پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران

از گردهمایی کانون زندانیان سیاسی ایران در استکهلم، حمایت می‌کنیم!

 

کانون زندانیان سیاسی ایران‌(در تبعید)- واحد سوئد، 25‌مین گردهمایی خود درباره کشتار زندانیان سیاسی که هم‌زمان با سال‌گرد کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت است را در استکهلم برگزار می‌کند.

به‌همین مناسبت در بخشی از اطلاعیه این کانون، آمده است: «در کنار گردهمایی امسال که در ساعت 3/5 بعد از ظهر شنبه 15 سپتامبر 2018 در سالن اجتماعات هوسبی‌ترف برگزار می‌کنیم، راه‌پیمایی بزرگی در ساعت دوازده ظهر همان ‌روز‌(15 سپتامبر 2018) در حمایت از دادخواهی مادران خاوران، با حمل باندرولی سی‌وسه متری، که تصاویر جان‌باختگان دهه شصت برآن نقش بسته است، همراه با خانواده‌ها، زندانیان سیاسی دهه شصت، دادخواهان و تمامی ایرانیان آزاده، در  مرکز شهر استکهلم برگزار می‌کنیم.»

 

پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران، از این اقدام سیاسی – اجتماعی کانون زندانیان سیاسی ایران در تبعید، حمایت می‌کند و از همه انسان‌های آزاده دعوت می‌کند که در این دو حرکت، فعالانه شرکت کنند.

در این حرکت‌ها، ضمن فریاد زدن سرنگونی حکومت اسلامی، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه زندانیان سیاسی و اجتماعی، آزادی بیان، اندیشه و تشکل و هم‌چنین لغو هرگونه شکنجه و اعدام، سانسور و اختناق در ایران باشیم!

بی‌تردید شرکت در چنین حرکت‌هایی، وطیفه آگاهانه هر انسان و جریان آزادی‌خواه و برابری‌طلبی است که کلیت حکومت اسلامی ایران را نمی‌خواهد و برای ساختن یک جامعه نوین و انسانی و دموکراتیک در ایران مبارزه می‌کند. جامعه‌ای که دیگر در آن، زندان‌های سیاسی برچیده می‌شود تا چه برسد به‌شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی و اجتماعی! در آن جامعه، همه شهروندان ایران بدون در نظر گرفتن ملیت، جنسیت، باورهای سیاسی و عقیدتی در کنار هم به‌طور مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و از حقوق یک‌سان و برابری برخوردار می‌گردند و به‌هیچ‌کسی و جریانی اجازه نمی‌دهند که از بالای سر شهروندان به آن‌ها امر و نهی کند!

 

پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران

سی و یکم اوت 2018