ارسالی ض. نوابی

امریکا به امور همگان تجاوز می کند

تبصره:

امریکا درجنگ زاده شده، درجنگ رشد کرده و درجنگ و مداخله و تجاوز زندگی می کند. یکی از ارکان جنگ و مداخله و تجاوز هم استخباراتست که سی آی ای برای آن و به منظور پیشبرد بهتر اهداف غارتگرانۀ  امریکا ساخته شده است. امریکا با این سازمان جنایتکار و قاتلان حرفه ئی اش، تاریخی ننگین دارد که لکه های خونین و سیاهی ثبت اوراق آنست. اینک خانم جینا هسپل، که جنایتکار و شکنجه گر معروفی از این بانداست، در رأس آن قرارداده شده تا عرصه های جدیدی برای مداخله و دست اندازی به امور جهان بیافریند؛ و اوهم چنین می کند و مداخله می کند و جنگ می آفریند تا کنسرن های نظامی سرمایۀ امریکائی  جهان را بیشترغارت کنند.

سی آی ای جاسوسان بیشتر در سرتاسر جهان می‌گمارد


جینا هسپل، رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحدۀ امریکا

جینا هسپل، رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحدۀ امریکا

ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحدۀ امریکا یا سی آی ای در نظر دارد که حضور خود را در سرتاسر جهان گسترش ببخشد تا آنچه را “خلای استخباراتی” عنوان شده است، ترمیم کند و نیز با تهدید فزایندۀ قدرت‌های بزرگ چون روسیه و چین مقابله کند.

جینا هسپل، رئیس سی آی ای، دوشنبه (۲۴ سپتامبر) این گسترش فعالیت را “اولویت ستراتیژیک” خواند و گفت که آگاهی بهتر استخباراتی در مورد رقیبان ایالات متحده “مشکل ترین موضوعاتی” فرا راه سی آی ای است.

خانم هسپل گفت که با این اقدام شمار کارمندان این اداره در خارج افزایش می‌یابد و کارمندان بیشتری که به زبان های خارجی به شمول چینی، عربی، فارسی، ترکی، فرانسه‌ای و اسپانیایی سلیس باشند، در این اداره به کار گماشته خواهند شد.

رئیس سی آی ای همچنان گفت که این اداره نزدیکتر از هر وقت دیگر با متحدان امریکا در سرتاسر جهان کار خواهد کرد.

خانم هسپل به گونۀ ویژه از ناحیۀ چین ابراز نگرانی کرد و گفت “چین در راستای کاهش نفوذ ایالات متحده کار می‌کند تا اهداف خود را به پیش ببرد … می بینیم که (چین) نفوذ خود را فراتر از منطقۀ خود در مناطقی چون افریقا، امریکای لاتین، جزایر اقیانوس آرام و جنوب آسیا گسترش می‌بخشد”.

جینا هسپل گفت “از برخی تکتیک‌های آنان نگرانی داریم، پیشنهاد سرمایه گذاری و قرضه به کشورهای فقیر که شاید قادر به بازپرداخت این قرضه ها نباشند…می خواهیم آن کشورها از حاکمیت خود آگاه باشند که چگونه سرمایه گذاری خارجی را سازگاری با حاکمیت ملی شان، صرف زیربناها و ساختارهای امنیت ملی خود کنند”.

منبع خبر: یورو نیوز