فرستنده: آرش

                      “الگو”-  کتابی که پیشگوئی های علمی اش ثابت شد

                   قسمت پنجم

                                                     امریكا سازندۀ طالبان و بن لادن  

   

درمورد ساختن پروژۀ طالبان بد نیست به چند مصاحبه از شخصیت های كلیدی دست اندر كار این پروژه اشاره كنیم تا ببینیم كه طراحان وسازندگان اصلی طالبان وحشی و ارتجاعی قرون وسطائی و ضد بشریت، همین امریكا وانگلیس هستند، كه اكنون با تصادم منافع خود با بخشی ازطالبان، با تعدادی از آنها در افتاده اند و برای زدن شان و فریب مردم شعار “دموكراسی” را بلند كرده اند؛ آنچنان كه برای آوردن شان شعار”صلح” را بلند كرده و مردم را فریب دادند. “خانم بی نظیر بوتو به روز چارم اكتبر ۱۹۹۶م، كه هنوز یك هفته از سیطرۀ  طالبان بر كابل نگذشته بود، ضمن مصاحبۀ  با سرویس خبری بی بی سی گفت:

پدیدۀ طالبان در سالهای جهاد افغانستان از سوی امریكا، انگلستان و عربستان سعودی طرح گردید.”

“بی نظیر بوتو همچنان در جریان  یك كنفرانس مطبوعاتی در لندن اعلان نمود كه پروژۀ طالبان به ابتكارانگلستان، پشتیبانی امریكا، كمك مالی عربستان سعودی و تربیت پاكستان  صورت گرفت.”

“نصیرالله بابر كه خود مامور اساسگذاری پروژۀ طالبان بود، درمصاحبه با فرانتیرپُست به صراحت چنین اعلان نمود:  سازمان CIA خود تروریسم را وارد این منطقه نمود.” (به نقل از فرونتیر پست، می 2000 و جریدۀ لوموند 30 اکتوبر 2000م )

درماه جنوری ۱۹۹۸م یعنی پس ازتسلط طالبان درافغانستان و دست بریدن ها و سربریدن ها و سنگسارو. . . و دریك كلام پس از همه انسان ستیزی های طالبان و تروریست های همراه شان، روزنامه نگار نشریۀ نوول آبسرواتور از برژنسكی سیاست ساز و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریكا می پرسد: ” شما پشیمان نشدید كه از بنیاد گرایان پشتیبانی كردید و به تروریست ها جنگ افزار دادید؟ “

برژنسكی در جواب می گوید: “چه چیز برای تاریخ جهان اهمیت دارد، طالبان، یا فروپاشی امپراطوری شوروی؟  چند تا مسلمان هیجانی و احساساتی و یا آزادی اروپای مركزی و پایان  جنگ سرد.” (به نقل از افغانستان درآتش نفت ص 19)

و یا بشنویم از زبان یكی دیگر از حامیان طالبان كه می گوید امریكائی ها در جریان عملكردهای طالبان، همان عملكرد های ضد دموكراتیك، زن زدائی و قرون وسطائی قرار داشتند، ولی آن ها می خواستند كه توسط طالبان پروژه های نفتی شان عملی شود؛ مردم افغانستان برای شان اهمیت نداشت. بشنویم از رئیس استخبارات سعودی:

امیر تركی الفیصل رئیس استخبارات عربستان سعودی اوایل ۲۰۰۱م، یعنی زمان اوج بیداد طالبان و بن لادن در افغانستان در مصاحبۀ  با  تلویزیونM BC می گوید:

“امریكائی ها تحولات افغانستان را زیر نظر داشتند و در ارتباط با آن با ماهم تماس می گرفتند، ولی چیزی كه برای شان اهمیت داشت فعالیت  كمپنی های نفتی درآن كشور بود.” (همانجا، ص 60)

امید است خوانندۀ عزیزاز مطالعۀ این نقل قول ها كه همه از منابع دست اندركار و ذیدخل به قضیۀ افغانستان تهیه شده به این نتیجۀ منطقی رسیده باشد كه:

امریكائی ها در جنبش مقاومت مردم قهرمان ما علیه تجاوز گران شوروی، مداخلۀ ظالمانه نموده و كوشیده اند آن را به سوی هدف خود، كه همانا ضربه زدن به حریف شوروی شان و گرفتن انتقام ویتنام از جهت سیاسی و بد نام سازی شوروی و صنعت نظامی وسیاست اقتصادی اش در سطح جهان از جهت اقتصادی است، سوق بدهند؛ تا بالاثر به بازارهای فروش اسلحه وكالای شوروی راه یابند و اسلحه وكالای خود را جایگزین آن سازند. به منظور رسیدن به این هدف بود كه امریكا و متحدینش بدنام ترین، عقبمانده ترین، ارتجاعی ترین، ضد دموكرات ترین و شقی ترین عناصر جامعۀ ما را به نام تنظیم های جهادی تربیت و سازماندهی كرده و برای كشتار و ویرانی تا دندان مسلح ساختند.                                  

امریكائی ها به همكاری پاكستان و سایرمتحدین شان، به استناد شواهد انكارناپذیر، وحشی ترین باندهای تروریست بنیادگرایان اسلامی را از سرتاسر جهان بسیج، تربیت و مسلح نموده و به افغانستان فرستادند، تا به حریف شوروی شان ضربۀ محكم تر و خونین تر وارد كنند. اسامه بن لادن، الظواهری وعبداله العظام نمونه هائی از آن است.

درنتیجۀهمین سیاست ها و عملكردهای ظالمانۀ  امریكا و متحدینش است كه افغانستان این چنین به خاك و خون كشیده شده وبیغولۀ برای باندهای آدم كش بنیادگرا شد. 

ادامه دارد