ارسالی حزب کارایران (توفان)

آمریکا بزرگترین دولت تروریستی حال حاضر در جهان

امپریالیسم آمریکا دشمن اصلی بشریت است. این سخن درست و در صحیفه‌ی تاریخ ثبت است . اما این گفتهِ یک خطی ، حق مطلب رابرای اکثر خوانندگان جوان و نه‌چندان سیاسی ، ادا نمی‌کند . لذا باید لفظ “دشمن بشریت” را قدری باز کرد و بیشترتوضیح داد.

وقتی می‌گوییم دولت آمریکا دشمن بشریت است (فرقی نمی‌کند که قدرت در دست “دموکرات‌ها” باشد و یا “جمهوری‌خواهان”) یعنی اینکه دشمن مردم عرب ، ایران ، فلسطین ، روس ، چین ، آفریقا ، اروپا ، آسیا ، آمریکای لاتین ، کشورهای هندوچین و حتی خود مردم آمریکاست . در تایید این ادعا کافیست نگاهی به‌تاریخ جنگ‌ها ، تجاوزات ، کودتاها ، توطئه و خرابکاری‌های دولت ایالات‌متحده آمریکا از بعد از جنگ دوم جهانی در۶۰ کشور جهان در کتاب ارزشمند “کشتن امید” نوشته “ویلیام بلوم”و ده‌ها کتاب و صدها نوشته و مقالات دیگر بیندازیم ! چرا آمریکا دارای چنین خصلتی است؟ زیرا که ماهیت و سرشت سیستم امپریالیسم‌ مالی و نظامی ابرقدرت آمریکا ، همواره در جهت تسلط بر جهان و کسب هرچه بیشتر سود و سرمایه است و بر این اساس ضدکارگر ، ضدزن ، نژادپرست ، ضد رنگین‌پوستان بویژه سیاهان ، ضدسوسیالیسم ، ضدکمونیسم، ضددموکراسی ، ضدحقوق‌بشر و ضدکشورهایی است که تسلیم خواسته‌هایش نمی‌شوند! و چون”خدایی”جز پول نمی‌شناسد ، بنابر این تا مغز استخوان ضدطبیعت و ضدبشریت است. مردم آگاه جهان ؛ نابودی طبیعت ، گرمایش‌زمین ، آب شدن یخ‌های قطب‌شمال و جنوب ، خشک‌سالی‌های غیر طبیعی ، تغییرات آب و هوایی مرگبار ، نابودی حیات وحش و کشتار و آواره شدن ده‌هامیلیون انسان را در سال‌های اخیر شاهد بوده و به چشم خود دیده‌اند و می‌دانند که باعث و بانی تمامی این بلایا کشورهای سرمایه‌داری و در راس آنها آمریکاست توصیف مهاجمان اروپایی ( سرمایه‌داری ) ، از زبان بومیان سرخپوست ، به‌سرزمین آنها و نسل‌کشی بومیان و کشتار حدود ۶۰ میلیون گاو وحشی ( بوفالو ) فقط برای تجارت پوست و تصرف باقساوت زمین‌های سرخپوستان از اوایل نیمه دوم قرن نوزده ، شنیدنی و بسیارعبرت‌انگیز است:

” آنان از طبیعت زیبا ، از جنگل‌های سبز و خرّم و سرشار از شیره‌ی حیات و پُر از پرندگان و جانوران جالب و زیبا ، از حاشیه سرسبز بیشه‌ها ، از آب زلال ، از خاک و حتی از هوای صاف و تمیز متنفرند!”  و این شرح حال متجاوزان اروپایی و آمریکایی تا به امروز به‌قوّت خودش باقی‌ست! بیش از ۷۰ سال است درهر کجای جهان جنگی رخ داده یک‌پای ثابت آن ، آمریکا بوده است با حدود ۸۰۰ پایگاه نظامی در جهان! زمانی هنری کیسینجر، صیهونیست معروف گفته بود : ” دشمنی با آمریکا خطرناک است اما دوستی با آمریکا مرگبار است ” ! و این روزها ”  دوستی ” آلمان و اکراین و ژاپن و کره جنوبی و مصر و پاکستان و غیره با آمریکا برای همه آشکار شده است ! یکی از دیگری سرسپرده‌تر و نوکرتر . و عجیب است که در این زمانه نابرابر و روزگار خشن ، بخشی از ایرانیان ضد وطن و سرسپرده و بعضا ابله ، روزوشب تلاششان ” دوستی ” با دشمن شماره یک بشریت ، یعنی آمریکاست !؟ باری ! گفتیم که آمریکا بزرگترین دولت تروریستی جهان است. اگر بخواهیم ترورهای دولت آمریکا در جهان و حتی در خود آمریکا را لیست بکنیم کلام ما به درازا کشیده خواهد شد. خنده‌داراست که جوبایدن و امثالهم با کمال وقاحت می‌گویند: ” خشونت‌سیاسی ( تو بخوان ترور ) در آمریکا جایی ندارد “!؟ و این حرفِ شبیهِ جُک ، بعد از ترور ناموفق به ” ترامپ ” ، این آدم صیهونیست و ضدزن و نژادپرست ، زده می‌شود !؟ به نظر می‌آید که برحسب جبر تاریخ و رشد تضادهای حل ناشدنی جامعه آمریکا ، دو حزب ” دموکرات و جمهوری ” به‌سمتی سوق داده می‌شوند که از آن بوی باروت به‌مشام می‌رسد. مدتی است که جنگ قدرت در هیئت حاکمه آمریکا ، ناشی از اوضاع بد اقتصادی ، بحران‌های عمیق اجتماعی ، بیکاری ، فقر ، اعتیاد و بدهی‌های بالای ۳۰ تریلیون‌دلاری دولت ، شکست و هزینه‌های سنگین در جنگ اوکراین و کمک‌های مالی و تسلیحاتی به ارتش فاشیست اسراییل برای کشتار مردم فلسطین ، بالا گرفته و از حدّ فحاشی و کلمات توهین‌آمیز به‌یکدیگر نظیر ” تفاله انسان “، ” دیوانه ” و”احمق ” و” فاشیست ” وغیره عبور کرده و جای خود را به‌حذف رقیب از صحنه سیاست داده است. جوانکی ، معلوم نیست با چه انگیزه‌ای ، با تفنگ نیمه‌خودکار در بالای ساختمانی نه‌چندان بلند و در فاصله ۱۰۰ متری محل سخنرانی ترامپ، ظاهرا بدور از چشم محافظین و ده‌ها مامور لباس‌شخصی و مسلح از” اِف بی آی ” و نیروهای امنیتی و به‌رغم نادیده گرفتن گزارش شاهد عینی از حضور مردی مسلح در بام ساختمان ، با تیراندازی غیرحرفه‌ای و ناشیانه ، یک کشته و دو نفر زخمی بجا می‌گذارد و گوش سوژه هم خراش بر میدارد ! و این سناریو، اعتبار دونالدترامپ را در بین مردم و خصوصا هوادارانش را بالابرده و خوش به‌حال وی می‌شود! در این میانه ابراز خوشحالی کردن از سلامتی ترامپ توسط باراک اوباما، جورج بوش، بیل کلینتون و جیمی کارتر و بایدن که هر یک در عهد خود میلیون‌ها انسان را در یوگسلاوی ، سوریه ، لیبی، عراق، افغانستان ، سودان، سومالی ، لبنان و غزه قتل‌عام کرده‌اند، به‌ راستی تهوع‌آور است!! تروریست‌های جنایتکار بین‌المللی که از کشتار و آواره کردن ده‌هامیلیون انسان بی‌گناه در سراسر دنیا شرم نمی‌کنند ولی برای سلامتی و گوشِ دراز جنایتکاری چون ترامپ ، ابراز ” خوشحالی ” می‌کنند و ترور در جامعه بحران‌زده آمریکا را ” محکوم ” می‌نمایند !؟ به‌حکم دیالکتیک تاریخ، امپریالیسم آمریکا ، مانند هر پدیده‌ای در جهان هستی ، زمانی نبود ، بوجود آمد ، رشد کرد و عنقریب سقوط و نابود خواهد گردید!!

***