمک برساند و یا غرامت بدهد. هم اکنون درهرات محشرکبری برپااست و مردم خونبار وتکه تکه با دستان خالی، پیکرعزیزان زیرآوار رفتۀ شان را جست وجو می کنند. هزاران نفر بدون دوا، غذا و سرپناه فقط  درماتم عزیزان ازدست رفتۀ خود اشک می ریزند و فریاد وناله می کنند.

چندی پیش همین ویرانگری وبی رحمی طبیعت سرکش به شکل سیلاب و زلزله و ریزش کوه، در ولایات پروان، پکتیا و… زندگی و هستی هزاران هموطن بیگناه ما را به نابودی کشاند و باقیماندگان آن بلایا نیز تاهم اکنون با تن زخمی درفقر و گرسنگی و بی خانمانی بسر می برند و کسی به داد شان نرسیده است.

منسوبان سایت “افراشته” در کنار وهمراه مردم رنجدیدۀ خود درغم واندوه جانباختگان این حادثه خود را شریک و همراه می دانند و از همۀ کسانی که امکان کمک کردن دارند می خواهند، درهرجائی که می توانند، با آخرین توان به کمک آسیب دیدگان بشتابند.