پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران

آدم‌ کشی حکومت اسلامی ایران و تروریسم آن را محکوم  

و از اعتصاب عمومی حمایت ‌کنیم!

 

مردم حق‌طلب و آزاده کردستان در مقابل بربریت و آدم‌کشی و تروریسم حکومت اسلامی ایران، ساکت نمی‌مانند و قرار است روز چهارشنبه 21 شهریور 97، با یک اعتصاب عمومی متحدانه و سراسری، به‌حکومت اسلامی و به اقدامات تبه‌کارانه و تروریستی آن، جواب دندان‌شکنی بدهند. البته انتظار می‌رود مردم آزاده سایر شهرهای ایرن نیز به‌حمایت از اعتصاب عمومی مردم کردستان برخیزند. چرا که این تعرض جنایت‌کارانه حکومت اسلامی به اپوزیسیون در خارج از مرزهای ایران و اعدام جوانان به اسارت گرفته‌شده، از جمله تعرض به حق حیات همه شهروندان جامعه ایران و منطقه است. 99 درصد مردم ایران هم درد مشترک و هم دشمن مشترک دارند و آن‌هم حکومت جهل و جنایت، ترور و اعدام اسلامی ایران است.

زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی صبح روز شنبه ۱۷ شهریور 1397 – هشتم سپتامبر 2018، اعدام شدند. نهادهای حقوق بشری و بسیاری از فعالان مدنی و سازمان‌ها و احزاب اپوزیسیون حکومت اسلامی در داخل و خارج کشور، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر خواستار توقف اجرای حکم این سه نفر شده بودند.

خانواده‌های این زندانیان طی روزهای گذشته اعلام کرده بودند که این سه زندانی جهت اجرای حکم اعدام به‌سلول انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده‌اند.

پیش‌تر در اردیبهشت‌ماه 1396، زانیار و لقمان مرادی با نگارش نامه‌ای سرگشاده خطاب به افکار عمومی، ضمن ارائه جزئیات آخرین تحولات پرونده خود بر موضوع شکنجه‌های اعمالی بر آنان و سناریوسازی دستگاه امنیتی تاکید کردند.

زانیار و لقمان مرادی در مردادماه 1388 در مریوان با اتهام ترور فرزند امام جمعه مریوان دستگیر شدند. این دو پس از صدور حکم اعدام در نامه‌ای نوشتند که زیر شکنجه مجبور به‌اعتراف شده و هیچ نقشی در  این ترور  نداشته‌اند.

اقبال مرادی پدر زانیار و فعال سیاسی شناخته‌شده، در تیرماه  امسال – ژوئیه در شهر پنجوین در استان کردنشین سلیمانیه در شمال عراق ترور شد. احزاب کرد ماموران امنیتی حکومت اسلامی را به‌دست داشتن در این ترور متهم کردند.

در خبری دیگر حسین احمدی نیاز، وکیل مدافع رامین حسین پناهی از اجرای حکم اعدام موکلش خبر داد. او روز شنبه 17 شهریور – هشتم سپتامبر، به‌خبرگزاری ایسنا گفت: «ما وکلای آقای رامین پناهی هیچ‌گونه اطلاعی نداریم اما از منابع موثق اطلاع دادند که حکم اجرا شده است.» 

رامین حسین‌پناهی 24 ساله و متهم به‌عضویت در «کومله» بود. او سوم تیر 1396 در حالی بازداشت شد که از سوی نیروهای سپاه پاسداران هدف گلوله قرار گرفته بود. او پنجم بهمن 1396 در دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شد. این حکم 20 فروردین 97 به تایید دیوان‌عالی کشور رسید.

وکلای رامین روند دادگاه را ناعادلانه خواندند و گفتند او در طول دوران تحقیقات مقدماتی و بازجویی در سلول‌های انفرادی، از دسترسی به وکیل و خانواده‌ محروم بوده، برای اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفته بود.

حکومت اسلامی، از تحویل دادن پیکر رامین حسین پناهی به‌خانواده‌اش خودداری کرده و وی را در نقطه نامعلومی به خاک سپرده است.

از سوی دیگر، سپاه پاسداران ایران شامگاه روز جمعه 7 سپتامبر از انهدام یک تیم وابسته به حزب حیات آزاد کردستان «پژاک» خبر داد و افزود که طی این عملیات در شهرستان کامیاران استان کردستان 6 تن از اعضای تیم کشته و چند تن زخمی و متواری شدند.

هم‌چنین یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز شنبه 17 شهریور ماه، در یک عملیات محل استقرار و جلسه سران دو حزب دموکرات کردستان ایران و مرکز آموزش پیشمرگه‌های آن‌ها را با 7 فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد.

بر اساس گزارشات در این عملیات، ساختمان این مرکز ویران و ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند. موشک‌های شلیک‌شده از نوع فاتح 110 بودند. بر طبق اطلاعاتی که درباره موشک فاتح 110 اعلام شده این موشک دارای سرجنگی به وزن 500 کیلوگرم است.

تلویزیون دولتی ایران تصاویر حمله موشکی سپاه پاسداران به‌مقر حزب دموکرات کردستان را منتشر کرده و گفته شده که این نیروها دفتر مذکور را هدف پنج حمله موشکی قرار داده‌اند. 

شمار قربانیان حمله موشکی ایران به مرکز «حزب دموکرات کردستان» و «حزب دموکرات کردستان ایران» در شهر «کویه»‌(کوی‌سنجق) در شرق اربیل، به ۱۶ و تعداد مجروحین آن به ۴۰ نفر رسید. گفته می‌شود سهیلا قادری و هاشم عزیزی دو تن از رهبران بلندپایه حزب دموکرات کردستان ایران در میان قربانیان هستند.

یک کمیسیون حزب دمکرات کردستان گفته شماری از اعضای کمیته مرکزی، از جمله کرمی مهدوی، ابراهیم ابراهیم، نسرین حداد، رحمان پیروتی و سهیلا قادری کشته شده‌اند.

حزب دمکرات کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ساعت 45/10 دقیقه روز شنبه تاریخ 8 سپتامبر – 17 شهریور، مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در میانه جلسه پلنوم کمیته مرکزی مورد هجوم حمله موشکی و هوایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.» 

ساعاتی پس از این حملات، دولت اقلیم کردستان عراق، بیانیه‌ای صادر کرد و در آن «حملات هوایی جمهوری اسلامی علیه دفاتر سیاسی حزب دمکرات کردستان» را محکوم کرد.

شبکه تلویزیونی «رووداو» گزارش داده است که فواد معصوم، رییس‌جمهوری عراق، در بیانیه‌ای که دفترش منتشر کرده «عمیقا ابراز اندوه و نگرانی» کرده ‌است.

اما روشن است که این اعتراض کافی نیست و دولت عراق و اقلیم کردستان موظفند این مسئله به سازمان ملل بکشانند. اما چنین انتظاری از آن‌ها نمی‌رود چرا که خود آن‌ها، به‌‌سیاست‌های غیرانسانی حکومت اسلامی ایران آلوده هستند.

حکومت اسلامی، سرعت دستگاه آدم‌کشی و تروریسم دولتی خود را تندتر و وحشیانه‌تر کرد که حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه شانزدهم شهریور 1397 – هفتم سپتامبر 2018 در تهران، میزبان همتایان روس و ترک خود، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان بود تا درباره ادلب، آخرین پایگاه عمده مخالفان مسلح بشار اسد و پیدا کردن راه‌حلی برای پایان جنگ داخلی سوریه گفتگو کنند. روسایی که دست‌شان به‌خون صدها هزار انسان در کشورهای خود، سوریه و آسیا آلوده است.

هدف حکومت اسلامی از اعدام سه جوان آزادی‌خواه کردستان و حمله به مقرهای هر دو حزب دمکرات در اقلیم کردستان عراق، این است که زهرچشم از مردم انقلابی کردستان و سایر شهرهای ایران بگیرد که در روزهای اخیر با کشتن چهار فعال محیط زیست در جنگل‌های مریوان، دست به اعتراض و راه‌پیمایی زده بودند.

اما فراخوان اعتصاب عمومی در کردستان، نشان می‌دهد که مردم این منطقه، تاکنون مرعوب این همه خشونت و تبه‌کاری و تروریسم و اعدام حکومت اسلامی نشده‌اند و بعد از این نیز نخواهند شد. اکنون بیش از هر زمانی ضرورت دارد که به این حکومت جانی، تعرض همه‌جانبه‌ و پیگیری از سوی جنبش‌ها و خلق‌های سراسر ایران صورت گیرد.

حکومت اسلامی در این چهار دهه حاکمیت خونین خود، نتوانسته در کردستان جایگاه و پایگاه مردمی ثابت و ماندگاری برای خود دست و پا کند از این‌رو، موقعیت این حکومت جانی در کردستان، بسیار متزلزل و شکننده است. در عین حال، کردستان سنگر همه آزادی‌خواهان ایران است و به‌همین دلیل، پیکارگران سراسر جامعه ایران وظیفه آگاهانه دارند که به‌حمایت فعال از اعتصاب عمومی کردستان برخیزند و آن‌ها را تنها نگذارند. آن‌هم در شرایطی که حکومت اسلامی دچار بحران‌های عدیده داخلی و منطقه‌ای و دیپلماتیک است و تلاش می‌کند آوار این بحران‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی خود را بر سر اکثریت مردم ایران بریزد. در چنین وضعیت فلاکت‌باری، اما فرصتی نیز برای مردم آزاده فراهم شده که با قدرت مستقل خود، بساط این حکومت جانی برچینند و بر سرنوشت خویش حاکم گردند.

پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران، ضمن این که این آدم‌کشی و تروریسم حکومت اسلامی را شدیدا محکوم می‌کند در عین حال با خانواده‌های جوانان اعدام شده و پیشمرگه‌های هر دو حزب دموکرات کردستان ایران و مردم آزاده و انقلابی کردستان عمیقا هم‌دردی می‌کند. بی‌گمان تنها سرنگونی کلیت حکومت اسلامی، درد جگرسوز مادران داغ‌دیده کردستان و سراسر ایران را تسکین خواهد بخشید!

پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران

دهم سپتامبر 2018