افراشته

امریکا و دستپروردگان مسلمانش هر روز مردم افغانستان را

به خون می کشند

عدۀ نابخرد گمان می کردند و جمعی خود فروخته تبلیغ می نمودند که تجاوز امریکا ومتحدانش به کشور ما افغانستان، یک موهبت الهیست و به زودی با “نابودی” طالبان و سایر جنگ افروزا ن داخلی، افغانستان را به صلح وآرامش می رساند(؟!). بعضاً قدم هائی فراتر گذاشته و به ما و مردم ما می گفتند صبرکنید! امریکائی ها افغانستان را چنان بازسازی و آباد کنند که از کابل “دبی” و از هرات “کازابلانکا” بسازند. این قماش مبلغان که ترکیبی از لوده و خود فروخته بودند، کوچکترین مخالفت با تجاوز را کفر می دانستند و می گفتند هرگونه مخالفت با تجاوز، مانع ساختن بهشتی می شود که قراراست امریکائی ها از افغانستان بسازند.

وقتی می گفتیم امپریالیسم امریکا به کشورما با اهداف غارتگرانه و جیوپولیتیک منطقه ای و جهانی اش تجاوز کرده و هرگز نه جنگ و طالب را ازبین می برد، نه بازسازی می کند و نه به دموکراسی و حقوق انسان سرزمین ما پایبنداست. می گفتیم امریکا ازما و کشور ما به عنوان سپری برای دفاع از منافع خود بهره می گیرد و حضورش  به  نابودی ملک و ملت ما می انجامد، ما را سرزنش می کردند که شما “چپ رادیکال” هستید و “مدرن” نشدید، این تفکر شما کهنه شده و حال دیگر امپریالیسم آن چنان که شما می گوئید نیست و …

این دونظر و تفکر از آغاز تجاوز امریکا به کشور ما وجود داشت و یکی برای بطلان دیگری مبارزه می کرد. اما دریغ و درد که اکنون با قیمت از دست دادن جان هزاران انسان بی گناه سرزمین ما، با ویران شدن تمام زیربناهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ما و با بجا گذاشتن ملیون ها معتاد و فاسق و فاجر و جنگسالار و بوروکرات تشنۀ قدرت، که همه دست آورد این تجاوزاست، حقانیت نظر ما به اثبات رسید. هنوز هم این پایان فاجعه نیست و امریکائی ها و متحدان خارجی و دستپروردگان مسلمان داخلی شان(جهادی،  طالب و داعش و…) هنوز هم بر آتش جنگ می دمند و از مردم بی گناه ما همه روزه خون و جان می گیرند. تا آنجا که دیگر منابع غربی هم نمی توانند این فجایع را انکار کنند و گهگاهی به ذکر “مشت نمونۀ خروار” می پردازند. یقیناً آماری را که مراجع رسمی دولتی وخارجی از تلفات جنگ درافغانستان ارائه می کنند کامل نیست و ارقام تلفات به دفعات بالاتر ازآن است که می گویند؛ ولی همین قدر که می گویند نیز می تواند وباید وجدان های خوابیده را بیدارکند و علیه تجاوز امریکا و متحدان خارجی وداخلی اش فریاد بزنند.

اینک به نشر یکی از اسناد منتشره درزمینۀ تلفات انسانی تجاوز و جنگ درافغانستان و مقایسۀ آن با جنگ سوریه و مرگبار ترخواندن جنگ افغانستان از جنگ سوریه،  مبادرت می ورزیم تا خوانندگان ما از زبان دیگران هم به عمق فاجعۀ موجود در افغانستان، که ما سالها آن را گفته ایم، آشنا شوند. دراین گزارش می خوانید که سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان چه بی عاطفه و بی خیال به ازدیاد تلفات مردمی اعتراف می کند. در گزارش گروه جهانی بحران آمده است که:

“جنگ افغانستان مرگبارتر از جنگ سوریه است”

“گروه جهانی بحران، جان باخته های نبردها در افغانستان در سال روان بیشتر از جان باخته های جنگ سوریه است.
به گزارش یک، گروه جهانی بحران اعلام کرد، که خشونت های در سال روان میلادی در افغانستان بیشتر از سوریه بود و به همین خاطر جان باخته های جنگ افغانستان در کل بیشتر از سوریه است.
بنا بر آمار این گروه، در سال روان میلادی بیست هزار تن در حمله‌های گوناگون در افغانستان جان باخته‌اند اما در سوریه این آمار به پانزده هزار جان باخته می رسد.
گریم اسمت، یکی از مشاوران گروه جهانی بحران به خبرگزاری ای-اف-پی گفته است، که بربنیاد نشان‌ها، پیش بینی‌ می‌شود که جنگ افغانستان جان باختن بیش از بیست هزار انسان را در سال ۲۰۱۸ میلادی در پی داشته باشد، که شامل غیرنظامیان و نیروهای مسلح طرف های درگیر می شود.
به گفته آقای اسمت:- “این رقم می تواند از شمارکشته شدگان هر بحران دیگر در جهان، حتا نسبت به جنگ سوریه، بیشتر باشد”.
این در حالی است، که یک نهاد پژوهشی در سویدن شمار جان باخته های سال پیش (۲۰۱۷ میلادی) در افغانستان را به ۱۹۶۹۴ اعلام کرده بود که شامل تمام طرف های درگیر و غیرنظامیان می شود. ازینرو نبرد در سال روان نسبت به سال گذشته میلادی، کشته‌های بیشتر در پی خواهد داشت.
این کشته‌‌ها شامل غیرنظامیان، نظامیان دولتی و خارجی افغانستان و گروه های مخالف مسلح می شود.
به گزارش سازمان ملل متحد، تا حال در شش ماه سال میلادی روان، نزدیک به ۱۷۰۰ غیرنظامی جان باخته اند.
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله به دیلی میل ارقام کشته شده گان مخالفان مسلح دولت در یک هفته را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ انسان گفته است، که بر اساس ادعای او، در تمام دوازده ماه سال ۲۰۱۸تنها شمار کشته های مخالفان مسلح دولت به بیش از ۱۵ هزار تن خواهد رسید.
یادآوری می کنیم، که شمار تلفات نظامیان در افغانستان پس از تصمیم مشترک سال پیش کابل و واشنگتن همه گانی نمی شود و بر آن محدودیت وضع شده است، اما پیش از این اداره سیگار میانگین شمار تلفات نظامی را همه ساله پنج هزار تن اعلام می کرد. این مشاور گروه بحران نیز تلفات نظامی سال روان را «وحشت آور» خوانده است”.

منبع گزارش: انترنت