مفسر سیاسی سایت رزمندگان

                                                                                                            

امپریالیست ها تخم جنگ می پاشند

همین چند روز پیش دونالد ترامپ سردمدار جنگ افروز امپریالیسم  امریکا، که برخلاف سیاستمداران درس خوانده و نیرنگ باز امریکا، گاهی به جای شف شف شفتالو می گوید، اینبار با احساس ضربت جنگ در سوریه به شکست خود اعتراف کرد و ستراتیژی خروج نیروهایش از سوریه را مطرح ساخت.

بی بی سی فارسی از زبان ترامپ نوشت: “ما هفت هزار ملیارد دالر درخاور میانه ودر سوریه مصرف کردیم ولی سودی از آن نبردیم. من قصد خروج (از سوریه) و بازگرداندن نیروها را دارم و می‌خواهم که کشور خود را بسازیم”.

تمام چیز فهمان جهان این گفتار ترامپ را اعتراف به شکست امریکا در جنگ سوریه گرفتند. مثلی که چنین اعترافی به مزاج سایر جنگ افروزان امریکا و متحدانش خوش نخورد و دپلوماتان کاخ سفید به تداوم حضور جنایتبارشان در سوریه تأکید کردند.

از سوی دیگر، پوتین سردمدار جنگ افروز امپریالیسم روس هم که گمان می کند امریکا را درحالت درماندگی گیر کرده است، همه روزه راکت ها و سلاح های مدرنش را به نمایش می گذارد و حریفانش را تهدید می کند. به گزارش خبرگزاریها  سفیر روسیه در لبنان با دانه پاشی جنگ هشدار داده بود که:

“کشورش هر موشکی را که از طرف آمریکایی‌ها به سوریه پرتاب شود، منهدم خواهد کرد و گفته بود که ممکن است محل پرتاب موشک را هم هدف قرار دهد”.

اینبار امپریالیست های امریکا، انگلیس و فرانسه به خشم آمده وهمصدا شدند و روسها را به حمله به سوریه تهدید کردند.  

ترامپ در هشدار به روسیه گفت : “برای موشک‌های آمریکا در سوریه آماده باشید”.

در خبری که در سایت های مختلف، منجمله در بی بی سی، نشر شده چنین آمده است:

“دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هشدار روسیه درباره سرنگون کردن موشک‌های آمریکایی بر فراز سوریه واکنش نشان داده و از آنها خواسته خود را برای موشک‌های آمریکا آماده کنند.

“آقای ترامپ در توییتی تازه نوشته است: “روسیه گفته که هر موشکی را که به سوریه شلیک شود، خواهد زد. آماده باش روسیه، چون آنها (موشک‌ها) دارند می‌آیند، تر و تمیز و تازه و “هوشمند”! نباید با حیوان آدم‌کش با گاز که از کشتن مردم خودش لذت می‌برد شریک می‌شدی!” طبق گزارش های منتشر شده، امریکا برای یک جنگ در مقابل حریف روسی اش درسوریه آمادگی می گیرد. خبرهای نشر شده می گویند:
“روز 10 آوریل ناوشکن آمریکایی دونالد کوک که حامل 60 موشک کروز تاماهاوک است ، به فاصله صد کیلومتری از بندر طرطوس سوریه رسید که پایگاه نیروی دریایی روسیه در آنجا قرار دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 9 آوریل اعلام کرد طی 48 ساعت علیه سازماندهندگان حمله شیمیایی احتمالی در سوریه تصمیم گیری خواهد شد. امکان دخالت نظامی در منطقه منتفی نیست”.

امپریالیسم انگلیس، که مادرشیطانش می خوانند و در جنگ و آدم کشی ید طولائی دارد، نیز آمادگی برای جنگ در سوریه و درمقابل روسیه می گیرد. خبرگزاریها از قصد بریتانیا در این جنگ نوشته اند. خبرگزاری سپوتنیک عنوان داده و نوشته است که :

“قصد بریتانیا برای حمله به سوریه”

“هواپیما های نیروی هوایی بریتانیا در صورت آغاز عملیات نظامی در سوریه، پروازهای رزمی خود را از پایگاه هوایی آکروتیری در قبرس انجام خواهند داد.

“به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز ، یک منبع در دولت بریتانیا ضمن اعلام این مطلب گفت:” چنگنده بمب افکن های Panavia Tornado در باند پرواز قرار دارند. ما آماده هستیم”.
تایمز همچنین می نویسد در صورت ضرورت ناوشکن بریتانیایی از نوع 45 HMS Duncan به حمله به سوریه خواهد پیوست.
پیشتر گزارش داده بودند که ترزا می، نخست وزیر بریتانیا دستور اعزام زیردریایی های این کشور به سواحل سوریه را صادر کرده است”.

مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز آمادگی اش را در جنگ اظهار داشته و دانۀ جنگ می پاشد. به این ترتیب یک جانب برای جنگ آماده گی می گیرد.

و اما از جانب روسها:

“سخنگوی دولت روسیه هم درباره هرگونه اقدامی در سوریه که منجر به بی‌ثباتی در منطقه شود به آمریکا هشدار داده و گفته بود که با ارزیابی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از وضعیت منطقه موافق نیست”.

 روسها گامی فراتر رفته و از روش جنگی شان یاد می کنند. در سایت سپوتنیک می خوانیم:

“دریاسالار روس روش غرق کردن ناوشکن آمریکایی را اعلام نمود”

“دریاسالار ولادیمیر ماسورین، فرمانده کل سابق نیروی دریایی روسیه اعلام کرد ناوشکن آمریکایی “دونالد کوک” را می توان با شلیک اژدر روسی منهدم و غرق کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماسورین خاطرنشان ساخت:” من فکر نمی کنم که کار به غرق شدن “دونالد کوک” برسد اما اگر کار به اینجا برسد اژدر سلاح بسیار ثمربخشی است و سوراخ بزرگی در بدنه (کشتی آمریکایی) به وجود خواهد آورد”.

این دیگر از طرف هردو باند جنگ افروز امپر یالیستی اعلان جنگ رسمیست که جهان را، حتی سرمنشی ملل متحدرا، به تشویش انداخته و همه آن را نشانۀ یک جنگ خطرناک می بینند. امپریالیست ها که برای تأمین سود شان، با راه اندازی جنگ های خونبار، بارها امنیت جهان را به خطر انداخته و عامل قتل ملیونها انسان و ویرانی قسمتهائی از جهان شده اند، اینک باز دانۀ جنگ می پاشند و زمین و انسان و موجودات روی زمین را تهدید به نابودی می کنند.

هم اکنون وقت آنست که مردم جهان، به ویژه در کشورهای جنگ افروز و امپریالیستی، به پا خیزند و با راه اندازی اجتماعات بزرگ و فلج ساختن منابع اقتصادی و نظامی جلو این فاجعه را بگیرند. مردم با ساقط ساختن منابع مالی و نفرستادن سرباز به ارتش های کشورهای جنگ افروز قادر می شوند از شدت این گونه جنگ ها بکاهند، اما برای نابودی کامل جنگ ها باید امپریالیسم و سود جوئی را نابود کرد. ورنه:

تا همین مکتب همین ملا است            حال طفلان خراب می بینم