ارسالی ض. نوابی

تبصره: این هم یک نمونۀ دیگر از جنایات جهان متمدن که برای ایجاد د موکراسی، تامین عدالت اجتماعی، صلح وامنیت به کشور ما سرازیر شدند. حال خود اعتراف می کنند که برای تمرین، بیگناهان وخلق مظلوم کشور ما را به گلوله می بستند. چراکسی این جنایتکاران جنگی را محاکمه نمی کند و آن هارا جزا نمی دهد؟ چرا کسی از آن ها غرامت نمی گیرد؟ در ازای قتل سی ونه نفر یک معذرت خواهی کافیست؟ اگر افغانی یک استرالیائی و یا اروپائی و یا امریکائی را بکشد چه برسرش می آورند؟ و موسسات “حقوق بشری” چه نوحه سرائی ها خواهندکرد؛ ولی حالا چرا همین ها حتی سخنی هم در محکومیت این قاتلان مردم مظلوم افغانستان نمی گویند؟ وای براین دنیای ظالم.

استرالیا ازقتل سی ونه افغان بیگناه رسما معذرت خواست.

مقام های نظامی آسترالیا اعتراف کرده اند که نیروهای نظامی این کشور در ماموریت شان در افغانستان مرتکب جرایمی شده اند. وزارت دفاع آسترالیا به خاطر “اعمال خلافکارانه نیروهای دفاعی” این کشور از مردم افغانستان معذرت خواهی کرد.

نیروهای استرالیایی در افغانستان نیروهای استرالیایی در افغانستان

در پی تحقیقات چند ساله، اردوی این کشور برای اولین بار اتهامات فعالیت های غیرقانونی در جریان منازعه افغانستان را پذیرفت. جنرال آنگوس کمپبل، مقام ارشد اردوی آسترالیا، روز پنجشنبه گفت شواهد موثقی به دست آمده که نیروهای نظامی کشورش در ماموریت افغانستان دست کم ۳۹ غیرنظامی افغان را غیرقانونی کشته اند.

او اولین نتایج تحقیقات چهار ساله در مورد ماموریت افغانستان را نشر کرد و گفت: «به نمایندگی از نیروهای دفاعی آسترالیا، به خاطر هرگونه عمل خلافکارانه نیروهای آسترالیایی، صادقانه و بی قید و شرط از مردم افغانستان عذرخواهی می کنم».

بازرس کل نیروی دفاعی آسترالیا در مورد اتهامات جنایات جنگی تحقیق می کند که گفته شده سربازان این کشور در میانه سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در افغانستان مرتکب شده اند. وی گفت گام بعدی پیگرد قانونی مسئولین این جنایات جنگی است.

آنچه در تحقیقات به دست آمد:

– شواهدی مبنی بر اینکه ۲۵ نفر از نیروهای ویژه آسترالیایی در قتل زندانیان، دهقانان و دیگر غیرنظامیان دست داشتند.

– اطلاعات موثق در مورد ۲۳ واقعه قتل غیرقانونی که منجر به کشته شدن ۳۹ نفر شد.

– قتل های غیرقانونی در سال ۲۰۰۹ آغاز شد و در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بیشترین واقعات رخ داد.

– از جمله این رویدادها یکی این بوده که سربازان جدید گزمه برای اینکه برای اولین بار کسی را در جنگ بکشند، به اسیران شلیک می کردند و شواهد نادرست را صحنه سازی می کردند.

– هیچ یک از قتل های ادعا شده در “میدان نبرد” یا در شرایط “نامعلوم، نامشخص یا اشتباهی” صورت نگرفته است.

– هر فردی که تحت تحقیق قرار گرفته، کاملاً از “قانون درگیری های مسلحانه و دستورات وظیفوی عملیات هایی که انجام می داده اند” آگاهی داشته است.

– برخی از کسانی که گفته می شود در این حوادث نقش داشته اند، هنوز در اردوی آسترالیا مشغول خدمت هستند.

– در این گزارش پیشنهاد شده که از ۱۹ نفر به دلیل اتهامات جنایات احتمالی، از جمله قتل، تحقیق شود.

منبع دویچه وله
تبصره:این هم یک نمونه دیگر از جنایات جهان متمدن که برای ایجاد د موکراسی،تامین عدالت اجتماعی،صلح وامنیت به کشور ما سرازیر شدند.حال خود اعتراف میکنند که برای تمرین بیگناهان وخلق مظلوم کشور مارا به گلوله می بستند.